Hallo,
Vandaag is mijn Odido glasvezelverbinding opgeleverd en mijn setup is:
Begane grond: T-56 modem
[Bedraad naar]
Eerste verdieping slaapkamer: WX5600
[Bedraad naar]
Zolder: WX5600
In de instellingen van de T-56 staat de checkbox voor EasyMesh aan. Alle lampjes op de Wifi punten branden correct. Echter in de router instellingen zie ik onder het kopje Topologie geen correcte hiërarchie, mijn XBOX is bijvoorbeeld bedraad aangesloten aan het AP op zolder die bedraad aangesloten is aan het AP in de slaapkamer dus ik zou een groen lijntje verwachten tussen beide APs en daarna de xbox, maar het lijkt in de graphic in ieder geval alsof de XBOX bedraad verbonden staat met de router beneden.
Ook zie ik beide access points niet terug in de topologie graphic. Maar wel in de lijstweergave, daar zie ik zelfs dat sommige draadloze smart home apparaten met een AP verbonden zijn en niet met de router beneden, in topologie zie je dat echter niet terug (omdat de AP’s daar missen).
Het lijkt alsof draadloze apparaten niet automatisch switchen tussen het de router/APs met het sterkste signaal. Bijvoorbeeld als ik beneden op mijn telefoon verbonden ben met de router en boven naar de slaapkamer/zolder loop blijft mijn telefoon verbonden met de router beneden resulterend in een waardeloos signaal. Ook als ik een tijd wacht schakelt de telefoon niet over naar het bedrade AP waar ik dan naast zit. Pas als ik de wifi op mijn telefoon uit en aan zet verbindt hij met het AP en is de verbinding weer razendsnel. Maar als ik dan weer naar beneden loop blijft hij stug verbonden met het AP en schakelt niet terug naar het router. Ik moet dus steeds als ik naar een andere verdieping ga mijn wifi aan en uit zetten om correct over te schakelen. Dit lijkt me niet de bedoeling met EasyMesh? Wat is hier aan de hand?
Wat heb ik al geprobeerd: apparatuur gereset en met meerdere draadloze apparaten(telefoon, laptop) getest.