Skip to main content
Beantwoord

doormeten modem.

• 28 december 2024
  • 2 reacties
  • 38 Bekeken

Is het mogelijk om de modem door te meten aangezien de wifi verbinding vaak wegvalt waardoor de TV vastloopt.
Ik heb inmiddels al wel een Powerline geplaatst maar het beeld blijft regelmatig vastlopen.

Situatie: appartement in een bejaardenhuis, waar veel medische apparatuur in de omgeving staat,  Afstand TV naar meterkast bedraagt ongeveer 7 meter op dezelfde verdieping. helaas mogen we geen netwerk kabel trekken ivm de huisregels.

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@Merlin1201, goede vraag! Ik snap je verzoek en heb je verbinding meteen uitgelezen. Vanaf deze kant zie ik geen problemen. Het modem ziet er op en top uit en ontvangt vanuit de wijkcentrale constant en stabiel 1000Mbps. Dit gaat dus helemaal goed en ik vermoed dat ook dat de woning waarin je zit grote invloed heeft op je verbinding.

De afstand tussen het modem en de Mediabox is een eindje, vooral als de wifi niet top werkt en deze mogelijk wordt beïnvloed door apparaten in de buurt. Deze interferentie kunnen wij niet stoppen en klinkt inderdaad heftig in het gebouw waar je woont. Wat je zou kunnen doen is een kabel trekken en deze door de woning heen leggen, gewoon om te kijken hoe de werking van de Mediabox dan is. Als je wilt, kan ik je gratis een kabel meesturen, deze is 15 meter lang. Wat ik ook graag wil adviseren, is om Wifi Plus uit te proberen: Wifi Plus: meer over onze wifiversterker | Odido. Als je deze plaatst tussen het modem en de Mediabox, zal je zeker verschil moeten merken, mits de interferentie niet te heftig is. Je kunt Wifi Plus nu 1 maand gratis testen, dan weet je meteen of het iets voor je iets. Bestellen gaat heel makkelijk via Mijn Odido en opzeggen ook! 

Bekijk origineel

2 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3035 reacties
  • Antwoord
  • 29 december 2024

Hi ​@Merlin1201, goede vraag! Ik snap je verzoek en heb je verbinding meteen uitgelezen. Vanaf deze kant zie ik geen problemen. Het modem ziet er op en top uit en ontvangt vanuit de wijkcentrale constant en stabiel 1000Mbps. Dit gaat dus helemaal goed en ik vermoed dat ook dat de woning waarin je zit grote invloed heeft op je verbinding.

De afstand tussen het modem en de Mediabox is een eindje, vooral als de wifi niet top werkt en deze mogelijk wordt beïnvloed door apparaten in de buurt. Deze interferentie kunnen wij niet stoppen en klinkt inderdaad heftig in het gebouw waar je woont. Wat je zou kunnen doen is een kabel trekken en deze door de woning heen leggen, gewoon om te kijken hoe de werking van de Mediabox dan is. Als je wilt, kan ik je gratis een kabel meesturen, deze is 15 meter lang. Wat ik ook graag wil adviseren, is om Wifi Plus uit te proberen: Wifi Plus: meer over onze wifiversterker | Odido. Als je deze plaatst tussen het modem en de Mediabox, zal je zeker verschil moeten merken, mits de interferentie niet te heftig is. Je kunt Wifi Plus nu 1 maand gratis testen, dan weet je meteen of het iets voor je iets. Bestellen gaat heel makkelijk via Mijn Odido en opzeggen ook! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 31 december 2024

Dank je wel voor je antwoord, het gaat ook niet om mijn modem maar deze van mijn moeder die op een ander adres woont.   ik zal jou de postcode en huisnummer dm’en

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen