Skip to main content
Beantwoord

DHCP en Static IP combineren (DHCP-range instellen)

• 22 januari 2024
  • 2 reacties
  • 920 Bekeken

Goedemiddag,

Kan ik mijn T-56 zo instellen dat ik een bepaald deel van de IP-range kan gebruiken voor Static-IP en de rest beschikbaar kan houden voor DHCP?

Bij voorbaat Dank.

Mischa

Beste antwoord door Jaapje78

Ja dat kan. Log in op je modem, klik rechtsboven op de drie liggende streepjes, klik op netwerkinstelling, klik op thuisnetwerken, scroll iets naar beneden naar ip-adreswaarden onder het kopje DHCP-server.

Pas hier het begin en het einde adres aan naar de waarden die je wil uitgeven via dhcp, de rest kun je vervolgens als vast instellen.

Bekijk origineel

2 reacties

• is een Top Poster
  • 195 reacties
  • Antwoord
  • 22 januari 2024

Ja dat kan. Log in op je modem, klik rechtsboven op de drie liggende streepjes, klik op netwerkinstelling, klik op thuisnetwerken, scroll iets naar beneden naar ip-adreswaarden onder het kopje DHCP-server.

Pas hier het begin en het einde adres aan naar de waarden die je wil uitgeven via dhcp, de rest kun je vervolgens als vast instellen.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 23 januari 2024

Top, bedankt voor je reactie. Dit ga ik vanavond meteen even inrichten ðŸ˜‰

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen