Hi @KiWiTiCa, super dat de Glasvezel goed werkt! Daar gaan we ook voor zorgen met de Mediabox. Is de Mediabox wel echt verbonden met het glasvezelnetwerk via wifi of een bekabelde verbinding? Mocht dit niet het geval zijn, dan kan dit ook zo zijn dat je de foutmelding krijgt met dat het wachtwoord niet klopt.
Ik zie overigens in de lijnmeting ook alleen je oude TV Box aangesloten staan. De Amino Aria 7x. De nieuwe Mediabox die je hebt ontvangen zie ik niet verbonden staan. Heb je hierop wel het netwerk ingesteld? Je kan het netwerk hierop aanzetten via het tandwieltje rechtsboven en dan te verbinden met wifi als je dit nog niet gedaan hebt en de Mediabox via wifi wilt aansluiten. Via een bekabelde verbinding moet dit lukken door de Mediabox aan te sluiten met de internetkabel.
Ik heb zojuist ook je inloggegevens getest in de webversie van Odido TV en het lukt mij om in te loggen in je TV-account. De pincode zou dan ook moeten kloppen. Zo ook voor de Mediabox. Zou je mij kunnen laten weten hoe het verder zit met de verbinding op de Mediabox? Dan kan ik je zo goed mogelijk verder helpen!
Hoi Demi,
Dank voor je reactie. Er staan 2 tv’s beneden. Het oude kastje staat inderdaad nog bij het modem. Hier zou ik ook de app kunnen gebruiken op de smart tv. De mediabox staat bij de tv in de tuinkamer/kantoor, deze kan ik niet met het modem aansluiten, dus moet via wifi. (Die is hier vlakbij de wifiversterker niet zo heel hoog: gemiddeld zo’n 80 mb/s, dat verschilt wel erg vind ik (was met KPN verbinding stabieler). Ik zag gisteren in de community ook voorbijkomen dat er een reset op het mediakastje gedaan zou kunnen worden als oplossing. Dit heb ik gedaan (wel veel werk dat installeren geheel) en daarna deed hij het gisteravond weer. Vanmorgen echter weer geen verbinding! Daar baalde ik wel van en had geen zin weer een volledige reset uit te voeren. Toen heb ik het geprobeerd door even de stroom eraf te halen en daarna deed hij het ook weer. Het ligt dus niet aan een fout wachtwoord zoals in beeld staat en ook niet dat er geen wifi is. Ik zou wel graag willen weten waar het wel aan ligt. De stroom er iedere keer afhalen is niet zo heel veel werk, maar zou toch niet zo moeten, toch?
Dan is er ook nog het ‘probleem’ van het onbeveiligde netwerk, dit vind ik wel zorgelijk. Kun je daar iets van zien en hoe is dit op te lossen?
groet, Kim
Hi @KiWiTiCa, duidelijk! Bedankt voor de toelichting. Ik begrijp dat deze Mediabox alleen via wifi kan verbinden. Om de situatie wat duidelijker te schetsen heb ik wat vragen:
- Gaat het om het wifi wachtwoord waarvan de Mediabox zegt dat deze niet klopt? Of de pincode? Dat is mij nu niet volledig duidelijk.
- Krijg je deze melding nu steeds wanneer je niet kiest voor een herstart of een reset?
- Heb je de mogelijkheid de Mediabox te installeren op de plek waar nu de oudere TV Box staat? Dit is misschien even wat moeite, maar ik ben super benieuwd of hij hier ook problemen geeft. Check dan wel een bekabelde verbinding.
De melding over het onbeveiligde netwerk kan kloppen. Dit komt omdat je een IP adres benaderd en geen normale website of domein. Je hoeft je hier geen zorgen over te maken en kan dit doorklikken. Vooral via Edge zal hij deze melding geven. Via Chrome en Safari lukt het vaak zonder deze melding. De melding heeft daarom niets te maken met de melding op de Mediabox!
Hoi Cheyenne,
Dank voor je reactie!
allereerst de antwoorden op je vragen voor zover mogelijk: bij opstarten vanuit stand-by modus (bijvoorbeeld na een dag) geeft hij aan dat hij geen internet heeft en moet je het wachtwoord opnieuw invullen, dan geeft hij aan dat het wachtwoord niet klopt. Ik heb nu een keer een restart gedaan, dan gaat hij goed. Na een dag had ik het weer en heb ik de stroom eraf gehaald, toen deed hij het ook goed. Ik kan hem wel verplaatsen, maar dan heb ik even wat tijd nodig, ook omdat hij dan uiteraard ook getest moet worden, dat is even lastig, kom ik later op terug. Ik zie wel veel dezelfde meldingen hiervan, dus vraag me af of het geen structurele fout in de mediabox is, maar goed. Ik krijg de melding pas na een aantal uren in stand-by modus te hebben gestaan. Met korte tussenpozen doet hij het niet, dan gaat hij goed. Hij heeft het wel een paar dagen goed gedaan, dus ik vind het een beetje vreemd.
Ik ga proberen via Chrome of Safari bij het netwerk te komen. Ik kom er bij je op terug! (Duurt een aantal dagen ivm werk etc)