Sinds een week of 3 zitten we bij odido, na jaren ziggo te hebben gehad. Nu alleen ook alleen internet, 1GBs. Tot onze verbazing is het netwerk ontzettend onstabiel. Hiervoor hadden we dit probleem nooit!
De snelheid is prima, met kabel op de ps5 en pc 700-1000mb. Op de mobiel wifi 150-500mb. Allemaal prima, maar....zeer onbetrouwbaar en onstabiel.
Met gamen (online) en thuiswerken (online werkomgeving) merken we continue dat er haperingen, lag spikes, vertragingen zijn. Het is enorm frustrerend en hoop spoedig op een oplossing.
Zolas hierboven goed te zien zijn er constant uitschieters, die maken het praktisch onspeel-/onwerkbaar…
Hoor graag.
Simon
Bladzijde 1 / 3
Alvast er info, mijn klant nummer XXXX
Hoor graag
Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.
Hoi @Siemper, het lijkt me zeker zaak om hier goed naar te kijken zodat het verholpen kan worden. Welke games speel je? Wanneer vinden de meeste lag spikes plaats en hoe verhoudt zich dit tegenover de rest van de dag met thuiswerken? Kun je jouw klantnummer in je profiel plaatsen? Dan kan ik checken waar het probleem vandaan komt!
Ik raad je aan hier eens te kijken:
Je bent namelijk 1 van de zovelen.
Hoi @Siemper, het lijkt me zeker zaak om hier goed naar te kijken zodat het verholpen kan worden. Welke games speel je? Wanneer vinden de meeste lag spikes plaats en hoe verhoudt zich dit tegenover de rest van de dag met thuiswerken? Kun je jouw klantnummer in je profiel plaatsen? Dan kan ik checken waar het probleem vandaan komt!
Klantnummer toegevoegd. Ik speel voornamelijk online games zoals call of duty, battlefield. Om de aantal seconden merk je dus dat de game lagged. Soms wordt je terug gezet in de tijd en soms vlieg je weer naar voren, je snapt het idee. Met thuiswerken werk ik in een omgeving, elke keer als in in die omgeving zit (die online is dus) lijkt er een soort storing te zijn dat het even een paar seconden vastloopt, soms moet de omgeving zich ook weer re-connecten. Verder met gewoon internet gebruik als appen, streamen valt het mee. Omdat dit over het algemene weinig mb's vraagt of er altijd iets gebufferd wordt.
Hoor graag.
Hi @Siemper, bedankt voor het toevoegen van je klantnummer.
Zou je de volgende testen voor mij bekabeld willen uitvoeren? Dan krijg ik een beter beeld van de situatie. Alvast bedankt.
Speedtest Bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.
Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.
Pingtest
Gebruikte modem/router tijdens de problemen
Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag
Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5G lan poort of een 1G lan poort
Post de resultaten van een ping naar 8.8.8.8, alleen de Ping statistics is genoeg.
Ping 8.8.8.8
Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
Linux/max terminal; ping -c 1000 8.8.8.8
Post de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres je zit in een trace. Alleen de Ping statistics is genoeg.
Vind de first hop
Start een trace route naar 8.8.8.8
Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8
Ping het gevonden ip adres
Windows command prompt; ping -n 1000 ipadres
Linux/max terminal; ping -n 1000 ipadres
Hallo, hieronder mijn resultaten.
Het lijkt er op dat de internet connectie de afgelopen dagen iets is verbeterd vwb de stabiliteit, maar op download snelheid gebied fors ingeleverd. Het is zeker allemaal nog niet top, lag spikes zijn daarom ook nog wel aanwezig.
Verbazingwekkend genoeg is de download snelheid aan de lage kant, max 100mb (900mb te weinig ;-))
Eerder op kabel ook wel eens van 800-900+mb en wifi 300-800mb op de wifi. Lijkt of hier een limiet is gekomen bijna.
Andere ping test tool: pieken zichtbaar, maar wel iets minder intens en frequent dan de eerst post, lijkt het voor nu. Waren in totaal veel meer pieken in de 3000+ pings.
Vandaag even COD geprobeerd en in WERKOMGEVING gewerkt, hier valt mij op dat ik wel iets minder last heb van lagspikes. ...tot zover ;-)
Hoor graag!
Hoi @Siemper, bedankt voor de uitgebreide tests, dit heeft ons erg geholpen om dit probleem bij de horns aan te pakken! in de tussentijd hebben wij een nieuwe firmware voor het modem gereleased en de nieuwe firmware zou het probleem volledig moeten oplossen. Om de nieuwe firmware te ontvangen raad ik je graag aan om het modem kort van het stroom af te halen.
Ik ben benieuwd, ik verwacht dat je snel weer helemaal kan genieten!
@Cal van Odido je geeft aan dat er nieuwe firmware geladen wordt als ie van spanning gaat, ik had en heb nog steeds b8_1108 (op het eind) qua firmware na zowel een reboot als even van spanning. En ik zie nog steeds 25% packet loss op 10.226.4.6 en ping tijden tot 500ms naar de dns van google
Nou ik merk ook niks van die firmware update lag spikes zijn er nogsteeds continu en packet loss vliegt daardoor ook dus ik weet niet wat er opgelost is maar heb het gevoel dat mensen hier in de maling worden genomen door odido. Ik heb letterlijk paginas op paginas gelezen over deze probleem en dan nog zie ik het reactie van de medewerkers test dit test dat ja ammehoela t 56 werkt gewoon niet en dit moet zo snel mogelijk opgelost worden en stuur mij aub niet een bericht met heb je dit getest dat getest heb niks aan die automatische text van odido.
Hi @CrazYShardC, we hebben vrijdag een nieuwe agent voor de T-56 uitgebracht. Deze zal na een reboot op het moden updaten. Ik zie dat het modem iets langer dan een dag aanstaat en de agent geupdate is. Heb je hier nog steeds last van? Zo ja, dan ontvang ik graag de volgende testen:
Pingtest
De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.
Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test:
Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag:
Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort: (Ja/Nee)
Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
Ping 8.8.8.8
Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8
Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
Start een traceroute naar 8.8.8.8
Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8
Ping het gevonden IP-adres
Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres
Hoi @Siemper, bedankt voor de uitgebreide tests, dit heeft ons erg geholpen om dit probleem bij de horns aan te pakken! in de tussentijd hebben wij een nieuwe firmware voor het modem gereleased en de nieuwe firmware zou het probleem volledig moeten oplossen. Om de nieuwe firmware te ontvangen raad ik je graag aan om het modem kort van het stroom af te halen.
Ik ben benieuwd, ik verwacht dat je snel weer helemaal kan genieten!
Helaas lijkt het allemaal nog niet top te werken. De algemene game ervaring lijkt iets beter, maar er zijn nog steeds duidelijke spikes/lags. Daarnaast valt mij specifiek vandaag op de het laden van websites/videos/speedtesten norm veel moeite kosten en laden duurt lang. Video's stotteren op het begin flink, totdat er voldoende gebufferd is.
Het lukt nauwelijks op een speedtest er uit te krijgen
Wanneer het lukt :
Ter referentie nog steeds frequente schommelingen in ping /lags.
Hoor graag weer van jullie mbt de ontwikkelingen. Het gaat nog steeds niet goed.
Hey @Siemper, dat is inderdaad wel gek. Ik heb de firmware geupgraded op jouw modem. Zou je eens willen kijken of dit verschil maakt? Graag eerst een powerflip uitvoeren.
Powerflip
Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
Wacht minimaal 10 seconden
Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
Controleer of de verbinding stabiel is.
Hey @Siemper, dat is inderdaad wel gek. Ik heb de firmware geupgraded op jouw modem. Zou je eens willen kijken of dit verschil maakt? Graag eerst een powerflip uitvoeren.
Powerflip
Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
Wacht minimaal 10 seconden
Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
Controleer of de verbinding stabiel is.
Hallo Tommie, ik heb deze stap uitgevoerd (al meerdere malen over de afgelopen periode). Helaas is er nog steeds een probleem met het internet.
Werkomgeving - hier ervaar ik nog steeds vastlopers. In sommige gevallen ook zichtbaar op ping meter website. Zie hieronder een moment van vandaag. Gedurende de hoge ping fase gebeurt er in het huis/op het netwerk niets anders. Ik ben gewoon aan het werk, er wordt niet gedownload/gekeken/gespeeld etc.
Momenten daarvoor in de 1579 pings.
Youtube - websites laden - Gaat allemaal stroef. Soms wel zeker snelle momenten, maar niet stabiel en onbetrouwbaar. Ook onze tv ervaart daardoor soms buffer/laad issues wanneer we streamen.
Gamen - Hier blijf ik ook nog last hebben van lag. Niet zo heftig meer als in het begin, maar nog steeds kan ik geen fatsoenlijke online potjes spelen zonder problemen. Afgelopen weekend heb ik een test gedaan met 2 vrienden hier met de playstation, totaal dus 3 mensen die samen online gamen. We hadden allemaal constant last van "zwevende” lag problemen. Lastig te omschrijven, maar het voelde allemaal niet strak en vaak happerde het toch weer wat. Na een tijdje zijn we ook gestopt. (dit hebben we allemaal met directe kabel aansluiting op de router gedaan). De gemiddelde ping ging met de lanparty of behoorlijk omhoog.
Met Ziggo deden we dit ook met vrienden, toen hadden we nooit problemen met snelheid-lag.
Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Dat had ik graag anders willen zien @Siemper! Ik laat zelf een test lopen op jouw modem, dit zal vannacht of morgen nacht zijn. Als we daar dit ook op terug zien dan zet ik het door naar onze techneuten, dan moet er waarschijnlijk eerst een nieuw ONT komen en dan worden teruggespeeld naar de onderaannemer.
Hey @Siemper, ik heb een ticket voor je aangemaakt met alle informatie. We hebben een test gedaan op je CPE de hele nacht en hier is duidelijk op te zien dat er iets niet goed zit. Waarschijnlijk netwerk gerelateerd. Hopelijk kunnen we uitzoeken waar het probleem zit. Houd er wel rekening mee dat dit soort issue's langer kunnen duren dan normaal. Vergelijk het met een speld in een hooiberg vinden.
Hey @Siemper, ik heb een ticket voor je aangemaakt met alle informatie. We hebben een test gedaan op je CPE de hele nacht en hier is duidelijk op te zien dat er iets niet goed zit. Waarschijnlijk netwerk gerelateerd. Hopelijk kunnen we uitzoeken waar het probleem zit. Houd er wel rekening mee dat dit soort issue's langer kunnen duren dan normaal. Vergelijk het met een speld in een hooiberg vinden.
Bedankt voor je reactie. Ik kijk uit naar het vervolg, hopelijk is de speld groter dan verwacht ;-)
Dat hoop ik ook @Siemper! Wordt vervolgd.
Hallo Tommie,
Helaas, de monteur is langs geweest en heeft in feite alleen even de router verwisseld en nog een nieuwe kabel ingezet. Het internet is nog slecht aan alle kanten. Zowel gamen op kabel en wifi is slecht, werken op de wifi in m'n werkomgeving is ongelooflijk slecht en constante lag/vastlopers. Het is zoals ook eerder vermeld vooral de betrouwbaarheid en lagspikes waar de echte serieuze problemen liggen, de snelheid niet zozeer.
Ik ben er ondertussen (zoals je zult begrijpen) wel helemaal klaar mee en hoor graag of er nog verbeter acties zijn/testen die op zeer korte termijn voor een positief resultaat gaan zorgen. Hoe het nu gaat is absoluut een no-go. Zijn die er niet, dan wil ik mijn abonnement graag per omgaande beëindigen.
Mvg
Hey @Siemper, bedankt voor je terugkoppeling. Ik zie inderdaad de notitie van de monteur, hij heeft het ONT alleen nog niet vervangen. Ik had gehoopt dat hij dit al wel had kunnen doen maar die hebben de Guidion monteurs blijkbaar nog niet op voorraad. Wat ik kan doen is een vervolg ticket aanmaken met het verzoek om het ONT te swappen en om de onderaannemer aan te sturen om een kijkje te nemen. Zoals ik eerder al aangaf is het heel lastig om de oorzaak te vinden van dit soort issue's en kan ik niet beloven dat het voorspoedig zal verlopen. Ik lees graag wat ik voor je in gang mag zetten.
Hey @Siemper, bedankt voor je terugkoppeling. Ik zie inderdaad de notitie van de monteur, hij heeft het ONT alleen nog niet vervangen. Ik had gehoopt dat hij dit al wel had kunnen doen maar die hebben de Guidion monteurs blijkbaar nog niet op voorraad. Wat ik kan doen is een vervolg ticket aanmaken met het verzoek om het ONT te swappen en om de onderaannemer aan te sturen om een kijkje te nemen. Zoals ik eerder al aangaf is het heel lastig om de oorzaak te vinden van dit soort issue's en kan ik niet beloven dat het voorspoedig zal verlopen. Ik lees graag wat ik voor je in gang mag zetten.
Beste Tommie,
Bedankt voor je reactie .
Ik kies ervoor om het contract zsm te beëindigen, omdat ik helaas bang ben dat ik straks nog maanden lang aan het knoeien ben met testen en monteurs. Hiermee hopende dat een andere partij deze problemen uiteraard niet heeft.
Wil nog wel mijn waardering uitspreken over het contact met jullie, dat verloopt prima en vlot, ookal zijn we er niet uitgekomen met dit probleem.
Hoor graag!
@Siemper Ik had het graag anders zien, maar ik begrijp je besluit. Ik help je graag verder bij het opzeggen van je abonnement. Wanneer ik dit in het systeem zet, zal dit per direct zijn. Heb ik jouw toestemming om dit te doen? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag.
Oprecht bedankt voor het mooie compliment, fijn om te lezen dat je het contact met ons als prettig hebt ervaren. Daar doen we het voor!
Hallo Teresa
Bedankt voor je bericht.
Uiteraard helemaal zonder internet te komen zitten is niet handig, was is hierin de makkelijkste werkwijze? Ik heb contact gehad met Delta waar ik het ga proberen. Moeten zij contact met jullie opnemen voor een makkelijke overgang of wat is handig?
Hoor graag!
@Siemper Het is niet mogelijk om gebruik te maken van de Overstapservice, omdat je met de 14 dagen bedenktijd echt per direct opzegt. Jouw abonnement is actief sinds 01-03-2024, je zou dus uiterlijk kunnen wachten tot 14-03-2024 om kosteloos op te kunnen zeggen. Hierna kun je het abonnement ook opzeggen, maar dan wordt er een afkoopsom in rekening gebracht. Na een jaar is het abonnement maandelijks opzegbaar.
Geef jij aan wat je wil? Dan ga ik het voor je regelen!
@Siemper Het is niet mogelijk om gebruik te maken van de Overstapservice, omdat je met de 14 dagen bedenktijd echt per direct opzegt. Jouw abonnement is actief sinds 01-03-2024, je zou dus uiterlijk kunnen wachten tot 14-03-2024 om kosteloos op te kunnen zeggen. Hierna kun je het abonnement ook opzeggen, maar dan wordt er een afkoopsom in rekening gebracht. Na een jaar is het abonnement maandelijks opzegbaar.
Geef jij aan wat je wil? Dan ga ik het voor je regelen!
Hallo , Ik begrijp dat het dus uiterlijk de 14e opgezegd moet worden en we dus vanaf dat moment geen gebruik meer kunnen maken van het internet? Zo ja, dan zeg ik het graag op vanaf die datum op.
Als je bedoelt dat ik tot de 14e de tijd heb om de melding te maken van defintief opzeggen dan kies ik daarvoor, kan ik de installatie datum van delta nog even afwachten en wissel moment beter plannen.
Hoor graag
Mvg
@Siemper Klopt! Ik kan het abonnement niet nu opzeggen per de 14e, maar je hebt tot uiterlijk 14 maart om het abonnement definitief op te zeggen. Spreek ik je voor die tijd? Dan komt het helemaal in orde!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.