Skip to main content

Beste allemaal,

Is 't mogelijk om mijn gemonteerde modem, terwijl internet nog niet werkt (is in behandeling), te benaderen (in te stellen) om mijn WiFi-netwerken (2.4 en 5.0 MHz) in te stellen? Of is 't handiger m'n extra WiFi-modem gewoon met een kabeltje op 't Odido-modem (Zyxel T-56) aan te sluiten?

Senx in edvenz!

Luc

Hi @MijnCommunity

Je kan het modem alvast instellingen als je wilt zonder dat het internet werkt. Als je je laptop aansluit op een van de lan poorten, kan je inloggen met de gegevens die achter op de sticker staan. 

Beste @Sven-Odido,

Bedankt voor je reactie.

M'n laptop (HPEnvy i7) heeft geen RJ45-poorten; kan alleen via WiFi m'n huidige internet (Ziggo) gebruiken. Heb al geprobeerd met WiFi dat modem te benaderen; netwerk werd dus wél getoond in m'n Windows, maar ik kon dus niet connect-en. Wat moet ik doen?

CU, Luc

Hallo @MijnCommunity 

Het moet wel lukken om te verbinden met het WiFi netwerk van de Zyxel zonder internet, probeer het eens op je mobiel bijvoorbeeld.

Miljaar, dat ik daar niet aan gedacht heb…

Ga 'r mee aan de slag en laat 't je weten.

Jammer dan.

Net als bij m'n laptop wordt 'r gevraagd om een wacht woord; als ik dan 't wachtwoord (van de achterkant modem) gebruik zegt ie óók …

Terwijl ik hiermee bezig ben zie ik dat 'r  ook nog 'n Wireless Key wordt gebruikt. Goedemorgen…

't Werkt!

Senx, bye.

@MijnCommunity

Login Password is voor de web interface en Wireless Key is voor het WiFi netwerk ✅

Voor je laptop moet mogelijk 5 GHz uit, de beveiliging naar WPA2-PSK of WiFi 6 uitschakelen.

As we speak; 't werkt. Terwijl ik bezig was met dat Odido modem, verscheen een derde lampje op een of ander ander Odido-apparaat (Data). Even de boel herstart; kachele!

Nu de TV nog, maar daar waag ik me niet aan.

Moet ik daarvoor extra vragen iemand langs te sturen?

Reageer