Skip to main content

Mijn Vaillant cv-ketel heeft een communicatie-eenheid. Deze kan verbinding maken met de router, zodat ik via de bijbehorende app een dag/weekschema kan instellen.

Dat heeft altijd goed gefunctioneerd op het netwerk van Ziggo.

Na overstappen op T-Mobile lukt het niet meer om de ketel verbinding te laten maken met de nieuwe router.

De router staat twee verdiepingen lager. Er is een bekabeld UTP netwerk aangelegd, waardoor we op iedere verdieping direct signaal hebben. De ketel met de communicatie-eenheid bevindt zich op de zelfde etage als een van de wifi-punten (Zyxel).

Ondanks het sterke signaal blijft installatie van de Vaillant communicatie-eenheid onmogelijk.

De app reageert met: Uw wifi-signaal is te zwak. Plaats de communicatie-eenheid dichter bij de wifi-router en probeer het opnieuw.

De communicatie-eenheid zit vast aan de ketel en kan niet verplaatst worden naar twee verdiepingen lager, helaas.

Heeft iemand ervaring met dit probleem en mogelijk een oplossing?

@hanspols probeer je Wifi punt met Utp opnieuw in te stellen.

Reset 1ste instantie je Wifi punt met een paperclip achterin tot lichtje niet meer brandt.

Wacht even tot alles brandt en sluit hem daarna aan met  Utp kabel op het modem.

 

Via de App Mpro Mesh kan je Wifi punt toevoegen.

 

Succes.


@Meedenkertje26 SUPER! Dank voor de tip 😉 Alles werkt weer naar behoren.