Mijn Vaillant cv-ketel heeft een communicatie-eenheid. Deze kan verbinding maken met de router, zodat ik via de bijbehorende app een dag/weekschema kan instellen.
Dat heeft altijd goed gefunctioneerd op het netwerk van Ziggo.
Na overstappen op T-Mobile lukt het niet meer om de ketel verbinding te laten maken met de nieuwe router.
De router staat twee verdiepingen lager. Er is een bekabeld UTP netwerk aangelegd, waardoor we op iedere verdieping direct signaal hebben. De ketel met de communicatie-eenheid bevindt zich op de zelfde etage als een van de wifi-punten (Zyxel).
Ondanks het sterke signaal blijft installatie van de Vaillant communicatie-eenheid onmogelijk.
De app reageert met: Uw wifi-signaal is te zwak. Plaats de communicatie-eenheid dichter bij de wifi-router en probeer het opnieuw.
De communicatie-eenheid zit vast aan de ketel en kan niet verplaatst worden naar twee verdiepingen lager, helaas.
Heeft iemand ervaring met dit probleem en mogelijk een oplossing?