Skip to main content

Sinds vandaag heb ik een tp-link deco x50 mesh systeem geïnstalleerd. Het mesh systeem zit aan het modem dat ik van odido (voorheen tele2) heb gekregen. Dat is een zyxel t50 modem. Het mesh-systeem werkt en alle apparaten zijn te verbinden, behalve de Harman kardon boxen. Daar krijg ik bij installatie de melding 'maak verbinding met hetzelfde netwerk'. Ik kan vervolgens de HK box wel in de deco-app zien staan, maar niet in de Google Home app. Spotify en dergelijken werken daardoor dus niet. Ik hoop dat er een oplossing is voor een digi-leek zoals ik ben. Inmiddels heb ik geprobeerd:

- telefoon handmatig gekoppeld laten aan de hoofdunit van het deco systeem

- hele systeem op 2.4 khz gezet 

-HK boxen gereset

-update deco systeem gezocht en geïnstalleerd

Hallo ​@RdeGreefd 

Heb je een DSL of glasvezel verbinding? Zorg dat de WiFi op de Zyxel uit staat zodat alles met het mesh systeem verbinding maakt.

Glasvezel heb ik. En hoe zet ik de wifi op de zyxel uit? Maakt dat uit als ik bij installatie van de HK-box handmatig het nieuwe wifi netwerk selecteer? Hij vraagt namelijk om welk netwerk ik wil gebruiken, daarvan geef ik het wachtwoord en dan pas krijg ik de foutmelding. 

Ik zie nu ook dit:

Lijkt er dus op alsof die optie om wifi uit te schakelen niet meer gaat?

@RdeGreefd 

Als het goed is heb je een knopje aan de zijkant van de Zyxel om de WiFi uit te schakelen, eventjes ingedrukt houden en anders kan je de WiFi ook uitschakelen via de web interface kan ook.

Met glasvezel kan je ook de Deco op de mediaconverter aansluiten ipv Zyxel.

Hoi ​@Waqqas, ja dat aansluiten direct op de mediaconverter met kabel was ook drama. Daar gingen de Deco's van in de foutmelding, dus ik heb toch het zyxel-modem er maar tussen gelaten. Ik ga dit proberen, maar ben na allerlei andere topics iets sceptisch. Ik houd deze community op de hoogte.

@RdeGreefd 

Stel eerst de Deco in in router modus wanneer aangesloten op de mediaconverter. Ga in de Deco app naar more, advanced, IPTV/VLAN, schakel dit in, mode custom, internet VLAN 300 en prioriteit 0, klik op opslaan en herstart de mediaconverter.

Internet zou dan moeten werken 

Hoi ​@Waqqas, helaas. Ook het uitschakelen van de Wifi heeft niet geholpen. Dat laat ik wel zo, want het oude TMNL-wifinetwerk heb ik in principe niet nodig.

Reageer