Skip to main content

Hoi allen,

Ik zie meerdere draadjes met hetzelfde probleem. Mijn Zyxel T-56 wil niet verbinden met mijn Chromecast en vermoedelijk is de Zyxel (en de firmware) de oorzaak. Zag in andere draadjes dat Odido aanbied om een firmware update te pushen naar de router, dus bij deze het verzoek om dat bij mij ook te doen.

Alvast bedankt!

Edo

Welkom op onze Community! @edovr 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Uiteraard heb ik je gelijk toegevoegd aan de lijst voor de nieuwe firmware update! Ik verwacht dat je deze later vandaag ontvangt. 

Is dit inmiddels gelukt? Chromecast wil absoluut niet met de zyxel t56 wifi verbinden..

Ik heb nu firmware versie: 

V5.70(ACEA.0)T56C_b8_1108

Maar dat moet volgens mij b10 zijn toch?

Hi @edovr, ik zie dat er iets niet goed gegaan is. Ik heb je opnieuw op de lijst gezet. Maandag zal de firmware geupdate worden! 

Hi @edovr, ik zie dat er iets niet goed gegaan is. Ik heb je opnieuw op de lijst gezet. Maandag zal de firmware geupdate worden! 

Ik heb ook het probleem dat mijn T56 icm een oud type chromecast niet werkt.  Huidige firmware is V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130   .  Kunt u dit probleem voor mij oplossen?

Hi ​@Piewie32, zou jij het modem eens kunnen herstarten? Maakt dit verschil? De nieuwe firmware is inmiddels voor iedereen uitgerold!

Hi ​@Piewie32, zou jij het modem eens kunnen herstarten? Maakt dit verschil? De nieuwe firmware is inmiddels voor iedereen uitgerold!

Maakt geen verschil. Huidige firmware is nog steeds V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130   .

Het lukt mij wel om de chromecast initieel te installeren via het eigen wifinetwerk van de chromecast (chromecastxxxx) maar op het moment dat de chromecast verbinding probeert te maken met mijn (gast) netwerk lukt het niet. Ik krijg dan een melding  dat ik wellicht AP-Isolatie uit moet zetten op mijn router maar ik zie daarvoor helemaal geen instelling op de router. (of zie ik iets over het hoofd?).  Kortom .. het werkt nog niet. Checkvraag .. is V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130   de juiste firmware?

Ja, de firmware is up to date. 

Het idee van een gastnetwerk ssid is juist om beperkingen op te leggen zodat andere interne devices NIET bereikt kunnen worden.

Ja, de firmware is up to date. 

Het idee van een gastnetwerk ssid is juist om beperkingen op te leggen zodat andere interne devices NIET bereikt kunnen worden.

`Weer wat geleerd. Ik heb het nu op mijn eigen netwerk en nu werkt het. Bedankt.

Hallo ​@Piewie32 

Als je inlogt in de router web interface en naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, gast gaat, selecteer bij toegangsscenario thuisgast, dan kunnen apparaten verbonden met het hoofdnetwerk communiceren met apparaten verbonden met het gastnetwerk.

Hallo ​@Piewie32 

Als je inlogt in de router web interface en naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, gast gaat, selecteer bij toegangsscenario thuisgast, dan kunnen apparaten verbonden met het hoofdnetwerk communiceren met apparaten verbonden met het gastnetwerk.

Bedankt voor je reactie. Ik heb het nog niet aangepast omdat ik je afvraag of ik daar nu iets mee opschiet. Momenteel heb ik dus alles werken op mijn hoofdnetwerk en vraag mij dus of ik dat niet beter zo kan laten.

Reageer