Hey, ik herken je probleem, ik had hetzelfde met mijn Smart Wi-Fi lampen toen ik de Zyxel T75 modem van Odido kreeg. Dit probleem wordt veroorzaakt door de aanpassingen die Odido heeft gedaan in de firmware van deze modem. Die zorgen ervoor dat sommige smart-apparaten, van diverse merken, niet zomaar verbinding kunnen maken.
Je kunt in de Zyxel modem een separaat 2.4GHz Wi-Fi netwerk aan maken voor enkel je Wi-Fi Smart apparaten:
Band : 2.4GHz
Wi-Fi naam : (kies hier een andere naam dan je reguliere Wi-Fi netwerk)
802.11 modus : 802.11b/g/n gemengd
Beveiligingsmodus : WPA2-PSK
Als dat niet lukt biedt Odido nog een alternatief, dat is ‘Wi-Fi Plus’. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb van diverse mensen vernomen dat dit ook een oplossing biedt bij verbindingsproblemen met smart 2.4GHz Wi-Fi apparaten. Zie deze link:https://www.odido.nl/internet/wifi-plus
Ik heb dit zelf uiteindelijk opgelost door de Wi-Fi in de Odido router uit te schakelen en deze enkel als netwerk router te gebruiken. Voor mijn Wi-Fi heb ik een TP-Link deco Wi-Fi Mesh setje gekocht, daarmee werkt het perfect. Als bijkomend voordeel is dat ik nu ook in mijn hele huis een hele goede Wi-Fi dekking heb.
Hopelijk kun je hier wat mee!
Net een nieuwe modem ontvangen , de Zyxel T-56 en het probleem is opgelost!Het koppelen ging als van ouds en heel soepel. Best bizar dat zij mij 5 weken laten aanklooien met die geleverde modem, maar gelukkig was er iemand op de klantenservice wel uitgeslapen!