Hallo, ik heb glasvezel 1gb. Nu hapert de tv en tablets met streaming met netflix, disney en de rest van de streamingdiensten.
Ik heb diverse upt kabels geprobeerd en via de wifi Mijn speedtest test geeft op de wifi maar 100 mb/s aan. Bekabeld 900 Mb/s.
Er zijn geen storingen bekend en dit duurt nu al ruim 2 weken. Ik heb al geprobeerd andere kanalen open te zetten en de 2.4 breedband maar dit werkt allemaal niet. De klantenservice drukt mij er simpelweg gewoon achterweg na 20 minuten wachten dus dat helpt ook niet.
Ik heb nog een zyzel 40 router.
Bladzijde 1 / 1
Hallo @Chris1122
Misschien haal je 100 Mbps via de WiFi omdat je met de 2,4 GHz band verbonden bent? Gezien de bekabelde snelheid zou je veel hoger moeten kunnen halen.
Maak je alleen gebruik van de Zyxel of heb je hier nog een versterker achter bijvoorbeeld?
Helpt het herstarten van de mediaconverter?
Je kan de Zyxel voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld. Misschien dat het daarna beter gaat?
Hallo, ik heb alles al een paar keer gereset en opnieuw aangesloten. Andere kabels aangesloten.
De speedtest is gedaan toen de 2.4 ghz was uitgeschakeld en ook ingeschakeld.
Het zit verder geen versterker achter, het kastje van de glasvezelaansluiting zit direct op de router en de router op de tv.
Totale afstand is 0.5 meter van ingang glasvezel tot aan de router. De router staat op 50 cm van de tv.
Maar mobiel en op de laptops/tablets hapert het ook
@Chris1122
Misschien dat je een versterker hebt liggen, die je kan aansluiten met de WiFi op de Zyxel uit om te kijken of het dan beter gaat!
Wanneer je bekabeld aan het internetten bent hapert het internet dan ook tijdens streamen?
Ja, er loopt een kabel vanaf de router naar de tv. Ook dan hapert het beeld en geluid. Dit is een nieuwe kabel die 1 week oud is.
@Chris1122
Je kan ook kijken of het verschil maakt als je een andere internetkabel plaatst tussen mediaconverter en router.
Ook al gedaan. In principe is alles nieuw behalve de router, kastje van het glasvezelinternet.
Dit is de huidige situatie.
Hi @Chris1122, welkom op onze Community!
Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik help je hier graag mee. Zou je alles kunnen voorzien van een powerflip? Dan zal ik daarna een nieuwe lijnmeting voor je uitvoeren, dan krijg ik een beter beeld van de situatie! Alvast bedankt.
Powerflip
Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
Wacht minimaal 10 seconden
Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.