Skip to main content

Goedenavond, 

Ik krijg met geen mogelijkheid mijn Arlo deurbel gekoppeld met de wifi. Hij heeft het een tijdje gedaan maar sinds 29 september ineens niet meer, zomaar zonder aanleiding. De monteur van Verisure is ook al geweest. Odido heeft de beveiliging al verlaagd van de 2.4. het wifi netwerk is al gesplitst maar het lukt gewoon niet. 

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen? 

Hi @Ingrid van vugt, welkom op onze Community! 

Ik zag dat de beveiliging en Wifi 6 nog aan stonden op de 5 GHz band, dit heb ik uitgeschakeld. Kan je het modem opnieuw opstarten en kijken of je nu wel kunt verbinden? Zo niet, welke melding krijg je, ziet hij het wifi netwerk wel of helemaal niet?

Heb je toevallig een wachtwoord met speciale leestekens (komma, vraagteken, etc.)?


Ik heb het net weer geprobeerd. Helaas blijft de deurbel offline. Modem is ook opnieuw opgestart. Als ik in de Arlo app het apparaat toevoeg kom ik niet verder dan het moment dat de firmware gedownload moet worden en dat lukt niet. 


 


Kan je de deurbel wel met een hotspot van je mobiel verbinden of ook niet @Ingrid van vugt


De bel verbind je via je telefoon met je wifi maar dat lukt dus niet. 

Sinds dat ik odido heb is er gedoe met de deurbel. Toen ik nog gewoon tele2 had (ook gesplitst in 2.4 en 5 g) was er geen enkel probleem. 

Een tijd geleden heeft mijn man ook al anderhalf uur met odido aan de lijn gezeten om die bel te koppelen. Toen was het gelukt en 29 sept deed de bel het in de ochtend nog gewoon en na een paar uur ineens eraf . Dit terwijl er niet eens iemand thuis was , dus er vanuit thuis niemand iets veranderd heeft. Volgens de monteur van Verisure die geweest is en op allerlei manieren geprobeerd heeft de bel te koppelen zit het probleem echt bij odido. 

Ik zou dit weleens opgelost willen zien

 


Nee dat begrijp ik @Ingrid van vugt, maar als je een hotspot aanmaakt met je mobiel, vindt de deurbel dat netwerk dan wel en krijg je een goede verbinding ja of nee? 


Reageer