Skip to main content

APN instellingen Klik&klaar sim kaart

• 4 juni 2025
  • 1 reactie
  • 136 Bekeken

Hoi! Wij hebben thuis een 5G Klik&Klaar abonnement, en willen (tijdelijk) de simkaart gebruiken op een 4G usb dongle, i.p.v. de 5G modem die bij het abonnement hoort.

De dongle lijkt niet standaard deze APN instellingen te hebben, net als mijn telefoon waarmee ik het uitprobeerde. Ik heb gevonden dat ik als APN “fwainternet” moest invullen. Toen ik de sim in mijn telefoon had werkte dit, echter bij de dongle niet. Is er een instelling die ik verkeerd heb zoveel jullie kunnen zien?

Ik heb verschillende dingen geprobeerd. Ik las dat bij het gewone netwerk van Odido de poort 8080 moet zijn; dit maakt geen verschil. Evenals IPv4/IPv6 gebruiken i.p.v. IPv4, en ook de instellingen leeg laten maakt geen verschil.

Alvast bedankt

Uitgelichte reactie

4 juni 2025

Het 5G klik en klaar product is gemaakt voor het gebruik van de hoge 5G frequenties. Daar zit veel capaciteit en daarom is de prijsstelling zo goedkoop. Het is daarom niet de bedoeling dit in oudere apparatuur zoals een 4G dongel te gebruiken.  Dan kun je een normale datasim voor aanschaffen.

1 reactie

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9468 reacties
  • 4 juni 2025

Het 5G klik en klaar product is gemaakt voor het gebruik van de hoge 5G frequenties. Daar zit veel capaciteit en daarom is de prijsstelling zo goedkoop. Het is daarom niet de bedoeling dit in oudere apparatuur zoals een 4G dongel te gebruiken.  Dan kun je een normale datasim voor aanschaffen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen