Skip to main content

al,zeer lange tijd, geen of zeer slechte wifi.


Ik heb sinds vorigj aar aug  glasvezel

Wat heb ik spijt dat ik daar in getrapt ben .

Nu alweer vanaf 10 juli 24 bezig. 

Inmiddels monteur geweest  maar wist het niet

Zou z.s.m een andere komen maar tot op heden niks meer gehoord of gezien

Wel 2,dagen geleden een,mail gekregen dat ze me niet vergeten waren 

Nou  daar heb ik wat aan,,,niet dus

Vandaag de heledag wifi storing. En  al,die tyd om de 10 min stil staand tv beeld. Terwijl ik het mediakastje via de utp kabel heb aangesloten 

Internet was ook  super traag. Duurde veel telang dat er een site opende op mijn computer. Deze is via de wifi. Nog nooit zo veel gezeik gehad 

Ben er echt helemaal klaar mee. 

Was ik maar niet op glasvezel  gegaan en,gewoon de telefoon aansluiting adsl gehouden maar helaas je kan niet meer terug. Ook belachelijk van odido. Want nu is het een,jaar van frustratie.  

En,zit er aan te denken deze maand maar eens geen factuur te betalen. Want er komt erg weinig uit odido vandaan 

 

23 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Tammie1970 Wat vervelend allemaal.

Ik kan het niet voor je oplossen.

Ik heb wel een opmerking over het niet meer terug kunnen. Dat is de schuld van de KPN en niet van Odido.

De KPN sluit namelijk overal de koper lijnen af 😊 Ik zit nu ook nog op DSL maar ook ik ga over op glasvezel.  

Let op je rekening niet betalen is niet slim en geeft veel problemen. (Maar dat is aan jou).

Hopelijk kunnen de moderators  je snel helpen. Lees mijn onderschrift en zet je klantnummer vast in je profiel.


Fijne avond.

 

KPN stopt met de dienstverlening op koper. Per 22 februari 2023 geldt dit voor de eerste 2 miljoen adressen waar glasvezel nu al beschikbaar is. Daarna worden elk kwartaal batches adressen uitgeschakeld en na ongeveer drie jaar is koper echt helemaal uitgefaseerd.

Reputatie 2

Bedankt cristien 

Het is echt tegek. Heb nu  echt om de 10 min stilstaand beeld. Snap niet waarom het allemaal zo lang moet duren.  Ben nu al weer 14 dagen bezig 

En de wifi is echt niet goed. 

Ik heb mijn klantnummer van internet thuis  in mijn profiel staan 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Tammie1970, ik kijk graag met je mee, echter lijkt het klantnummer niet te kloppen. Kan je dit nakijken? Klantnummer is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345.

Reputatie 2

@Tommie van Odido 

Heb,de,gegevens veranderd. Het klantnummer staat in mijn profiel 

 

Gr Tamara 

Reputatie 2

Update. Hoe,het gaat

 

Is nog steeds het zelfde liedje,,om de 10 min valt de wifi weg. En staat ook het beeld van, tv stil pfpfpf.  Wordt hier zo moe van. 

Spijt van de glasvezel aansluiting  werkt voor geen meter  ellende allemaal 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Tammie1970, je hebt een factuur nummer toegevoegd maar dat geeft niet. Zo heb ik het abonnement ook kunnen vinden.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb je netwerk onderzocht, echter zie ik eigenlijk geen fouten omhoog komen. Je zou eventueel de wifipunten bedraad nog aan kunnen sluiten voor een nog betere verbinding. Wel zie ik een TP-Link in je netwerk. Zou je die er tussen uit willen halen om te kijken of dit de boosdoener is? Je WLan kanalen heb ik wel aangepast naar (auto) die stonden vast op een druk kanaal. 

Waarop ervaar je precies de problemen met wifi? Kan je het MAC-adres delen van deze cliënt? 

Kan je de TV Box voorzien van een harde rest? Dit doe je door het knopje achterop 30 seconden lang in te drukken. Probeer ook een andere internetkabel, wellicht zit er een kink of defect in de kabel waardoor je de verstoringen ervaart.

Reputatie 2

@Tommie van Odido 

Hoi 

Dit is allemaal al,gedaan 

Ik heb net weer met odido gebelt  en er is een nieuw ticket aangemaakt. Want vorige week hebben ze blijkbaar een verkeerde monteur gestuurd

Vanmiddag tussen 12 uur en half 1 was de wifi er weer prompt uit. Normaal,draagd de verbinding dan maar nu ging alles uit  

Ik heb nu zelfs meer storing op mijn computer. Die zit via de wifi. 

Die tp link zal mijn usb wifi stickje zijn deze geeft geen storing dit is een nieuwe  

Nu weer 3 dagen wachten op antwoord. 

Ben er echt helemaal klaar mee  

Dit is echt frustrerend  steeds al je camera s en je deurbel op nieuw aanzetten  

Reputatie 2

@Tommie van Odido 

De tv box kan je geen,harde reset geven zit geen knopje op !!

Reputatie 7
Badge +14

@Tammie1970 Ook nieuwe Producten kunnen storing geven. Test het even om alles uit te sluiten.

Ik snap je frustratie maar volg het advies op dan kunnen ze verder kijken.

 

 

Reputatie 2

@Tommie van Odido 

 

Ik heb  de wifi Adapter  de tp link  er uit gehaald 

Ik heb een half uurtje de link eruit gehad maar het bleef de storing was niks veranderd 

Ligt niet aan de tp link 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Tammie1970,

Het resetknopje zit goed verstopt. Je vindt het aan de achterkant onder de USB-aansluiting. Met een satéprikker of iets dergelijks kun je het indrukken. Dan start de TV-box opnieuw op en haalt hij de software opnieuw binnen. Hopelijk lost dat al wat op. Nog één vraag: je geeft aan dat de TV-box met een UTP-kabel verbonden is. Is dat rechtstreeks met het modem of zit hier nog wat tussen? Een laatste optie zou zijn om de TV-box om te ruilen voor een Mediabox. Mocht je dat willen, dan kan @Tommie van Odido dat voor je regelen.

Reputatie 2

@TMTV 

Hoi ik heb het gevonden is nu bezig met upgraden

Het media kastje zit rechtstreeks met een nieuwe utp kabel in het modem 

Wat is het verschil  van  de tv box en Mediabox ?

 

 

Reputatie 2

 

@TMTV 

Ik heb de tv box. Gereset zo als jullie hebben geschreven. 

Dit is gelukt.  Maar mijn tv beeld blijft nog steeds om de 10 min stilstaan. Pfpfpfpf

Heeft niet geholpen. Helaas 

Reputatie 7
Badge +9

Hier lees je alles over de nieuwe Mediabox @Tammie1970:  

 

 

Als je het wilt, ruil ik hem voor je om!

Reputatie 2

@Tommie van Odido 

 

Daar ga,ik over naar denken want als,het dan niks opleverd en we nog steeds die storing hebben  om de 10 min stilstaand beeld  en de wifi die om de 10 min er uit klapt. Zwaar irritant 

Maar ik denk dat het probleem of in de modem zit of bij het naar binnen komen van de glasvezel. Vooral  ook  omdat het al vanaf 26 aug 2023 speeld en ze het niet opgelost krijgen 

Ik ga,Dit weekend er over na,denken wat ik er mee ga doen   want misschien stap ik wel  over  weer terug  naar de adsl  want dit schiet gewoon niet op. Het duurt allemaal telang. En ik heb,een maand opzegtermijn  dus,ga hier serieus over na  denken  hoe spijtig ik het ook vindt . 

Terwijl ik de schrijf stond mijn tv beeld en klapte de wifi er al weer 6 x uit.   

Je hoort me maandag 

 

Fijn weekend.  !!

 

Reputatie 7
Badge +14

Nogmaals @Tammie1970  Waar glasvezel ligt kan je niet terug naar ADSL.

Succes met denken

Reputatie 2

@Cristien 

Wel als je overstapt naar een andere provider. Dan kan je gewoon weer terug via adsl. Hen ik geïnformeerd

Maar gaan ook steeds meer neigen om over te stappen.  Nu is mijn wifi van mijn airco er af. Heeft altyd goed gewerkt. Nu krijg ik de airco niet op de wifi verbonden. Krijg steeds  foutmelding. Ben er echt zo klaar mee hé. Pfpfpf

Reputatie 6
Badge

@Cristien

Wel als je overstapt naar een andere provider. Dan kan je gewoon weer terug via adsl. Hen ik geïnformeerd

Maar gaan ook steeds meer neigen om over te stappen.  Nu is mijn wifi van mijn airco er af. Heeft altyd goed gewerkt. Nu krijg ik de airco niet op de wifi verbonden. Krijg steeds  foutmelding. Ben er echt zo klaar mee hé. Pfpfpf

Waar Odido via glasvezel beschikbaar is kun je bij Odido niet terug naar ADSL. Bij een andere provider zou het kunnen als KPN netwerk bij jou nog geen glasvezel kan leveren (je glasvezel is van Delta of Open Dutch fiber waarover KPN niet wil leveren).

Als je media box (of wat dan ook) via een ethernet kabel is aangesloten en je hebt nog problemen dan is WIFI niet de boosdoener, maar je router/modem. Heb je daar instellingen in veranderd (DNS server of zo)? Kijk eens in de logfile van het modem of daar iets te zien is?

Geef je modem anders eens een factory reset

 

Reputatie 2

@Cristien 

@Tommie van Odido 

Hoi ik heb de beslissing genomen en heb toch odido vandaag opgezegd

Ga naar kpn en daar kan ik wel via de  adsl aansluiting. 

Vindt het jammer. Maar helaas 

Reputatie 7
Badge +14

@Tammie1970  Was je contract al afgelopen? Vergeet niet dat je een maand opzegtermijn hebt!

Jammer maar veel geluk bij je nieuwe provider (waar ik juist om dezelfde reden ben weggegaan) 

Groetjes

Reputatie 2

@Cristien 

Ik  heb een maand opzeg termijn en,die heb,ik ook in acht genomen

Mijn contract loopt 26 aug 24 af. Dus,ik was optyd met opzeggen 

En ik heb goede ervaring met mijn nieuwe provider. We zullen  het gaan,zien. We gaan,van,het beste uit 

Ik blijf met mijn mobiel en andere abonnementen wel bij odido daar ben ik wel tevreden over 

 

Reputatie 2

@Cristien 

 

Even een update van mijn .

Ik ben tot 26 aug 24 klant bij odiido en heb mijn internet en tv opgezegd want ik had 1 maand opzeg termijn 

Maar ik ben nu klant geworden bij kpn via adsl en ik ben echt happy de peppie  want nu werkt wel alles super.  Geen storing met de tv en ook niet met internet.  Alles werkt zoals het hoort.vindt het nog steeds jammer dat odido steeds alles afschoof dat er niks aan de hand was.de monteur van kpn was bezig met aansluiten en zag ook de storing een paar keer omdat ik alles van odido nog had aangesloten.hij zei dus ook dat er een storing zat en dat dit waarschijnlijk buiten mijn huis zat.

Maarja helaas voor odido maar mijn probleem is nu opgelost nu is het afwachten tot wanneer we via de kopere leiding kunnen blijven zitten  

Gr Tamara 

Reputatie 7
Badge +14

ADSL, of VDSL zijn op zich prims technieken zolang je niet in de hoogste versnelling hoeft qua bandbreedte en zolang het wordt eengeboden door KPN, als netwerk beheerder. De koper uitfasering duurt voor heel Nederland tot 2030, maar het gaat wel gestaag waarbij na het voltooien van een KPN glasvezel je brieven ontvangt dat het koper "uit" gaat.

Reageer