Skip to main content

Sinds kort de overstap gemaakt naar Odido. Helaas loopt het niet zoals ik had gehoopt. Een aantal apparaten die bij de vorige provider probleemloos aangesloten waren op het internet kan ik nu niet koppelen. 

Inmiddels heb ik de netwerktoegang teruggezet naar WPA2. Helaas heeft dit niet gewerkt.

Router van Odido: Zyxel T56

Modelnaam: EX5601-T1

Firmware-versie: V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

Hallo @Knipschild 

Om welke apparaten gaat het? Kijk eens of 5 GHz uitschakelen helpt of WiFi 6 uit te zetten onder netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen.


Bedankt voor jouw reacite.

5GHz en Wifi6 staan uit maar het lukt niet om verbinding te maken met de apparaten. Ik kan via de betreffende app's de procedure doorlopen totdat de internetverbinding tot stand moet komen.

 


@Knipschild 

Geef het te verbinden apparaat eens een fabrieksreset en installeer de app eventueel opnieuw.


Geen enkel positieve reactie op de apparaten. Kan een firewall in de router dit probleem veroorzaken?


Heb nu mijn oude AP bekabeld aangesloten op de extra Wifi-punt bij de Zyxel. Nu kan ik wel de apparaten aanspreken. Het is een oplossing maar lijkt mij niet de bedoeling van deze nieuwe router.


De nieuwe router maakt gebruik van de nieuwe wifi standaarden zoals 5ghz, wifi6 en wpa3. Je apparatuur zal daar deels niet aan voldoen.

Je kunt dan in de router ook terugschakelen naar oudere protocollen.  Maar dan kunnen nieuwere apparaten in jouw netwerk dat ook niet meer gebruiken. 

Dan is het toevoegen van een legacy AP best een goed idee!


Reageer