Ik heb al zes jaar dat ik daar woon de draytek, tot sinds kort weinig problemen.
Sinds een tijd wel wifi signaal maar geen internet, normaal met de standaard trucjes had ik dan wel weer internet. Nu na alles geprobeerd te hebben nog steeds geen internet.
Is het modem niet gewoon stuk of verouderd?
Met vriendelijke groet,
Beste antwoord door Ginny
Hoi @Woody1991, wat balen dat het niet wil lukken om een wifi verbinding tot stand te brengen. Ben je in de gelegenheid hier een foto te posten van de melding die je ontvangt? Ik heb zojuist de abonnementsgegevens opnieuw naar het modem verzonden, in de hoop de verbinding een boost te geven. Zou je het modem voor twintig seconden van de stroom willen halen om daarna de verbinding nogmaals te testen?
Heb je ook al eens een fabrieksreset uitgevoerd door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?
Verder zal een moderator deze wel omwisselen voor een betere modem maar hier zit dan weer een mediaconverter bij dus voor de installatie dient een monteur langs te komen.
Heb je ook al eens een fabrieksreset uitgevoerd door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?
Verder zal een moderator deze wel omwisselen voor een betere modem maar hier zit dan weer een mediaconverter bij dus voor de installatie dient een monteur langs te komen.
Ja ik heb alles geprobeerd en niks werkt qua trucjes wat er allemaal voor geschreven wordt.
En je gebruikt de WiFi van de Draytek of heb je hier nog een andere router of versterker achter? Test in dat geval ook eens de WiFi van de Draytek met de rest losgekoppeld.
Hoi @Woody1991, wat balen dat het niet wil lukken om een wifi verbinding tot stand te brengen. Ben je in de gelegenheid hier een foto te posten van de melding die je ontvangt? Ik heb zojuist de abonnementsgegevens opnieuw naar het modem verzonden, in de hoop de verbinding een boost te geven. Zou je het modem voor twintig seconden van de stroom willen halen om daarna de verbinding nogmaals te testen?
Ben je inmiddels voorzien van het juiste antwoord en van een oplossing? We horen het graag, want dan kunnen we eventueel met je meedenken. We staan voor je klaar hier op de Community!
Hoi @Woody1991 Fijn dat d.m.v. het (laten) vervangen van het modem het euvel is verholpen. Veel (internet) plezier van je verbinding. Je beschikt nu in ieder geval weer over de meest actuele apparatuur.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.