Ik heb Tmobile glasvezel al bijna een jaar. NOOIT fatsoenlijk gewerkt. Met kabel krijg ik vandaag max 38Mbps. Als ik even met mijn laptop weg van de hoofd modem loop, is de verbinding nog slechter tot nul. Nota bene dat ik heb ook een repeater in het huis. Die dus blijkbaar ook voor geen meter werkt.
Heb eergisteren gebeld en krijg iets aan de lijn die zonder toestemming of van tevoren te melden heeft een harde reset aan de modem gestuurd. ervolgens geen internet + natuurlijk alle settings weg.
Een uur verder, andere Tmobile medewerker mag geen installateur thuis sturen (na 4 of 5 keer dat ik in 10 maanden klaag) want nu plotseling moet er eerst een snelheid test worden gedaan en gestuurd. Alle deze informatie krijg ik dus ook per email - met link naar de snelheid test.
Helaas is er geen email adres mogelijk waar ik kan de test resultaten sturen.
Mijn advies, ga naar een andere leverancier (xs4all of zo) en koop de goedkoopste abannement die ze bieden, dat zal al minimaal 40Mbps zijn, dus beter dan de 1Gbps glasvezel van Tmobile.
Bladzijde 1 / 2
Welkom op de T-Mobile Community.
Voor technische ondersteuning ben je welkom op het forum, via e-mail wordt geen hulp en ondersteuning verleend.
Je zit dus op glasvezel maar haalt maar 38Mbit in plaats van 1Gbit. Zou je in een reactie in dit topic eens wat screenshots willen plaatsen van een paar tests?!
De tests moeten bekabeld worden uitgevoerd met het programma die je kunt downloaden via Speedtest.net, deze vind je hier voor Windows, voor MacOS vind je deze hier.
Dus als ik het goed begrijp, Tmobile biedt geen hulp per email, alleen telefoon of forum. Dat is extreem bijzonder!! Hoe gaan jullie klanten dan andere bestanden delen? Die kan je niet per telefoon delen en soms zijn documenten vertrouwelijk….
Andere MIN punt is dat nu moet ik al dat gedoe doen met installeren van een programma en dan nog de programma draaien en de resultaten naar Tmobile sturen.
Dan heb ik (naast de niet werkende verbinding) ook werkt voor Tmobile gedaan…..!!!!!!!
Is dat niet iets die Tmobile zou moeten doen? Moet IK ook de problemen van Tmobile troubleshooten???
Resultaten komen nog….
Hallo @pasquale.nl
Zorg dat je laptop een rechtstreekse verbinding heeft met de T-Mobile router met minimaal een CAT5E kabel dus zonder een switch oid er tussen. Gebruik ook meerdere tedtservers met de Ookla speedtest app.
Maak de screenshots van heel je bureaublad zodat ook zichtbaar is dat de laptop bekabeld is aangesloten, hiermee zou een moderator eventueel een onderzoek kunnen starten.
Dit is bekabeld dus, en goed resultaat
Hallo @pasquale.nl
Zorg dat je laptop een rechtstreekse verbinding heeft met de T-Mobile router met minimaal een CAT5E kabel dus zonder een switch oid er tussen. Gebruik ook meerdere tedtservers met de Ookla speedtest app.
Maak de screenshots van heel je bureaublad zodat ook zichtbaar is dat de laptop bekabeld is aangesloten, hiermee zou een moderator eventueel een onderzoek kunnen starten.
Bekabeld gedaan, inderdaad.
@pasquale.nl
Zou je eventueel ook een andere laptop/pc kunnen gebruiken, een andere internetkabel gebruiken of de mediaconverter even herstarten door de stroom er even af te halen?
@pasquale.nl
Zou je eventueel ook een andere laptop/pc kunnen gebruiken, een andere internetkabel gebruiken of de mediaconverter even herstarten door de stroom er even af te halen?
Heb maar 1 laptop in huis, sorry. Geen media converter of dergelijks
Dit is WiFi op 2.4Ghz en 3 meters van de modem:
Dit is op 5Ghz, 3 meters van de modem. Ietsje beter maar nog ver onder de ~400Mbps die ik zou normal gesproken op WiFi moeten bereiken:
Daarnaast hebben we nog het grotere probleem dat als ik 10 meters verder loop (richting de repeater) de lijn valt helemaal weg continu
Nu dat jullie alle deze gegevens hebben ontvangen, sturen jullie eindelijk een installateur naar mij toe?
Ik zou ook een compensatie voor de gemiste levering van dienst willen ontvangen.
Alvast bedankt
Dit is bekabeld dus, en goed resultaat
@pasquale.nl
Dit is een prima resultaat voor 1 Gbps bekabeld sis de snelheid lijkt mij in orde.
Welke repeater heb je in huis? Zou je deze eens willen verwijderen en dan enkel de WiFi van de router testen? Misschien veroorzaakt de repeater een probleem.
Dus als ik het goed begrijp, Tmobile biedt geen hulp per email, alleen telefoon of forum. Dat is extreem bijzonder!! Hoe gaan jullie klanten dan andere bestanden delen? Die kan je niet per telefoon delen en soms zijn documenten vertrouwelijk….
Dit forum heeft de mogelijkheid van prive berichten versturen naar de moderators. Op die wijze kan er privé informatie doorgegeven worden.
Andere MIN punt is dat nu moet ik al dat gedoe doen met installeren van een programma en dan nog de programma draaien en de resultaten naar Tmobile sturen.
Helaas is dit niet alleen Tmobile die er een dergelijke bedrijfsvoering op na houd. Bijna alle internet aanbieders proberen eerst op afstand tot een conclusie te komen of het sturen van een monteur verantwoord is.
Dan heb ik (naast de niet werkende verbinding) ook werkt voor Tmobile gedaan…..!!!!!!!
Jazeker en er wordt voor die werkzaamheden ook geen salaris uitbetaald
Ieder vind zijn situatie de ergste, belangrijkste die met de grootste spoed en voorrang behandeld moet worden. 4 of 5 keer klagen in 10 maanden? (geen commentaar) Op dit forum blijkt ook vaak dat bij een probleem dit in de eigen omgeving veroorzaakt is.
Een repeater in huis hebben zegt niets over de omstandigheden die er in JOUW omgeving in het draadloos kunnen optreden. De 2.4Ghz zit inmiddels vol. Veel andere apparaten zoals lampen, geschakelde stopcontacten of magnetrons maken daar ook gebruik van.
De speedtest toont inderdaad aan dat de glasvezel aansluiting een lage snelheid levert, 100mB of 1000mB maakt in dit geval niet uit. Om tot een goede conclusie te komen is het van belang dat een dergelijke test met een aangesloten kabel op de de modem gedaan wordt.
Moderatoren op dit forum hebben de mogelijkheid om de lijn naar naar modem te meten en zullen dit zeker gaan controleren.
Correctie.
De bedraad gemeten speedtest geeft aan dat er met de glasvezel aansluiting NIETS mis is.
De oorzaak moet dus in de wifi omgeving gezocht worden.
Aangezien Tmobile een goed werkende glasvezel aansluiting levert kan er geen GRATIS monteur gestuurd worden.
5Ghz zonder repeater:
2.4Ghz zonder repeater:
Correctie.
De bedraad gemeten speedtest geeft aan dat er met de glasvezel aansluiting NIETS mis is.
De oorzaak moet dus in de wifi omgeving gezocht worden.
Aangezien Tmobile een goed werkende glasvezel aansluiting levert kan er geen GRATIS monteur gestuurd worden.
You must be kidding me….!!!! De modem en repeater zijn toch van jullie??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Correctie.
De bedraad gemeten speedtest geeft aan dat er met de glasvezel aansluiting NIETS mis is.
De oorzaak moet dus in de wifi omgeving gezocht worden.
Aangezien Tmobile een goed werkende glasvezel aansluiting levert kan er geen GRATIS monteur gestuurd worden.
Dit staat inmiddels al op Facebook, op een group met 40+K mensen, als promotie voor Tmobile
@pasquale.nl
Heb je Dit topic met WiFi tips al eens doorgenomen en sluit je de repeater bedraad of draadloos aan? Indien draadloos dan kan je hem misschien op een andere plaats neerzetten voor een betere ontvangst
Bedankt Waqqas. Aangezien dat er op 3 meter afstand (en zonder repeater aan) krijg ik 30Mbps, ik denk dat het probleem aan de hoofd modem ligt, en niet aan de repeater. Ik ga nu wat settings veranderen en pas als ik een goede verbinding (i.e. tenminste 200Mbps) op korte afstand en zonder repeater heb, dan ga ik me met de repeater bemoeien. Ik ga ook je link lezen. Bedankt
Ik heb een beetje van alle mogelijke verbeteringen geprobeerd, inclusief andere kanalen. Ik kom niet boven de 60Mbps. En dit op 3 meter afstand. Als ik de repeater 5 meter en 2 muren verder plaats, is het dan normal dat het nutteloos zal zijn, want het kan geen goede signal zelf ontvangen (ook niet een zwak signaal).
Heb wel gemerkt dat mijn modem en repeater van het merk Zyxel zijn, terwijl de Optical Network Terminal van Huawei is… Maar ik twijfel dat dat de oorzaak is want het heeft nog niets met wifi te maken (ook heeft dat wel invloed op de ‘throttling’ van het verkeer en dus ook op de wifi snelheid, maar ook op de bekabelde verkeer, die juist goed is).
Is het mogelijk een FritsBox modem en repeater te ontvangen ipv de Zyxel?
Alles is gericht op het feit dat de Zyxel gewoon een slecht apparaat is. En dat hebben jullie geleverd, heeft niets met mijn configuratie of settings of huis te maken.
Alvast bedankt
T-mobile levert aan elke klant hetzelfde Zyxel modem. Je wel kan wel zelf een andere router zoals een Fritzbox aanschaffen en installeren.
Is de bedoeling dat de Zyxel werkt ook qua wifi? of is dat verantwoordelijkheid van de klant?
ik heb nog een vraag trouwens, waar kan ik de instellingen van de repeater vinden en aanpassen?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.