2Gb glasvezel werkt niet

  • 22 December 2023
  • 20 reacties
  • 344 Bekeken

Reputatie 1

Verhoogd van 1 naar 2Gb. Snelheid wordt niet gehaald, volgens monteur echt cap op 1Gb. 
Hij heeft geadviseerd Odido te bellen, maar klantenservice begrijpt er niets van. 
Lang verhaal kort: 2Gb snelheid werkt nog steeds niet. Is er iemand van Odido die dit op kan pakken? 
Klantnummer: XXXX

 

Moderator edit: plaats geen gegevens in een openbaar bericht.

Jason van Odido 4 maanden geleden

Goedemorgen @drekkween, er ligt geen cap op 1 Gbit/s dus ik denk dat het probleem ergens anders gelokaliseerd is. Het klantnummer dat je deelt is van een mobiel abonnement. Ik wil je graag helpen en wil daarom vragen om jouw Internet + TV klantnummer in je communityprofiel te plaatsen. Een Internet + TV klantnummer ziet er zo uit: ABC12345. Altijd eerst 3 letters, gevolgd door 5 cijfers. Alvast bedankt!

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @drekkween, er ligt geen cap op 1 Gbit/s dus ik denk dat het probleem ergens anders gelokaliseerd is. Het klantnummer dat je deelt is van een mobiel abonnement. Ik wil je graag helpen en wil daarom vragen om jouw Internet + TV klantnummer in je communityprofiel te plaatsen. Een Internet + TV klantnummer ziet er zo uit: ABC12345. Altijd eerst 3 letters, gevolgd door 5 cijfers. Alvast bedankt!

Reputatie 1

[mod edit: klantnummer verwijderd] lukt het hiermee?

@drekkween

Hoi je bent hier op een openbare forum je kunt beter je klantnummer weg halen.

Je kan dat in je account plaatsen.

Voorbeeld.:

 

Reputatie 1

Alleen weghalen van een bericht kan niet meer? 
heb klantnummer inmiddels aan profiel toegevoegd. 
 

Reputatie 7
Badge +8

@drekkween Dank je wel voor het toevoegen van jouw klantnummer! Ik heb voor je gekeken en ik zie dat de up en down wel op 2Gb staat in de lijnmeting. Zou je eens het modem van de stroom willen halen en opnieuw willen aansluiten? Als je ook een speedtest wil doen, heel graag! Graag bekabeld, Zou je die dan hier willen delen? Bedankt alvast!

Reputatie 1

De monteur is hier vrijdag geweest en zei dat in zijn systeem 1Gb verbinding stond. Liet dit ook aan mij zien. 
Ik ga het modem in de meterkast plaatsen en snelheid meten met vaste verbinding. Zal resultaat daarna hier posten. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @drekkween, goed dat je dit kon toelichten, ik zie dat er inmiddels ook een helder rapport van de monteur ligt! Hij gaf ook aan dat de bekabeling in de wijkcentrale nog niet vervangen was voor 2 Gbit/s bekabeling. Ik zal het openstaande onderzoek aanvullen met de bevindingen van de monteur en ik verwacht dat wij vervolgens snel de juiste vervolgstappen voor je kunnen zetten.

Je hoort de komende werkdagen meer van ons, ik verwacht dat wij snel de juiste slag voor je kunnen slaan! 💪

Reputatie 1

Hoi @drekkween, goed dat je dit kon toelichten, ik zie dat er inmiddels ook een helder rapport van de monteur ligt! Hij gaf ook aan dat de bekabeling in de wijkcentrale nog niet vervangen was voor 2 Gbit/s bekabeling. Ik zal het openstaande onderzoek aanvullen met de bevindingen van de monteur en ik verwacht dat wij vervolgens snel de juiste vervolgstappen voor je kunnen zetten.

Je hoort de komende werkdagen meer van ons, ik verwacht dat wij snel de juiste slag voor je kunnen slaan! 💪

Hi @Cal van Odido, wanneer verwacht je dat het probleem opgelost wordt? De eerste melding is inmiddels van een aantal weken geleden en mijn abonnement is al omgezet naar 2Gb. 

De beste wensen voor 2024!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @drekkween, het Zyxel modem heeft maar één poort wat meer dan 1 Gbit/s  aan kan. Dit is te zien op de achterkant van het modem waar 2.5 Gbit/s op staat. Hier dien je minimaal een Cat6, het liefst Cat6a kabel in te gebruiken om de 2 Gbit/s te kunnen halen. Daarnaast dient je apparatuur dit ook aan te kunnen. Zou je de poort en je kabel kunnen checken? Als het goed is moet je verbinding werken met een Cat6 kabel in de 2.5 Gbit/s poort, mits het apparaat meer dan 1 Gbit/s ondersteund.

Reputatie 1


volgens mij gaat het intern niet goed. Op

odido.nl verkopen jullie alleen 1Gb op mijn adres, maar wordt er voor bestaande klanten wel 2Gb aangeboden? 
wat gaat hier nu mis??

Reputatie 7
Badge +9

Een Hello 2 GB abonnement gaat over een mobiel abonement @drekkween. Niet over een Internet Abonnement. Heb je de stappen in mijn vorige reactie uitgevoerd? 

Reputatie 1

Beste… 

op odido.nl bij glasvezel mijn postcode en huisnummer invoeren en er komt uit dat max 1Gb leverbaar is. 
ik kan alle kabels wel gaan vervangen, maar als dat geen zin heeft? 

Reputatie 1

Hele vreemde pagina op mijn screenshot hierboven, ook met spelfouten. Lijkt haast spam. 
 

Ik ga de kabels vervangeN! 

@drekkween 

Lees even het bericht van @Tommie van Odido Door.

Niet op elk adres is 2 of 8Gbit mogelijk.

 

Reputatie 1

Het is al toegewezen

Reputatie 1

Hi Odidio, 

Zojuist heb ik met een CAT7 kabel een bekabelde verbinding gemaakt met het modem in de meterkast. De snelheid komt niet hoger dan 850Mbps.

Het probleem ligt niet hier in huis, kunnen jullie AUB een monteur sturen die een op kan lossen. @Tommie van Odido @Jason van Odido 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @drekkween, heb je de Cat7 kabel wel in de 2,5 Gbit/s poort zitten? Ik zie namelijk dat die poort bezet wordt gehouden door een apparaat van Philips Lighting. Die poort is blauwkleurig en dat is de enige poort die 2 Gbit/s ondersteund. 

Reputatie 1

@Tommie van Odido jazeker. Nu zit mijn Hue aansluiting erin, maar tijdens het testen gisteren heb ik alles op de juiste manier aangesloten. Dus in die 2,5G poort. 
 

Reputatie 7
Badge +9

Dan zou het moeten werken @drekkween. Met wat voor apparaat test je de snelheid? Kan je toevallig de specificaties benoemen? Niet alle apparaten ondersteunen meer dan 1 Gbit/s namelijk. 

Reputatie 1

@Tommie van Odido macbook Air, 2,5Ghz adapter en een cat7 netwerkkabel. 
 

maar ook de draadloze verbinding komt niet boven de 900Mb.

 

Reageer