Goedendag,
Sinds een paar weken hebben wij onze zolder verbouwd en een werkkamer gemaakt waar wij willen gaan werken met onze laptops. Echter hebben wij 0,0 bereik op onze zolder verdieping met Wifi (netwerken totaal niet zichtbaar in netwerk overzicht).
Nu wil ik dit eigenlijk uitbreiden en ik was benieuwd wat hiervoor de beste oplossing zou zijn. Ik zie een hoop verschillende opties hiervoor.
Deco m9
Devolo
Orbi
Ik heb de draytek 2132f router in mijn meter kast zitten (in de hal) → deze gaat rechtstreeks naar een TP-Link met 16 slots ( https://www.berecom.nl/tp-link-16-port-gigabit-desktop-rackmount-switch.html )waarmee ik een tiental kabels verdeel naar alle individuele kamers via loze leidingen (verder doe ik hier niks mee) en ik wil eigenlijk een versterking van de wifi op de 1e op de overloop en op de zolder direct in 1 van de kamers (kan eventueel ook op de overloop op zolder).
Komen deze versterkingen op het zelfde wifi netwerk of creëer je 3 netwerken welke '’slim'’ overgepakt worden afhankelijk van het sterkste signaal of hoe hoe werkt dit?
Ik weet dat T-Mobile deze service ook levert, maar ik schaf liever zelf de apparatuur aan dan dat ik deze maandelijks moet huren (als ik het goed heb gelezen moet ik voor bovenstaande situatie bij T-Mobile 3 wifi points huren a 7,50 per maand?