In verband met mijn overstap van mijn thuis abonnement, waaronder telefoon met nummerbehoud, van T-Mobile naar KPN heeft KPN om vrijgave van mijn telefoonnummer gevraagd per de datum van overstappen.
Echter geeft T-Mobile dit nummer al vele malen eerdere aan hen vrij, waardoor mijn vaste telefoonverbinding 1,5 maand voor mijn overstap wordt stopgezet.
Ik heb hierover al contact gehad met de klantenservice van T-Mobile en zij komen met het idee om KPN te vragen deze aanvraag te annuleren. Ze kunnen dan later een nieuwe overname bij T-Mobile neerleggen. De klantenservicemedewerker vindt zijn eigen idee zelf ook enigszins omslachtig.
Het moet zó zijn dat providers, bij overstappen, onderling de diensten op elkaar aansluiten.
Ook heb ik bij KPN navraag gedaan en zij geven aan dat zij het telefoonnummer pas hoeven te krijgen van T-Mobile op het moment van overstappen, dus kan T-Mobile mijn telefoonverbinding met mijn nummer gewoon operationeel houden tot mijn overstap.
Ik ben weleens vaker overgestapt naar een andere provider en dit is nooit fout gegaan.
Waarom kan T-Mobile mijn telefoonnummer niet pas vrijgeven op het moment van overstappen? Want deze actie ligt bij T-Mobile.
Hey
Allereerst erg jammer om te horen dat je ons gaat verlaten! Laat ik het één en ander voor je toelichten. Normaal gesproken is bij een overstap je telefoonnummer tot aan de einddatum inderdaad actief, behalve als de tegenpartij een verzoek bij ons indient met een vroegere datum. Nu zie ik in jouw dossier dat we inderdaad het verzoek hebben ontvangen van je nieuwe provider om je telefoonnummer per 20 juni vrij te geven. Zoals mijn twee vorige collega's je ook al per e-mail hebben beantwoord, kunnen we tot mijn spijt dit verzoek niet annuleren noch wijzigen. Andere wijzigingen zoals het veranderen van belbundel is in de tussentijd ook niet mogelijk. De huidige overstap annuleren en vervolgens een nieuwe overstap inplannen met de juiste overstapdatum van je TV, internet en bellen abonnement behoort uiteraard wél tot de mogelijkheden. Dan zorg je er in ieder geval voor dat al je diensten op dezelfde datum worden overgeheveld en kun je probleemloos bellen tot aan de einddatum.
Hallo
Zie reactie van mijn nieuwe provider KPN:
https://forum.kpn.com/topic/show?tid=500263&postid=1006780
Het ligt toch bij jullie.
Hi
Toch een KPN fout als ik het antwoord van Natasja lees,
Zoals eerder uitgelegd, doen wij het verzoek wel alvast, maar nemen we het telefoonnummer pas over op de ingangsdatum van je contract.
Ze hebben dus het verzoek al gedaan, en itt tot KPN heeft de Telefonie bij T-Mobile geen contract verplichting en kan altijd opgezegt worden, en daarom loopt het mis en word het telefoon nummer eerder vrijgegeven, KPN moet nu dit verzoek intrekken en een nieuwe per ingaande overname lijn zodat dit naadloos over gaat.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.