[TL;DR: In mijn T-mobile account staan geen voip account gegevens.]
Ik heb sindskort glasvezel van T-Mobile. Het meegeleverde “ modem” gebruik ik niet.
Dus mijn set-up:
- T-Mobile Huawei ONT
- T-Mobile TV-Box
- Mini PC met OPNsense
- Dect GIGAset telefoon met “voip basis station”
Dit alles werkt goed: heb snel en stabiel internet en TV kijken is ook geen enkel probleem. Alleen voip is een probleem. In mijn t-mobile account staat namelijk geen voip informatie.
De route die ik volgende:
Uitleg over gebruik eigen modem vond ik hier:
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/installeren/eigen-modem
Op die pagina staat:
In My T-Mobile Thuis kun je je accountgegevens voor Vast Bellen ophalen en wijzigen
Er wordt verwezen naar een document: https://a.storyblok.com/f/182771/d60bbd11bd/eigen-modem-voip-instellingen.pdf
En ook in dat document staat:
Log in op My T-Mobile Thuis om zelf een SIP wachtwoord te kiezen. Deze optie staat onder de instellingen voor Bellen
Maar als ik in Mijn T-mobile thuis klik op “ Meer..” (rechtsboven in) en dan in het zijmenu kies:
“Vast bellen instellingen” dan is dit waar ik beland:

Ik heb daarvoor contact gehad met de klanten service van T-Mobile en daar kreeg ik het volgende antwoord:
Op community zitten mensen met meer technische kennis over gebruik van eigen hardware. Hier kan ik je niet mee helpen al zou ik dat graag willen.
Zoals ik heb verteld is er een fout tussen de hardware die je gebruikt als router wat ons systeem niet in ziet als router/modem. Waardoor er een fout code wordt weergeven.
Dus bij deze: Help!