Sinds het Huawei gebruik (bij de overstap naar T-Mobile thuis, wil mijn eigen VoIO centrale niet meer registreren. Vreemd genoeg doet mijn IP telefoon dat wel, als ik het buiten de centrale om instel.
Dus de 5060 poort zal het niet zijn. Wanneer ik 5080 in de PBX zet, zie ik de trunks wel online komen maar communiceert dat niet met de IP telefoons.
Ik heb de package-deal met vast bellen, maar gebruik dat niet (gewoon economisch voordeel).
Port forwarding levert niets op, zelfs DMZ gebruik maakt geen onderscheid.
Wat kan in de Huawei nog anders worden geconfigureerd, of kan ik VoIP in Huawei zelf uitzetten ? Of moet ik dat half jaartje uitzitten om te zien of het dan werkt ?
Beantwoord
VoIP central
Beste antwoord door StefanBruckner
Update T-Mobile-thuis en eigen VoIP PBX:
Omdat T-Mobile de port 5060 heeft gereserveerd stel je in de PBX (in dit geval een Asterisk server) de port in (bij advanced SIP configuration) op 5061 (iets anders zou ook mogen). Zet dat dan ook in bij de extensions en bij de SIP toestellen (fysieke of softphone) de registrar op :5061
Klaar en perfect werkend.
Geen ander modem nodig, daarmee omzeil je het probleem en pak je niet het probleem echt aan !!
Dat het echter direct op de SIP telefoon wel werkt, is weer afhankelijk van het apparaat. Maar ook wifi via Zoiper zonder tussenkomst van de centrale, functioneert normaal. Dus zeker niet aan port 5060 gelegen, zoals ik al heb gemeld. Daarmee maak je nl. direct verbinding met de registrar die geheel niet in verbinding staat met de VoIP server.
Hidden.nl: leuk en zeker aardig dat je had gereageerd maar je hebt vergeten te lezen ....
Omdat T-Mobile de port 5060 heeft gereserveerd stel je in de PBX (in dit geval een Asterisk server) de port in (bij advanced SIP configuration) op 5061 (iets anders zou ook mogen). Zet dat dan ook in bij de extensions en bij de SIP toestellen (fysieke of softphone) de registrar op :5061
Klaar en perfect werkend.
Geen ander modem nodig, daarmee omzeil je het probleem en pak je niet het probleem echt aan !!
Dat het echter direct op de SIP telefoon wel werkt, is weer afhankelijk van het apparaat. Maar ook wifi via Zoiper zonder tussenkomst van de centrale, functioneert normaal. Dus zeker niet aan port 5060 gelegen, zoals ik al heb gemeld. Daarmee maak je nl. direct verbinding met de registrar die geheel niet in verbinding staat met de VoIP server.
Hidden.nl: leuk en zeker aardig dat je had gereageerd maar je hebt vergeten te lezen ....
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.

