Eénmaal overgestapt zie ik tot mijn verbazing dat toch de gesprekskosten van mijn vaste lijn naar mijn mobiele nummer in rekening worden gebracht. Ik heb in januari 2019 contact opgenomen en gesproken met Melissa, ook zij bleek niet op de hoogte dat er kosten voor doorschakeling in rekening worden gebracht en heeft €10,- korting toegezegd voor de in rekening gebrachte kosten. Op mijn vraag deze kosten niet meer in rekening te brengen, conform gegeven informatie bij het overstappen, gaf zij mij aan dat ik elke maand opnieuw moet gaan bellen om deze kosten teruggestort te krijgen. Omslachtig, maar kon blijkbaar niet anders.
20 Maart opnieuw gebeld voor creditering van de onterecht in rekening gebrachte doorschakelingskosten. Dit maal gesproken met Cherely. Gesprek heeft meer dan een uur geduurd, waarin zij steeds informatie moest opvragen. Ongevraagd heeft ze de doorschakeling stopgezet om in de toekomst deze kosten te voorkomen. Deze doorschakeling is echter noodzakelijk gezien mijn bedrijfsvoering, hetgeen ik T-Mobile van meet af aan heb laten weten. Uiteindelijk heeft zij met mij de afspraak gemaakt mij op 22 maart te zullen terugbellen met antwoord van het management hoe deze situatie opgelost zal gaan worden.
23 Maart zelf maar weer gebeld omdat Cherely haar afspraak niet is nagekomen. Ditmaal gesproken met Ellen. Ook zij was niet op de hoogte dat gesprekkosten bij doorschakeling in rekening worden gebracht. Zij gaf aan dat er een melding in mijn klantdossier stond dat het management de zaak nog in overleg had en daar uiterlijk 27 maart op terug zou komen.
3 April zelf maar weer gebeld en gesproken met Gerard. Hij verzekerde mij dat de gesprekskosten niet doorberekend worden, omdat het gratis is. Hij zou de vraag uitzetten waarom er toch kosten gemaakt doorberekend worden en zou daar uiterlijk het eind van de week over terugbellen.
15 April zelf maar gebeld want geheel conform het verwachtingspatroon komt T-Mobile absoluut de afspraken die zij zelf maakt niet na. Nu gesproken met Debbie, die een geheel ander licht op de zaak wierp: het iedere keer moeten bellen voor creditering van de onterecht in rekening gebrachte kosten van doorschakeling, zo als door Melissa in januari was aangegeven, kon niet. De €10,- credit die ik van haar al had gehad, was een éénmalige vergissingsvergoeding van T-Mobile van een totaal bedrag dat tot op dat moment al opgelopen was naar €42,71. Kort door de bocht wil T-Mobile een slechte voorlichting af kopen met één keer €10,- terwijl de daadwerkelijk schade van de vergissing op jaarbasis geschat wordt op €120,- !!! Debbie voegde er aan toe dat zij mij ook niet kon/mocht doorverbinden met het management .
16 April terug gegaan naar de winkel waar mij ook de verkeerde informatie is gegeven. Hier geholpen door Mustafa, die de gehele gang van zaken nogmaals aan de telefoon aan T-Mobile-thuis heeft uitgelegd, dit maal, naar wat ik begreep op management niveau. Hij heeft afgesproken dat ik met een afgeschermd nummer binnen 5 dagen terug gebeld zou worden over deze kwestie.
30 April zelf maar weer gebeld omdat wederom weer de afspraak niet werd nagekomen. Steeds werd de verbinding door T-Mobile na 10 tot 13 minuten wachten, verbroken. Na 3 pogingen bleek geen contact mogelijk met T-Mobile-thuis en maar weer naar de winkel van T-Mobile gegaan. De medewerkster daar heeft wederom telefonisch contact gehad met T-Mobile-thuis en zou dezelfde dag nog een terugkoppeling ontvangen, waarna ik het eind van de dag wederom naar de winkel terug gegaan ben. Ondanks dat ik zeer te spreken ben over de inzet van deze medewerkster was de toon van het gesprek omgeslagen van begripvol en bereidwillig naar “we kunnen niets voor je doen”. Als ik het advies niet opgevolgd had de overstap te regelen via de telefoon direct met T-Mobile-thuis, om zo de overstapkosten van €30,- te besparen, hadden ze mij van uit de winkel kunnen compenseren omdat dan de fout aantoonbaar door hun was gemaakt. Toch wilde zij de klacht hoger op leggen en eind van de week zou ik de reactie in de winkel kunnen vernemen.
Op 3 mei heeft de bedrijfsleidster mij, eigenlijk met het schaamrood op de kaken, aangegeven dat de scheiding van T-Mobile winkel en T-Mobile-thuis in deze niet tot een oplossing kan komen. Ondanks dat ik het volledige gelijk krijg (ook van alle medewerkers aan de telefoon), wordt de leiding van T-Mobile afgeschermd en neemt het niet haar verantwoording. Er wordt ook niet de moeite genomen de opname van het contract afsluiten terug te luisteren, waarin mij fout is geïnformeerd. Dat in het voortraject door minimaal 4 medewerkers van T-Mobile foute informatie wordt verstrekt en daarna nog eens blijkt dat 6 medewerkers niet op de hoogte zijn van de daadwerkelijke kosten, wordt “vergoed” met één flut tientje. Om ook maar niet te spreken over al die keren dat een gemaakte afspraak niet wordt nagekomen door de medewerkers en ik zo meer dan 4 maanden aan het lijntje gehouden wordt en op kosten wordt gejaagd. Het contract is onder foute voorwendselen tot stand gekomen en toch neemt T-Mobile niet haar verantwoording, sterker nog: als ik het contract ontbindt is mij beloofd dat ik het restant via een deurwaarde mag gaan betalen.
Ik neem het niemand kwalijk dat er een fout gemaakt wordt, maar geen verantwoording nemen voor een gemaakte fout en leidinggevenden die zich laten afschermen en geen enkele moeite nemen om tot een herstel/vergoeding van deze fout te komen, acht ik zeer beneden het niveau van de klantenservice van T-Mobile. Dat ik deze klachten moet uiten via dit forum is overigens op advies van een T-Mobile-medewerker, die mij graag zou willen helpen maar niet mag of kan.
Hierbij de uitnodiging aan T-Mobile eindelijk met een concrete oplossing voor de gemaakte fouten te komen en de daarbij passende vergoedingen.
De kosten voor je huidige Bellen Start pakket zijn € 2,50 p., voor Unlimited Vast Bellen € 12,50 en voor Vast Bellen Plus € 15,-. Meer informatie vind je hier.
De eerder gegeven informatie klopt dus, je betaalt niets voor doorschakelen, maar met het Bellen Start pakket betaal je wel per minuut. Ik pas het pakket graag voor je aan en mijn collega heeft voor het ongemak al eerder aangeboden om twee maanden van het nieuwe bel pakket te vergoeden. Laat mij even weten van welk pakket je gebruik wil maken dan, dan zet ik het direct voor je in gang!
De oplossing die jij aandraagt kost mij 15,- per maand extra, omdat alle gesprekken die via mijn vaste nummer binnen komen naar één mobiel nummer door gestuurd worden. Als aangegeven heb ik nadrukkelijk gevraagd, bij meerdere medewerkers van T-Mobile, naar de kosten die hiermee gepaard gaan. Ik heb nadrukkelijk vermeld dat KPN geen kosten rekent voor de doorschakeling én de gesprekkosten. Met de werkwijze van T-Mobile kom ik juist duurder uit dan bij KPN.
Zo als jij suggereert klopt de eerder gegeven informatie, hetgeen in mijn situatie absoluut niet het geval is. T-Mobile heeft mij verkeerd geïnformeerd en verzuimd de gemaakte fouten recht te zetten of met een concrete oplossing te komen: twee maanden gratis is nog altijd tien van de twaalf maanden 15,- extra betalen. Daarmee ben ik dus nog duurder uit!
Hoi
Je plaats een nieuwe vraag in een heel oud topic. Ook heeft jouw vraag een totaal andere insteek. Mijn advies, open een eigen nieuw topic.
Hallo Eric,
Bedankt voor je bericht.
Ik heb een “eigen” nieuwe topic gestart! Nu hopen dat het wordt opgepakt.
Hoi
Hallo Cal,
Zojuist een privé bericht aan Hajar gestuurd voor het verder uitzoeken van mijn klacht.
Bedankt voor je berichtje en ik hoop inderdaad dat het rechtgezet gaat worden.
Fijn dat het op deze manier opgepakt kan worden, succes!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.