Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik heb een onbeperkt telefoon abonnement bij T-Mobile thuis en ik merk dat gesprekken na twee uur automatisch worden verbroken. Ik zie dat dat bij mobiele abonnementen standaard gebeurd, maar is dat ook het geval bij vast telefonie? Zo ja, hoe zet ik dat uit? Dit is best wel gênant als je meetings met klanten hebt…
Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groeten,
Eric

Goedemiddag @EricvanLoon, we maken bij Mobiel inderdaad gebruik van een veiligheidstrigger om het zogenaamde “broekzak bellen” in te perken.  Zie het als een bescherming voor onze klanten. Als we het voorbeeld van een broekzakgesprek nemen, dan kan dit zomaar uren duren voor iemand dit ontdekt. Dit zorgt voor enorme kosten en dat willen we voorkomen.

Of dit ook bij vast Bellen het geval is, durf ik niet met 100 procent zekerheid te bevestigen, daarom ga ik dit navragen en kom ik hier zo snel mogelijk op terug. Goede vraag!


Welk vast Bellen abonnement heb je momenteel?


Hoi Jason!

Ik heb een unlimited Vast Bellen Plus abonnement via glasvezel.

Bedankt voor je hulp!

Groeten,

Eric


Goedemiddag @EricvanLoon, bedankt voor je antwoord! Ik heb het nagevraagd bij onze specialisten en ben in afwachting van hun reactie. Zodra ik het antwoord 100 procent zeker bevestigd gekregen heb, laat ik het je meteen weten. 


 @EricvanLoon Die twee uur (120 minuten) is inderdaad uit veiligheidsoverwegingen om te voorkomen dat klanten achteraf onverwachte (hoge) kosten krijgen.

Alle gesprekken worden bij T-Mobile (zowel op mobiel als op vast) na 120 minuten verbroken.

Die 120 minuten staan los van het gekozen nummer (en het eventuele, bijbehorende tarief) en geldt in zijn algemeenheid.


Hoi Jason,

Allereerst hartelijk dank voor het uitzoeken!

Kan ik, als klant, deze functionaliteit ook uit laten zetten? Ik ben al meerdere keren verbroken tijdens een conference call met klanten en dat is best wel een beetje gênant.

Groeten,

Eric


Hoi @EricvanLoon, ik kan mij goed voorstellen dat dit niet ideaal is. Er is navraag gedaan bij de specialisten, maar deze functionaliteit kan niet uitgezet worden. Excuses hiervoor!


Hoi Ginny,

Ok, bedankt voor het checken. Wel jammer, maar ik moet dan even goed nadenken of ik dan m'n telefoon abbonement niet ergens anders moet gaan onderbrengen.

In ieder geval hartelijk dank voor je hulp en moeite!

Groeten,

Eric


dit is wel zeer irritant gezien jullie servicedesk (0800 0419) een wachttijd heeft van meer dan 2 uur…...


Hi @roeleert, kan ik je via deze weg toevallig ergens mee helpen? Laat het gerust weten en dan help ik jou met alle liefde! 


Hoi Ginny,

Ok, bedankt voor het checken. Wel jammer, maar ik moet dan even goed nadenken of ik dan m'n telefoon abbonement niet ergens anders moet gaan onderbrengen.

In ieder geval hartelijk dank voor je hulp en moeite!

Groeten,

Eric

Elke mobiele provider heeft dezelfde “cut-off” / bescherming van broekzak gesprekken. Langere gesprekken kun je alleen via vaste lijnen doen.


Sinds de storm op 18022022 ben ik 3x met nsinternationaal.nl in een gesprek beland waarbij na 1h55 minuten het gesprek pas werd beantwoord en tot 3x werd de verbinding in het gesprek verbroken rond de 2h en in het 3e gesprek heb ik in die laatste 5 minuten mijn nr gegeven zodat ze me terug konden bellen. 

 

Echter stond toen nog de blokkade op mijn telefoon voor onbekende nummers zodat ze me terug belde met een prive nummer maar ik niet kon antwoorden. Toen heb ik dat uitgezet en weer 2h gebeld met nsinternationaal.nl een hele lange wachttijd hoor je dan: NOG EEN MOMENT AUB WE WETEN DAT U WACHT. 

 

 

 

Toen ik daarna verbonden werd ik gelukkig terug gebeld waardoor we de boeking wel konden afronden, maar er werd helaas tijdens de boeking een fout gemaakt zodat ik daarna weer 2h in de wachtrij stond. Een slechte situatie natuurlijk maar een duidelijk voorbeeld van dat er veel fout kan gaan en dat die 2 uur blokkade ook echt heel erg tegen kan werken als je net je reis moet omboeken.

 

 

 

Hopelijk is er een mogelijkheid om dit te verbeteren en ook voor de klantenservice van nsinternationaal en andere organisaties zou het hebben van een 24/7 helpdesk via chat/whatsapp echt de oplossing kunnen zijn


Hoi @EricvanLoon, ik kan mij goed voorstellen dat dit niet ideaal is. Er is navraag gedaan bij de specialisten, maar deze functionaliteit kan niet uitgezet worden. Excuses hiervoor!

Beetje irritant- gisteren ook 2 keer vlieg maatschappij gebeld maar na 2h is de gespreek gebroken… maar ze hebben mijn niet teruggebeld. Ik snap dat jullie hebben cut off maar voor onbeperkt bellen abonnement dit moet uitgezet worden!


Hi @Mpiotrek, top dat je in dit topic aan de bel trekt! Ik tag graag mijn collega @Hajar omdat dit een mobiele vraag betreft. Kan jij hier meer over vertellen? 💪


Hi @Mpiotrek 

Wij kunnen dit niet uitzetten de twee uur (120 minuten) is uit veiligheidsoverwegingen om te voorkomen dat klanten achteraf onverwachte (hoge) kosten krijgen.Alle gesprekken worden bij T-Mobile na 120 minuten verbroken. Die 120 minuten staan los van het gekozen nummer (en het eventuele, bijbehorende tarief) en geldt in zijn algemeenheid. Ik hoop dat je hiervoor begrip hebt. 


Het is toch wel ongelooflijk raar dat als je een onbeperkt bellen abbonement hebt dat er uit veiligheidsoverwegingen voor te hoge belkosten een limiet van 120minuten staat. Welke kosten zou je moeten maken? Het is toch “onbeperkt”


Hoi @Snoopie133, welkom op de Community! 🙋‍♂️

We maken bij  Vast Bellen en Mobiel Bellen inderdaad gebruik van een veiligheidstrigger om het zogenaamde “broekzak bellen” in te perken.  Zie het als een bescherming voor onze klanten. Als we het voorbeeld van een broekzakgesprek nemen, dan kan dit zomaar uren duren voor iemand dit ontdekt. Dit zorgt voor enorme kosten en dat willen we voorkomen. 

Je geeft aan: “psic]…dat als je een onbeperkt bellen abonnement hebte...]” → kan ik me zeker in vinden, alleen zou dat voor 0900- en andere servicenummers dan sowieso niet gelden want die vallen per definitie buiten je bundel dus die worden daarin dan ook beschermd. Stel je voor dat jij per ongeluk belt naar een servicenummer en hier langer dan twee uur overheen gaat, dan ben je zomaar € 1 of meer per minuut kwijt en dat loopt gigantisch hoog op.


Hallo @Jason

dan is het toch veel logischer om bij dat soort 0900 nummers en andere nummers die niet onder het onbeperkt bellen vallen het limiet van 2uur in te stellen? En bij normale 06 nummers of vaste nummers als 020,030 etc. geen limiet in te stellen. Ik ben zelf IT’er van beroep en weet dat het niet heel lastig is om zo een systeem te implementeren 


Hi @Snoopie133, thanks voor deze feedback! Ik vind dat je hele goede punten aansnijdt en ga dit meenemen. Mocht je nog andere punten of vragen hebben, stel die dan gerust. 


 @EricvanLoon Die twee uur (120 minuten) is inderdaad uit veiligheidsoverwegingen om te voorkomen dat klanten achteraf onverwachte (hoge) kosten krijgen.

Alle gesprekken worden bij T-Mobile (zowel op mobiel als op vast) na 120 minuten verbroken.

Die 120 minuten staan los van het gekozen nummer (en het eventuele, bijbehorende tarief) en geldt in zijn algemeenheid.

 

Hallo @Jason 

hoe kan je deze uitschakelen dat je na 2 uur gewoon door kan bellen ivm dat ik gewoon alles  onbeperkt hebt 

mvg Meppeler


De 120 minuten cut off is een default bij alle mobiele providers en dus ook op alle abonnementen van t-mobile. Het is een global netwerk instelling die niet per gebruiker uit/aangezet wordt.


Ik ondervind net als veel andere gebruikers last van die 2 uur cut off. Regelmatig heb ik een telefoongesprek dat meer dan 2 uur duurt en tussentijds wordt verbroken. Ik begrijp uit het bovenstaande dat dit niet ‘uitgezet’ kan worden. Aangezien toch veel gebruikers hier last van hebben, is het dan geen optie om de gebruiker de mogelijkheid te bieden om de cut off uit te schakelen gedurende een zelf aan te geven aantal uren (bv gedurende 4 uur)? Na die zelf gekozen periode van uitschakeling van de cut off zou de cut off weer automatisch ingeschakeld kunnen worden. Zo blijven gebruikers de bescherming tegen hoge kosten door broekzakbellen houden en ondervinden ze geen last van het ongewenst verbreken van de verbinding na 2 uur.


Zoals aangegeven, alle mobiele providers hebben deze 120 minuten timer. Er is niet voor individuele abonnementen van af te wijken. 


Reageer