Skip to main content

Overgestapt van Ziggo naar T-Mobile thuis per 17-09
Tot op heden (09-10) geen vaste telefoon, nummer is overgenomen via Ziggo maar T-Mobile blijft in gebreke om de lijn nu eindelijk eens op te leveren. Al diverse telefoontjes naar de klantenservice maar alleen maar loze beloftes. De backoffice gaat het oppakken, dit kan een week dagen duren... 2 weken later nog steeds geen vaste telefoon !

Nog even ter info

  • Reeds het modem gereset 
  • Reeds telefoon basis station gereset
  • telefoon basis ook even direct op het modem aangesloten.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Hoi @M.Samsey, het is niet de bedoeling om dat maandelijks door te geven, dat klopt. Het is echter wel benodigd om na te gaan waar de verstoring vandaan komt. Onze technici bekijken de achterliggende data en kunnen op basis van die oproepen nagaan waarom er geen inkomende oproepen van vaste nummers mogelijk zijn. 

Wat ik nu doe is jouw eerder opgegeven oproepdata in het ticket plaatsen, dan zijn die gegevens aangevuld.

Indien je het contract wilt opzeggen, kun je mij een privébericht toesturen met daarin de datum van opzegging. Dan dien ik vervolgens een verzoek in om dit per die datum op te laten zeggen. Het is erg spijtig dat we tot die stap moeten overgaan, maar ik begrijp je keuze natuurlijk wel. Kan ik voorstellen dat we deze laatste poging nog afwachten in de hoop dat het nu wel hersteld wordt? Alvast bedankt voor je antwoord!


Bestaat er een mogelijkheid dat ik een tijdelijke vaste lijn telefoonnummer kan krijgen? Om te testen of er wel gebeld kan worden vanaf een vaste lijn? Want 3 maanden niet gebeld kunnen worden is erg irritant en vooral als elke keer hetzelfde word gevraagd maar toch geen oplossing is.


Hoi @M.Samsey,

 

We monitoren momenteel jouw telefoonlijn. Het is een bijzonder geval, want met mobiele nummers gaat het goed. Weet dat we druk bezig zijn dit te onderzoeken. Mocht je nog twee voorbeelden kunnen aanleveren (van een vaste lijn die inbelt en het bandje krijgt) dan zou dit ons enorm helpen. Dan kunnen we op dat tijdstip controleren wat er in het modem gebeurt. Alvast bedankt, want wij willen dit net zo goed als jou verhelpen!


3 monteurs en 4 maanden verder. Vaste telefonie werkt nog steeds niet. Elke maand moet ik dezelfde stappen ondernemen zonder succes.


Hoi @M.Samsey, ik baal dat er nog geen ontwikkelingen zijn! Wel wachten wij nog op minimaal twee testvoorbeelden. Wil je mij voorzien van minstens twee testgesprekken met datum, tijdstippen en telefoonnummers? Geef aan of het een uitgaand of inkomend gesprek is. Je kunt mij of Sander een privébericht sturen met deze informatie, dan spelen we het direct terug aan onze technische dienst. Alvast bedankt!


Hoi Cheyenns, dit bedoel ik. Ik moet weer het zelfde doen ik heb 18 dagen geleden al de telefoon nummers doorgegeven aan Sander.


Dit was het antwoord van Sander.

Hoi,

Bedankt voor de voorbeelden! Ik zie dat we een monteur sturen (morgen!). Deze gaat testen met een ander toestel en zo nodig het modem vervangen. Ik duim mee dat de monteur het op kan lossen!

Sander

 

DUS ELKE KEER EEN MONTEUR LANGSSTUREN EN NAAR TELEGOONNUMMERS VRAGEN WERKT NIET  AL VANAF 17 september niet. Ik had al voorgesteld kan ik niet tijdelijk een andere vaste telefoon nummer krijgen maar NEE jullie blijven maar broeden op dezelfde ei. Die niet uitkomt.


Hoi @M.Samsey ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik begrijp dat je zo snel mogelijk een oplossing wilt voor het probleem, het heeft immers lang genoeg geduurd. Ik wil dit graag voor je oppakken zodat je een permanente oplossing hebt en je weer volledig van je telefoon kan genieten. 

Om ervoor te zorgen dat de technische dienst opnieuw het probleem oppakt, heb ik bovenstaande testvoorbeelden nodig. Het vorige onderzoek van de technische dienst is gesloten, opdat wij je volledig werkend zien in ons systeem. Om de techneuten zo goed mogelijk in te lichten, zijn deze testvoorbeelden dan nodig. 

Mocht ik opnieuw het onderzoek laten starten, hoor ik het graag van je. Je kan mij altijd een privébericht sturen met deze informatie. Heb je vragen? Schroom niet. Ik zit voor je klaar! 


@Boris vraag maar aan Sander


VOOR DE ZOVEELSTE KEER IK HEB ZE AL GESTUURD VRAAG EERST AAN JE COLLEGA 


Hi @M.Samsey Ik kom nu dit topic tegen en ik zie dat deze vraag nog niet eerder gesteld is, welk merk en type telefoontoestel gebruik je? En ik zie in de aantekeningen van de monteur wel terug dat hij getest heeft met een ander modem maar heeft hij ook getest met een eigen toestel? Er zijn namelijk bepaalde type toestellen die niet om kunnen gaan met ons het belsysteem dat wij gebruiken. Een ander toestel gebruiken is in die gevallen vaak de oplossing.


@Brian  helaas is deze vraag ook al gesteld door jason

Hoi @M.Samsey, bedankt voor je medewerking. We gaan net zo lang door totdat we de oplossing gevonden heb en waar nodig schakelen we hulptroepen in. Voordat we zover zijn, nog vier laatste controles:

  1. Zit er toevallig een ‘splitter’ tussen de (telefoon)kabel? Het gaat dan specifiek om de verbinding tussen de VOIP-poort op het modem (achterop) en het moedertoestel van de vaste telefoon. Vroeger was het namelijk gebruikelijk om de ISDN lijn (voorloper van DSL) te splitsen door een splitter. Deze splitter is niet van toegevoegde waarde en kan mede door ouderdom stuk gaan. 
     
    Splitters kunnen er zo uitzien (de kleur kan ook zwart zijn):

 

  1. Welk merk vaste telefoon gebruik je? Is het toevallig een Panasonic? 
  2. Probeer eens om de vaste lijn van VOIP-poort één naar VOIP-poort twee om te zetten (en vice versa). 
  3. Zou je kunnen bellen naar 085-7732598 en dan tijdens het gesprek de toets <5> kunnen indrukken? Hoor je tijdens het gesprek “FIVE” uitgesproken worden? 

Indien de laatste checks ook geen oplossing verschaffen, zet ik het door naar onze vaste lijn specialisten.


@Brian 

1 er zit geen splitter de kabel is rechtstreeks verbonden met de modem

2 Mijn vaste toestel is geen Panasonic maar een Philips D20X

3 optie verwisselen al geprobeerd ook door de  twee monteurs die langs zijn geweest geen succes

4 indien ik het nummer bel hoor ik inderdaad FIVE

5 waarom moet ik bijna 3 maanden wachten voordat het naar de vaste lijn specialisten wordt overgedragen.


Hi @M.Samsey In enkele hele uitzonderlijke gevallen lukt het ons niet om een probleem te lossen. In dit geval lijkt dit er één te worden. Ik zie dat mijn collega inmiddels al een verzoek voor kosteloze opzegging in heeft gediend. Ik heb aan de hand van het type toestel nog even zitten neuzen en ik kom de volgende instellingen tegen voor de telefoon, dat zouden we nog kunnen proberen:

 

Je kan het type netwerk selecteren, als je deze instelling probeert welke opties worden er dan aangegeven?

  1. Druk op MENU/OK.
  2. Selecteer eServices] > gNetwerktype] en druk vervolgens op MENU/OK.
  3. Selecteer een netwerktype en druk op MENU/OK.
  4. De instelling wordt opgeslagen.

 

De andere optie die ik heb gevonden gaat over de kiesmodus. Kies hier voor de optie ‘DTMF’.

  1. Druk op MENU/OK.
  2. Selecteer >Services] > iKiesmodus] en druk op MENU/OK om te bevestigen.
  3. Selecteer de kiesmodus DTMF en druk vervolgens op MENU/OK om te bevestigen.
  4. De instelling wordt opgeslagen.

Goedemorgen @adschoonen, welkom op de Community en bij Thuis!

Jouw aanvraag was kennelijk nog niet volledig aangemeld door de monteur, het vast Bellen deeltje bleef daardoor hangen op “planned”. Ik heb dit nu doorgezet, binnen maximaal één à twee uur zal alles werken. Veel plezier met je abonnement. Mocht ik nog iets kunnen doen, laat het me dan alsjeblieft weten. Stay safe! 

Beste Jason,

ik denk dat ik hetzelfde probleem heb als Ad, ik ben vrijdag overgestapt van KPN naar Odido, de telefoonverbinding werkt niet en ik weet dat de monteur de telefoon niet heeft getest, hij had het blijkbaar ook niet in zijn opdracht staan volgens de helpdesk die ik gebeld had. De helpdesk kon me niet verder helpen wellicht jij wel.

Groet,

Erik Zinken

 


Hi @ezinken, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zag dat je al met onze klantensevice gesproken hebt. Zij hebben een ticket voor je aangemaakt, onze techneuten zullen hier een blik op werpen. Hopelijk hebben we dit snel voor je opgelost!


Hi @ezinken, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zag dat je al met onze klantensevice gesproken hebt. Zij hebben een ticket voor je aangemaakt, onze techneuten zullen hier een blik op werpen. Hopelijk hebben we dit snel voor je opgelost!

Bedankt voor je bericht, dan hoop ik dat ze het snel oplossen, het is mijn zakelijke nummer en ben al sinds vrijdag niet meer bereikbaar.


Reageer