Skip to main content

Mijn vaste telefoon werkt niet meer.

Als ik mijn vast nummer bel vanaf een andere telefoon (vast en mobiel) krijg ik de melding “Dit nummer is niet in gebruik. De verbinding wordt nu verbroken.”

Wat is er aan de hand?

Vaste telefoon via de modem van Tmobile?

Beginnen met de standaard oplossing. Reset van de modem doen.


Ik heb een glasvezel en T-mobile Thuis en dus ook een router van T-mobile.

Ik heb de router van de stroom gehaald en na enkele minuten weer ingestoken.

Helaas is het probleem met de vaste telefoon hierdoor niet opgelost.

Als ik via mijn mobiel het vaste nummer bel krijg ik nog steeds de melding dat het telefoonnummer niet in gebruik is.

Internet en tv werken wel gewoon. 


@BeLu 

Helaas is het even van de stroom afhalen geen reset, het is alleen een herstart. Kan soms afdoende zijn.

Een reset naar standaard instellingen gebeurt  door aan de achterzijde (meestal) van de modem een klein gaatje te vinden waar reset bij staat en daar 10 seconden (zachtjes) een paperclip in te drukken. Er zit achter dat gaatje een klein drukknopje ingebouwd.

Nog geen succes? Dan blijft het wachten op een moderator die de lijn en registratie van jouw telefoonnummer kan controleren.


Probleem nog steeds niet opgelost.

Iemand  van T-mobile moet nu snel naar de oorzaak kijken die waarschijnlijk ergens in de systemen van T-mobile zit.


@BeLu 

Naar buiten bellen, lukt dat wel vanaf de vaste lijn?

klantenservice bellen?

Het lijkt op dit moment op het forum niet te druk. Dus misschien morgen de klantenservice proberen te bereiken?


Naar buiten bellen gaat ook niet.


Goedemiddag @BeLu, je maakt momenteel gebruik van twee vaste telefoonlijnen, gaat het bij beide vaste telefoons mis? Ik heb een kleine wijziging aangebracht in de verbinding waardoor vaste telefonie weer opnieuw naar het modem verstuurd is. Kun jij alsjeblieft bevestigen of dit gewerkt heeft - of aangeven dat dit niet gewerkt heeft natuurlijk?

Indien bovenstaande niet het gewenste effect heeft volbracht, zet ik het meteen door naar de telefoniespecialisten. Je zult dan binnen maximaal zeven dagen een oplossing aangeboden krijgen zodat je weer kunt bellen en gebeld kunt worden. Sorry voor het ongemak!


Dag Jason,

Ik heb het zojuist nogmaals geprobeerd maar beide nummers zijn van buitenaf niet bereikbaar (Dit nummer is niet in gebruik….) en ik kan van beide nummer ook niet naar buiten bellen.

Een van beide nummers gebruik ik voor mijn bedrijf en ik ben dus nu niet bereikbaar.

Dus graag z.s.m. doorzetten naar een telefoonspecialist.

Alvast bedankt!


Goedemiddag @BeLu, bedankt voor je terugkoppeling en excuses dat ook dit nog niet geholpen heeft! 

Ik zet het meteen door naar onze specialisten. Hun huidige verwerkingstijd ligt op drie tot zes dagen, houd er daarom alsjeblieft rekening mee dat het een paar dagen kan duren voordat het hersteld is.


Een geweldig, vrolijk Paasweekend toegewenst! 🐰


Na 3 weken geen vaste telefoon te hebben gehad op twee verschillende telefoonnummers is vandaag een monteur van Guidion geweest die het Draytek modem heeft vervangen.
Daarna werkten beide vaste telefoonlijnen weer.

Ben benieuwd wat T-Mobile doet ter compensatie van het 3 weken geen vaste telefoon te hebben gehad op twee lijnen (waarvan een zakelijke)….


Normaal is de compensatie de abonnements kosten over de periode dat de specifieke dienst niet gewerkt heeft. Dus als jij 2x €2,50 per maand voor de vaste telefoon betaald krijg je daar 3/4e van terug. Op consumenten lijnen is indirecte schade uitgesloten. Voor zakelijke abonnementen hangt het van de SLA af. Dat je zakelijk gebruik maakt van een consumentenlijn maakt niet uit, dan blijft het een consumentenlijn.


Hoi @BeLu ,

Dank je wel voor je bericht! Ik heb zojuist de periode waarin je geen gebruik hebt kunnen maken van je telefoon, vergoed. Dit bedrag zal met de volgende factuur wordt verrekend. Nogmaals excuses voor het ongemak! Mocht je vragen hebben, dan zit de Community voor je klaar! 


Onze vaste telefoon werkt na omzetting (met nummerbehoud) vanuit KPN ook niet meer: wij zijn onbereikbaar en degene, die ons opbelt, krijgt een keuzemenu voor voice-instellingen met vrouwenstem. We zijn nu al een week niet bereikbaar en T-Mobile Thuis onderneemt blijkbaar niets - ondanks kenmerk en referentienummer.


Reageer