sinds de overgang naar glasvezel werkt mijn vaste telefoon niet.
Ik heb een mail ontvangen met o.a. onderstaand tekst
Hallo
Brandt het VoIP lampje op de router en als je de telefoonkabel in de andere PHONE poort plugt werkt de telefoon dan wel?
Nee, het maakt geen enket verschil in welke poort ik de telefoon plug.
Hoi
Ja, de telefoon is aangesloten op Poort 1
Ik heb hetzelfde probleem.
Ben hier al 4 MAANDEN mee bezig.
Dus effe wachten, nog even wachten, nog even wachten en je heb nog niks.
Veel succes met wachten, bellen ,mailen. Ze laten je gewoon zitten
Hi
Inderdaad, de actie heeft geholpen, de telefoon werkt
Kan weer bellen en gebeld worden
Hartelijk dank
Hi
Wat fijn
Hi
Het is een vrij simpel probleem lijkt mij, want het verkeerde sip account is geactiveerd.
Kwestie van account aanpassen en dan is het waarschijnlijk geregeld, echter wordt dit niet geprobeerd. Maar stekker erin en eruit lost niets op in dit geval.
Ik heb hetzelfde probleem. Heb hierover contact opgenomen met de Odido helpdesk. De medewerker heeft het doorgezet naar de technische dienst en had het over een nieuwe router. Ik heb hierover mijn bedenkingen want Internet en WiFi werken gewoon en de Zyxel VMG8825-T50 geeft ook geen specifieke problemen aan. Als ik naar de instellingen van de router ga (192.168.1.1) dan zie ik het volgende onder VoIP status:
SIP-Status
Account: 1
Actie registeren: Grijs schuifje naar links (zou blauw moeten zijn?)
Registratie: Niet geregistreerd
Registratietijd: <leeg vak>
URI: KGT*****@voip.t-mobilethuis.nl (*** hier niet ingevuld om privacy redenen)
Laatst inkomend nummer: <leeg vak>
Laatst uitgaand nummer: <leeg vak>
Telefoonstatus
Telefoon: telefoon1
Uitgaande nummer: KGT*** (nummer hier niet weergegeven om privacy redenen)
Inkomend nummer: KGT*** (gelijk aan uitgaand nummer)
De gebruikershandleiding zegt ook bij de beschrijving van de LEDs over de ‘telefoon’ LED dat deze groen oplicht als er een SIP account is geregistreerd voor tenminste één telefoon poort.
Ik vergat nog te vermelden dat ik volgens mijn instellingen vast bellen heb en ook is mijn telefoonnummer ingevuld (nummerbehoud was aangevraagd).
Hi
Het SIP nummer staat nu geregistreerd, de telefoon LED brandt groen en de telefoon doet het. Even de router resetten en kijken of hij het daarna nog steeds doet. Bij geen bericht doet ie het daarna nog steeds.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.