Wie kan mij helpen? Ik kom er niet uit.
Met behulp van de community heb ik wel de glasvezel werkend gekregen op mijn fritzbox.
Nu nog onze vaste telefoon….
Dit is wat ik allemaal al gedaan heb:
Ik ben begonnen met in de mijn Odido omgeving met SIP nummer op te zoeken, en heb toen gelijk een wachtwoord ingesteld daar, zie deze screenshot:
In de fritzbox heb ik vervolgens achtereenvolgens dit allemaal geprobeerd:
Nieuw telefoonnummer toevoegen en dan bij telefonieaanbieder ‘Odido’ geselecteerd uit het lijstje. Zie:
Ik weet niet precies wat ‘internetnummer’ betekent maar ik heb hier ons telefoonnummer met netnummer, zonder netnummer, met 31 er voor (en zonder de 0 dan), met 0031 ervoor en +31 er voor allemaal geprobeerd. Als gebruikersnaam heb ik elke keer de SIP gebruikersnaam en het wachtwoord gebruikt wat ik had ingesteld.
Dit werkt helaas allemaal niet.
Vervolgens heb ik het ook geprobeerd via de optie ‘andere aanbieder’ .
bij gebruikersnaam heb ik weer de SIP ingevuld, authenticatienaam heb ik leeg gelaten (geen idee wat dat is?), wachtwoord weer het ingestelde wachtwoord, en bij registratie en proxyserver heb ik voor beiden voip.t-mobilethuis.nl ingevuld.
Als ik dit doe dan gaat de modem weer controleren of het werkt en dan krijg ik weer dezelfde foutmelding als boven. Hierna gaat hij weer terug naar het overzichtscherm en dan heeft hij er zelf opvallend genoeg zelf weer een Odido iets van gemaakt als telefoonaanbieder, en dan geeft hij ook onderstaande weer:
Betekent dit laatste dat er misschien iets mis is met het wachtwoord? Want mijn ingestelde wachtwoord is veel meer tekens dan alleen vier.
Of doe ik iets verkeerd met het instellen van bovenstaande? Hulp wordt erg gewaardeerd! Dank