Dat is mogelijk. Bij wisseling van aanbieder heeft de abonnee het recht nog 1 maand van behoud van “zijn” nummer.
Aangezien jullie Ziggo contract nog loopt tot 15 november is een “portering” (over plaatsen) van jullie nummer nog mogelijk tot 15 december.
Volgens de ACM vraag je nummerbehoud aan bij je nieuwe aanbieder. In dit geval Tmobile
Helaas gaan al deze voorbeelden over mobiele telefonie, het lijkt alsof er geen vaste verbindingen meer zijn en de internet pagina laten in de poging het makkelijk voor je te maken je door bergen onzijn handelingen gaan om wat verder te komen.
Je bent hier in ieder geval op de juiste plaats om e.e.a. gestart te krijgen.
Moderators als @Lisa of @Jason en anderen kunnen je hiermee op weg helpen.
Hi @Stefan63,
Je kan telefonie aanvragen via My T-Mobile Thuis. Je kan daar ook aangeven dat je je huidige nummer van Ziggo wilt "meenemen". Operator zijn verplicht om het nummer 2 maanden (even uit mijn hoofd gezegd) te reserveren voor jou.
Kort gezegd, Ziggo mag het nummer tijdens die periode niet aan iemand anders geven. T-Mobile kan de aanvraag indienen bij Ziggo om het nummer names jouw over te nemen zodat je het weer kan gebruiken.
Aanvraag ging tamelijk snel, daarna had ik verwacht dat de nummer portering nog wel een week of 2 zou gaan duren maar in een uurtje was alles rond, kreeg mail van ziggo dat het nummer overgenomen was, en tegelijk mail van t-mobile dat alles gelukt was.
En als klap op de vuurpijl werkte alles ook nog in 1 keer. :)
Hi @Stefan63, wat een fijn nieuws! Ik word helemaal blij van jouw berichtje. Super om te lezen. Als je verder nog vragen hebt, laat die dan vooral weten. Maak er een mooie dag van!