Ik ben gisteren overgezet van T-Mobile DSL naar T-Mobile glasvezel. Internet en TV werken perfect, alleen de vaste telefoon functioneert niet naar behoren. Het VoIP lampje brandt op het Zyxel T-50 modem. Ik kan wel bellen. Maar als er naar mijn vaste nummer wordt gebeld krijg ik geen oproepgeluid. Het gesprek komt niet op de handset binnen.
ik heb een Gigaset E290H. Als ik een oud basisstation gebruik (KPN Chicago 330) en daar de handset van Gigaset E290H koppel, werkt alles perfect. Het probleem zit hem dus in de communicatie tussen het basisstation van Gigaset E290H en de glasvezelaansluiting van T-Mobile.
Bij de DSL aansluiting van T-Mobile werkte de genoemde Gigaset wel prima! Helaas past de handset van van Gigaset E290H niet op het oude basisstation.
Mijn vraag: is het probleem met de Gigaset E290H oplosbaar en zo niet, welke vaste telefoonset werkt wel correct samen met glasvezel van T-Mobile. Dan kan ik eventueel een nieuwe set kopen.
Ik heb op Internet diverse keren dit probleem met dect telefoons voorbij zien komen, maar een echte oplossing van het probleem heb ik niet kunnen vinden. Het probleem bleek na uitgebreide communicatie met medewerkers van T-Mobile niet bij hun te liggen. Wel is het vervelend dat bij overschakeling van DSL naar glasvezel een aantal dect telefoons niet meer werken. Ik vind dat door T-Mobile meer gecommuniceerd moet worden over dit probleem, zodat voorkomen kan worden dat klantcontacten veelvuldig vragen krijgt over dit probleem, zonder dat men weet waar het aan ligt.