Skip to main content

sinds gister is mijn aansluiting actief, na extra werkzaamheden ivm glasvezelbreukje.

 

Internet werkt perfect. Vast bellen werkt niet. Als ik inlog op my-tmobile thuis, van alles geprobeerd met voicemail aan of juist uit.

 

Maar ik kan niet bellen of gebeld worden. En jullie vaste tips... allemaal geprobeerd. Niets helpt.

Enig idee wat wel de oplossing kan zijn?

Hi @Nietjewal, bedankt voor de informatie, dan gaan we verder kijken. De verbinding zelf lijkt nu goed te werken, dan is nu nog een kwestie van de telefoon aan de praat krijgen. Zou je het basisstation van het toestel eens een reset willen geven? (de modem kan je gewoon aan laten). Met een beetje geluk gaat het basisstation dan de juiste instellingen ophalen.

Mocht dit niet werken zou je mij dan het exacte merk en type van de telefoon die je gebruikt door willen geven? Dan kijk ik graag met je mee hoe we deze werkend kunnen krijgen! 


Basis station gereset vanaf beide handsets.

Modem toch maar gereset.

Andere kabel geprobeerd.

Andere poort geprobeerd

Het gekke is, om en nabij 8 juli is de telefoon werkend van kpn glasvezel afgekoppeld. Dus hij zou geschikt moeten zijn.

 

Het gaat om :

DORO phone easy 100 duo set.

(Speciaal voor slechthorenden)


Foutje. 

 

Doro phone easy 110 duo


Hi @Nietjewal, dank voor de informatie! Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Dit type toestel is geschikt voor een analoge telefoonverbinding maar geeft problemen bij een digitale verbinding. Laten wij nu net gebruik maken van een digitale verbinding (VoIP, wat wil zeggen dat je belt over een internetverbinding).

In de productreviews op Bol.com zag ik een soortgelijke opmerking staan van een klant die Ziggo gebruikt. Ook zij maken gebruik van VoIP en dit toestel is hier niet geschikt voor. Blijkbaar maakte je bij KPN nog gebruik van een analoge telefoonverbinding of gebruiken zij nog een andere techniek. Maar ik ben dus bang dat dit toestel niet geschikt is voor bellen over internet (VoIP) wat de meeste providers tegenwoordig gebruiken. 


Maar dat is dus flink balen. Want heb het toestel nog geen jaar. En ging er vanuit dat qls het bij kpn werkt. Het gewoon overal werkt.

 

Maar flink google zojuist wees uit, dat de aansluiting op de kpn modem dus inderdaad analoog is. En de modem /centrale het omzet maar voip signaal.

 

Dus nu moet ik gaan zoeken naar een betaalbare slechthorende voip telefoon..

Gedoe.

 

Maar bedankt voor de oplossing


Is er niet een soort omvormer te koop, waar ik de analoge set op aan kan sluiten en die omvormer dan op de modem aansluiten.??

Zo ja enig advies hierin?

Ik vind het wel heel erg jammer dat er op de website niet duidelijk word vermeld dat je geen analoge telefoon kunt gebruiken in combinatie met tmobile thuis bellen.


Hey @Nietjewal,

In ieder geval fijn dat de oorzaak van het probleem is vastgesteld. :relaxed: Binnen ons team is er jammer genoeg beperkte kennis betreft omvormers of een andere telefoons voor slechthorenden die wel geschikt zijn voor VoIP. Wellicht dat iemand op de Community je van goed advies kan voorzien. Of de winkel/webshop waar je je huidige telefoontoestel hebt aangeschaft?


Reageer