Skip to main content

sinds gister is mijn aansluiting actief, na extra werkzaamheden ivm glasvezelbreukje.

 

Internet werkt perfect. Vast bellen werkt niet. Als ik inlog op my-tmobile thuis, van alles geprobeerd met voicemail aan of juist uit.

 

Maar ik kan niet bellen of gebeld worden. En jullie vaste tips... allemaal geprobeerd. Niets helpt.

Enig idee wat wel de oplossing kan zijn?

Hallo @Nietjewal 

Brand het lampje voor bellen op je modem wel? En als je in je T-mobile thuis account kijkt, staat er dan onder abonnement bij vast bellen aan sinds 13-07-2020? 


Dankjewel.

 

In mijn account staat:

Vast bellen aan 08-07-2020

 

Maar het lampje op de modem brand inderdaad niet zie ik nu.


@Nietjewal 

Kijk eens of een andere telefoonkabel naar de huistelefoon werkt, heb je allebei de poorten geprobeerd op de modem phone1 en phone2?

Misschien kan je ook eens een andere telefoon gebruiken als test.


Andere telefoon heb ik niet. Maar zodra ik met mijn mobiel mijn vaste nummer bel. Is deze niet in gebruik.

Als de telefoon zelf stuk zou zijn. Zou die voor de beller wel gewoon over gaan. Maar op de vaste lijn niet rinkelen.

 

En maakt niet uit welke poort of kabel ik gebruik. Het telefoon lampje op de modem gaat niet branden. Ook niet na wederom de stroom eraf voor 10 seconden


Goedemorgen @Nietjewal, goed dat je het aangeeft en welkom op de Community!

Onze topper @Waqqas heeft je al een eindje op weg geholpen gelukkig, maar er lijkt wat anders aan de hand. Mijn collega's van de technische dienst geven aan dat de aansluiting nog niet volledig aangemeld is. Hierdoor kun je inderdaad nog niet bellen met de vaste lijn. Dit is gemeld bij de netwerkbeheerder en zal zo snel mogelijk opgelost worden. Waarschijnlijk hebben zij officieel nog geen melding gemaakt dat de glasvezelbreuk hersteld is, hierdoor komt de verbinding nog niet volledig online (althans het Vast Bellen gedeelte in dit geval). Sorry voor het ongemak!


Top dankjewel. Dan wacht ik dat nog even een paar dagen af.


Helemaal super, thanks voor je begrip en geduld! Als we in de tussentijd iets voor je kunnen doen, dan hoef je het maar te zeggen. We helpen graag! 😊👍


Ik kreeg vandaag een email met: goed nieuws. Het probleem is opgelost.

 

Goed nieuws?
 

Geen idee hoe dan, ik kan nog steeds niet bellen.

Als ik mijn vaste lijn bel, gaat die wel over. Maar de telefoon gaat niet over.
 

Vanaf mijn telefoon kan ik niet bellen en krijg ik sinds vandaag de in gesprektoon terwijl ik zeker weet dat mijn mobiel niet in gesprek is.
 

Powerflip al gedaan, 3 verschillende kabels geprobeerd. Poort 1 en poort 2 geprobeerd. Maar zonder gewenst resultaat.
 

(Het telefoon lampje op de modem brand ook niet)
 

Groet Anita


Goedemiddag @Nietjewal, sorry voor het ongemak en de verwarring! De melding die je hebt gekregen is gerelateerd aan het werk in de wijkcentrale: netwerkbeheer heeft daar jouw aansluiting aangemeld. 

Mag ik het modem op afstand voor je resetten (een factory reset)? Dan lopen we samen nog één controle na. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat dan alles teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen. Mocht dit nog niet het gewenste resultaat bieden, dan zet ik het meteen door naar onze vaste telefoniespecialisten. Met jouw bevindingen en de tot nu toe doorlopen stappen, kunnen we nagenoeg alles uitsluiten in ieder geval. 

Welke vaste telefoon gebruik je? Heb je al geprobeerd om het hoofdstation van de vaste lijn volledig te resetten? We komen er wel uit!


Je mag de modem zeker voor mij resetten.

Neem aan dat mijn meegeleverde wachtwoord voor mijn internet gewoon dezelfde blijft.

 

Handset en basisstation zojuist gereset.

 

Het is het merk: Doro

(Voor slechthorenden) 2 weken terug werkend van kpn glasvezel modem af gehaald.


@Nietjewal Helemaal top, dan voer ik nu de factory reset uit. Het wachtwoord en de gebruikersnaam voor Wifi worden teruggezet naar zoals ze op het modem staan (achterop). Thanks voor je terugkoppeling, ik hoop oprecht dat dit dé oplossing zal zijn!


Was gister en vandaag helaas een erg drukke dag.

 

Maar inmiddels nog maar weer een powerflip gedaan. Kabels gewisseld, poort gewisseld.

 

Maar lampje van telefonie gaat nog steeds niet branden


Goedemorgen @Nietjewal, top dat je weer een aantal stappen doorlopen hebt. Ik wil graag een reprovision met je uitvoeren, dan wordt de verbinding (WAN) opnieuw naar het modem gestuurd zodat Vast Bellen een geforceerde push krijgt. Dit zou moeten werken volgens onze experts! 

Mag ik dit vandaag voor je regelen, of komt dat op een ander moment beter uit? Laat het me weten, dan zorg ik ervoor dat dit stante pede geregeld wordt! 😎👍


Doe maar. Geen probleem. 

Moet ik daarna nog iets resetten?


Helemaal super, dankjewel! De reprovision is gestart, zou je over een halfuur het modem nog eens van de stroom kunnen halen en de vaste telefoon ook? Zorg er dan alsjeblieft ook voor dat de telefoonkabel die in de VOIP poort zit achterop het modem losgekoppeld is.


Telefoon kabel uit de phone poort modem gehaald.

Alle stekkers eruit, telefoon, modem, extra kastje wat erbij zit. Telefoon nogmaals gereset

 

Stekkers terug,

Telefoon kabel terug in poort.

En...…

 

Helaas


 


Ik zet het meteen door, er lijkt wat anders aan de hand waardoor de vaste lijn niet vrijkomt! Mag ik nog één allerlaatste verzoekje doen? Zou je me alsjeblieft een foto kunnen toesturen van de kabel die de voip poort achterop het modem ingaat? Thanks alvast en we zorgen ervoor dat er zo spoedig mogelijk actie ondernomen wordt. Dit duurt nu lang genoeg! 😉


 


De groene kabel die er los op ligt, jullie meegeleverde kabel ook geprobeerd. Maar die doet ook niks.


Bedankt voor de foto @Nietjewal, dan lijkt het euvel ergens anders vandaan te komen. Mijn collega's zullen je op de hoogte brengen én houden van de status quo aangaande jouw vaste telefonie. Er komt een oplossing! 

Houd alsjeblieft wel rekening met de maximale, gemiddelde verwerkingstijd bij onze technische dienst. Wegens drukte en vakantie is deze verwerkingstijd opgelopen tot acht dagen. Het kan eerder opgelost zijn, dus ik wil je niet verontrusten, maar het kan ook wat langer duren. Weet wel dat de experts er mee bezig zijn en er alles aan doen om ook bij jou een werkende vaste lijn aan te leveren. Het gaat ons lukken! 

Een prachtig, zonovergoten weekend toegewenst! 😉🌞


Ik wacht het af. En bedankt voor alle inzet tot zover!!


Hey @Nietjewal,

We hebben goed nieuws als het goed is! Onze techneuten hebben ons een terugkoppeling gegeven dat alles wederom naar behoren zou moeten werken. :smile: Wanneer zij op afstand bellen dan gaat de telefoon over. Kun je dit aan ons bevestigen?


 


Beste piotr, zie screenshot.

 

Zo is het nu nog steeds


Reageer