Skip to main content

Bij deze wil ik graag om hulp vragen bij het aansluiten van een Fritzbox 7590 AX op T-mobiles glasvezel.  Dit wil niet lukken: hoe ik ook mijn telefoonnummer in het ding kwakt, ik blijf dezelfde melding krijgen.

 

Eerst heb ik AVM’s guide gevolgd tot geen succes, daarna alles wat in deze post te vinden viel geprobeerd, tot geen succes.


Ik heb contact met AVM gehad, en op hun aanraden de nieuwste beta firmware geïnstalleerd. Hierdoor zou ik vrijwel niets meer zelf instellen, maar ook hiermee geen succes.

Volgens AVM zou het dan ook meer aan T-mobiles kant. Ik weet het niet. Heeft iemand ideeen en/of oplossingen zodat ik dit probleem kan oplossen?

Hahahah adsl hebben we hier. In deze nieuwe wijk hebben we nog geen glasvezel, lang leve tmobile die dit pas eind dit jaar gaat aanleggem

Haha ja bij (x)dsl dan de Fritzbox zelf ff rebooten.

 


Ik word gewoon niet aangemeld op de SIP server telefonie. Als ik mijn eigen nummer bel krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is

Zie de post van TMTV: er is een probleem met de registratie van een nieuw password in de T-mobile web interface. De reactie van @TMTV bevat een oplossing om het correcte password uit te vinden.


Iemand enig idee waar het fout gaat? Ik wil graag bereikbaar zijn om mijn vaste telefoonnummer 


Iemand enig idee waar het fout gaat? Ik wil graag bereikbaar zijn om mijn vaste telefoonnummer 

Als je de Zyxel router van t-mobile aansluit werkt de vaste telefonie sowieso. De provisioning van de SIP gegevens naar die router gebeurt dan automatisch. 


Ja Eric dat begrijp ik, maar heb die Zyxel modem niet voor niks vervangen

Bij heel veel mensen lukt het gewoon om de telefonie aan de praat te krijgen bij deze Fritzbox 


En dat snap ik ook. Maar als het zo belangrijk is om op je vaste nummer bereikbaar te zijn, dan is de Zyxel op dit moment je beste keus. De knapste koppen op het forum, zoals het topic van TMTV hebben je al geadviseerd,  maar als dat niet tot een oplossing leidt dan moet je helaas kiezen. 


@Svlijmen Waar loop je precies tegenaan? Deze tijdelijke omweg is verre van ideaal en ook zeker niet zoals het hoort, maar in afwachting van een oplossing van T-Mobile is het de enige manier om het direct werkend te krijgen.


Na alle adviezen te hebben opgevolgd krijg ik de telefoondienst niet werkend


Heb je als wachtwoord in de Fritzbox het wachtwoord ingevuld dat je hebt ingesteld via My T-Mobile Thuis? Dat werkt op dit moment niet. Zie hier voor een link naar het script dat tijdelijk nodig is. Als je dat uitvoert, rolt daar een wachtwoord uit (dat waarschijnlijk eindigt met twee =-tekens). Dat wachtwoord vul je in op de Fritzbox en dan zou het moeten werken.


Ik weet niet of het nu nog werkt.

Proberen kan altijd.

Ik heb het wachtwoord in Wordpad gezet.

En vandaar kopie en plakken in mijn T-mobile sip en in de Fritzbox.

Maar dat was wel in Juli toen ik klant ben geworden bij T-mobile.

 


@peter-keetfm Een tijdje geleden hebben ze in My TMT de pagina voor het SIP-wachtwoord veranderd en sindsdien werkt het niet meer. Er wordt een heel ander wachtwoord ingesteld dan je hebt ingevuld. Hoe dat tot stand komt, geen idee. Ik heb het doorgegeven, maar ik weet niet hoe ver ze zijn met de oplossing.


Reageer