Skip to main content

Beste leden,

 

hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen. Ik zit met de volgende probleem thuis:

 

tot gisteren werkte mijn Yealink T48S perfect. Vandaag ging ik even klussen thuis en moest stroom eraf. Helaas wilt de Yealink niet registreren met de SIP Server. Ik dacht wachtwoord verkeerd, dus heb deze ook opnieuw ingesteld, maar zonder resultaat. Met MicroSIP op mijn PC lukt ook niet om een verbinding te maken. Vreemd genoeg hij gaaf 'Wrong Password’ als foutmelding. Wireshark geeft wat meer licht - 401 unauthorized. Het lijkt dat er communicatie is tussen de Yealink en de Server, maar server wilt niet meewerken.

Voor de volledigheid, mijn setup bestaat uit Unifi Dream Machine PRO, Cisco PoE switch en de Yealink is rechtstreeks aangesloten op de switch. 

Hoi @Ras-Angelov, fijn dat je hier een topic aan wijdt, ik denk graag met je mee! Heb je ook al geprobeerd om de Yealink volledig opnieuw in te stellen in plaats van alleen het wachtwoord? Kan je ook je configuratie hier delen? 

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit!


Hoi @Cal 

 

binnen de Yealink heb ik een tweede profiel aangemaakt (eerste wel op disabled staan) maar ook zonder geluk. Met deze gegevens heeft hij prima meer dan een jaar gedraaid (sinds de eigen apparatuur mogelijkheid). Als ik hetzelfde gegevens in een softphone client zet (MicroSIP op mijn PC en Zoiper op mijn telefoon) krijg ik ook geen verbinding, wel kan ik met Wireshark de 401 unauthorized achterhalen.

 

Als ik telnet naar voip.t-mobilethuis.nl op 5060 dan krijg ik geen open poort. Als ik hetzelfde doe naar de Yealink of the UDMPro dan is de poort wel open…..

 

 

 


@Sven-TMT, zou jij hier een deskundige blik op kunnen werpen? 


Hoi @Cal 

 

binnen de Yealink heb ik een tweede profiel aangemaakt (eerste wel op disabled staan) maar ook zonder geluk. Met deze gegevens heeft hij prima meer dan een jaar gedraaid (sinds de eigen apparatuur mogelijkheid). Als ik hetzelfde gegevens in een softphone client zet (MicroSIP op mijn PC en Zoiper op mijn telefoon) krijg ik ook geen verbinding, wel kan ik met Wireshark de 401 unauthorized achterhalen.

 

Als ik telnet naar voip.t-mobilethuis.nl op 5060 dan krijg ik geen open poort. Als ik hetzelfde doe naar de Yealink of the UDMPro dan is de poort wel open…..

 

 

 

SIP is UDP (heb je ook correct ingesteld), dus telnet naar die poort gaat nooit werken. Dat is niet je probleem. Ik zie meer problemen met registratie van SIP toestellen of base stations. Ik heb zelf geen T-mobile telefoonnummer en kan niet proberen hoe SIP bij T-mobile werkt. @Sven-TMT kun jij jullie telefonie specialisten eens vragen of er iets veranderd is?


@Ras-Angelov Zou je eens kunnen proberen om bij Register Name en Username @voip.t-mobilethuis.nl erachter te zetten? Hopelijk helpt dat. Maar zoals @louisL al aangeeft, je bent zeker niet de enige die hier de laatste tijd tegenaan loopt, dus het zou ook kunnen dat de oorzaak niet bij jou ligt.


@Ras-Angelov Ik heb het idee dat het aanpasssen van het wachtwoord niet helemaal soepel werkt. Ik heb een ticket aangemaakt om daar naar te kijken. Fingers crossed! 


@Ras-Angelov Ik heb het idee dat het aanpasssen van het wachtwoord niet helemaal soepel werkt. Ik heb een ticket aangemaakt om daar naar te kijken. Fingers crossed! 

@Sven-TMT Is er al iets meer benkend? Ik krijg ook een 401 unauthorized.


@Darth Ducky Er blijkt inderdaad iets fout te gaan bij het aanpassen van het wachtwoord. Daarom heb ik hier een tijdelijke workaround geplaatst. Zo kun je in afwachting van een definitieve oplossing toch je eigen apparatuur gebruiken.


Reageer