Ik heb net een vaste lijn afgesloten en wil er nu een oude PTT T65-TDK op aansluiten (met druktoetsen), ik heb een Zyxel T-50 modem met glasvezelaansluiting. Ik heb de bijgeleverde ‘phone, kabel in de Phone1 poort gedaan, een PTT varkenssnuit aansluiting daar op gezet en daar de telefoon op ingeplugd. De telefoon geeft wel leven want als ik de hoorn van de haak haal klinkt er een bezig-toon, toets ik een nummer in is het even stil maar daarna klinkt diezelfde toon weer.
Naar het toestel bellen werkt ook niet, ik krijg dan een mededeling dat dit nummer niet in gebruik is. Is er iemand die mij kan helpen deze telefoon werkend te krijgen op deze aansluiting? Hier wat foto’s:
Met vriendelijke groet,
Daan
Tommie van Odido10 maanden geleden
@daanpenninga zou je voor mij alles kunnen voorzien van een powerflip? Dit doe je zo:
Powerflip
Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
Wacht minimaal 10 seconden
Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
Controleer of de verbinding stabiel is.
Werkt dit niet? Kan je het modem dan voorzien van een harde factory reset?
Factory Reset Zyxel T-50
Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.
Zie je in je My T-Mobile account bij meer > vast bellen instellingen wel je je telefoonnummer staan. Dan moet vast bellen werken, en na een herstart van de Zyxel?
@Waqqas Ik zie mijn vaste nummer daar inderdaad staan, reset van de modem geeft geen resultaat. Het abonnement is vandaag afgesloten en zou ook direct werken, misschien dat het even duurt voor hij actief wordt?
Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie ook dat je al met onze klantenservice gesproken hebt. In de lijnmetingen is te zien dat het nummer nu goed geregistreerd staat! Werkt alles nu zoals het moet?
@daanpenninga zou je voor mij alles kunnen voorzien van een powerflip? Dit doe je zo:
Powerflip
Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
Wacht minimaal 10 seconden
Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
Controleer of de verbinding stabiel is.
Werkt dit niet? Kan je het modem dan voorzien van een harde factory reset?
Factory Reset Zyxel T-50
Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.
De lijn werkt nu inderdaad en ik kan gebeld worden, enkel uitgaande oproepen geven nog altijd een ‘bezig-toon’
Hi, Ik zie dat jij een mooie oude KPN Telefoon gebruikt of wilde gaan gebruiken. Werkt deze nu zonder problemen ? Ik heb ook zo'n telefoon en krijg om de random minuten een pingeltje van de telefoon alsof ik gebeld ga worden, heb jij dat ook gehad ?
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.