Skip to main content

PTT T65-TDK aansluiten


Beste lezers,

Ik heb net een vaste lijn afgesloten en wil er nu een oude PTT T65-TDK op aansluiten (met druktoetsen), ik heb een Zyxel T-50 modem met glasvezelaansluiting. Ik heb de bijgeleverde ‘phone, kabel in de Phone1 poort gedaan, een PTT varkenssnuit aansluiting daar op gezet en daar de telefoon op ingeplugd. De telefoon geeft wel leven want als ik de hoorn van de haak haal klinkt er een bezig-toon, toets ik een nummer in is het even stil maar daarna klinkt diezelfde toon weer. 
 

Naar het toestel bellen werkt ook niet, ik krijg dan een mededeling dat dit nummer niet in gebruik is. 
Is er iemand die mij kan helpen deze telefoon werkend te krijgen op deze aansluiting? Hier wat foto’s:

 

Met vriendelijke groet,

Daan

 

Uitgelichte reactie

30 juni 2023

@daanpenninga zou je voor mij alles kunnen voorzien van een powerflip? Dit doe je zo:

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Werkt dit niet? Kan je het modem dan voorzien van een harde factory reset?

 

       Factory Reset Zyxel T-50

  1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
  2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

 

9 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21120 reacties
  • 28 juni 2023

Hallo @daanpenninga 

Heb je toevallig ook een andere huistelefoon om aan te sluiten en te kijken of die wel werkt of ook hetzelfde probleem heeft?

Test ook de andere PHONE poort eens 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 juni 2023

Hallo @Waqqas 

Ik heb een ander toestel aangesloten waar wel direct de RJ11 stekker in kon en deze geeft inderdaad hetzelfde probleem.

Andere phone poort ook geprobeerd, zelfde euvel. Het 📞 icoon op de modem knipperde net telkens maar blijft mu uit staan.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21120 reacties
  • 28 juni 2023

@daanpenninga 

Zie je in je My T-Mobile account bij meer > vast bellen instellingen wel je je telefoonnummer staan. Dan moet vast bellen werken, en na een herstart van de Zyxel?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 juni 2023

@Waqqas 
Ik zie mijn vaste nummer daar inderdaad staan, reset van de modem geeft geen resultaat. Het abonnement is vandaag afgesloten en zou ook direct werken, misschien dat het even duurt voor hij actief wordt?


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21120 reacties
  • 28 juni 2023

@daanpenninga 

Je zou het morgen weer eens kunnen proberen, wie weet..


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14066 reacties
  • 29 juni 2023

Hi @daanpenninga, welkom op onze Community!

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie ook dat je al met onze klantenservice gesproken hebt. In de lijnmetingen is te zien dat het nummer nu goed geregistreerd staat! Werkt alles nu zoals het moet? 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 29 juni 2023

Hallo @Tommie 

De lijn werkt nu inderdaad en ik kan gebeld worden, enkel uitgaande oproepen geven nog altijd een ‘bezig-toon’

 

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14066 reacties
  • 30 juni 2023

@daanpenninga zou je voor mij alles kunnen voorzien van een powerflip? Dit doe je zo:

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Werkt dit niet? Kan je het modem dan voorzien van een harde factory reset?

 

       Factory Reset Zyxel T-50

  1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (naast de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
  2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

 


  • Doet lekker mee
  • 9 reacties
  • 2 oktober 2023
daanpenninga schreef:

Hallo @Tommie 

De lijn werkt nu inderdaad en ik kan gebeld worden, enkel uitgaande oproepen geven nog altijd een ‘bezig-toon’

 

 

Hi, Ik zie dat jij een mooie oude KPN Telefoon gebruikt of wilde gaan gebruiken. Werkt deze nu zonder problemen ? Ik heb ook zo'n telefoon en krijg om de random minuten een pingeltje van de telefoon alsof ik gebeld ga worden, heb jij dat ook gehad ?


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen