Skip to main content
Bijna alle vragen, op dit moment 9-9-2019 in het T-Mobile Thuis - Telefonie gedeelte betreffen het niet werken van de nummerweergave bij inkomende gesprekken.



Om de forum vervuiling die hiermee ontstaat tegen te gaan hoop ik dat dit topic van een zacht roze kleurtje wordt voorzien en bovenaan in de lijst terecht kan komen.



Samenvatting betreffende de falende nummerweergave.



Getroffen toestellen.

Gigaset, Philips, Panasonic en Profoon.



Modems; In ieder geval de Zyxel T50 maar er is ook een melding van een Huawei modem



Oorzaak: Er zijn vele protocollen en signaalvormen waarmee het Caller-id tijdens het maken van een verbinding meegestuurd wordt. T-mobile blijkt een dusdanig protocol te hanteren waar heel veel telefoons niet mee overweg kunnen.



Oplossing;

Tot op dit moment geen.



Er is wel een toezegging van de T-mobile moderators op dit forum dat er voor de Zyxel T50 een andere firmware (software op de modem) in een testfase is maar daarvan is helaas geen uitgifte datum bekend.





Lijst van wel werkende toestellen durf ik niet aan te bieden omdat blijkt dat bij klant A die een nieuw toestel aanschafte dat zo uit de doos werkte, maar dat hetzelfde toestel bij klant B die het om die redenen ook gekocht had geen oplossing bracht.

Een dergelijke lijst is ook bijna niet samen te stellen omdat de mensen waar het werkt dit hier niet op het forum komen vertellen. 😁

Hoi @franpple,

Nogmaals dank voor je gegevens! Zoals beloofd, heb ik direct ervoor gezorgd dat er een onderzoek is gestart door onze technische dienst, waarbij we opzoek gaan naar dé oplossing. Via dit topic zullen we je op de hoogte houden van dit onderzoek. We houden contact en mocht je vragen hebben, laat het vooral weten via deze weg. We staan voor je klaar.


Ik hoor het graag zsm!

Zelf heb ik alvast eens wat geprobeerd:

 

KPN Arizona (dect telefoon voor thuis)  geeft het nummer wel door. Die had ik even geleend.


Hoi @franpple,

Een update van de technische dienst! Om ervoor te zorgen dat de telefoon kan worden aangesloten, is er gekozen om je een ander model modem toe te sturen. Het gaat hierbij om de Zyxel T-50. We zien hierbij terug er bij dit modem de mogelijkheid is om het probleem op te lossen. Dit modem is vanochtend naar je toe gestuurd. Wil je het ons laten weten wanneer deze bij je is aangekomen en de telefoon is aangesloten. We kunnen dan middels onze technische specialisten makkelijk de nummerweergave voor je aanzetten. Ik hoor het dan ook graag van je! 


Hoi @franpple,

Een update van de technische dienst! Om ervoor te zorgen dat de telefoon kan worden aangesloten, is er gekozen om je een ander model modem toe te sturen. Het gaat hierbij om de Zyxel T-50. We zien hierbij terug er bij dit modem de mogelijkheid is om het probleem op te lossen. Dit modem is vanochtend naar je toe gestuurd. Wil je het ons laten weten wanneer deze bij je is aangekomen en de telefoon is aangesloten. We kunnen dan middels onze technische specialisten makkelijk de nummerweergave voor je aanzetten. Ik hoor het dan ook graag van je! 

Ik laat het weten . Dat zou prettig zijn . Ik hoor nog betreft de creditnota . 
Hopelijk dat het probleem hiermee opgelost gaat worden . 


Geen nummer weergave telefoon gigaset

Modem (ZyXel T-56) telefoon poort 1 


Hoi @schulenburg, kom je eruit met deze tip? In de web-interface van mijn Zyxel-modem heb ik toen bij de VOIP-instellingen de Regio-instellingen aangepast: Beller-ID signaaltype heb ik toen op DTMF gezet i.p.v. op Default. Dat bleek echter nog steeds niet te werken. Daarna heb ik FSK geprobeerd en dat werkte wel! Gelukkig werkt de nummerweergave bij mij nu weer. 

Laat het weten, dan zorg ik ervoor dat ik alle deskundigheid van de Community inschakel voor hulp!

 


Reageer