Mijn t-mobile vaste telefoon doet de laatste week vreemd. Ik kan bellen en gebeld worden maar regelmatig kan ik de andere kant wel horen maar hoort de andere kant mij niet. Dat is met bellen en gebeld worden door mobiel en ook door vaste telefoons. Ik heb een gigaset telefoon. Ik heb ook mijn modem en telefoon gereset maar het probleem blijft. Ik kan me niet voorstellen dat 3 telefoons op hetzelfde moment hetzelfde defect gaan vertonen. Wie heeft een oplossing?
Hallo
Zit één toestel dus bedraad aangesloten op het modem en de andere 2 draadloos? Heb je ook gekeken of de telefoonkabel vervangen helpt?
Ja dat klopt, 1 basis station en 2 draadloos. De telefoonkabel vervangen helpt niet.
Goedemiddag
- Zit er toevallig een ‘splitter’ tussen de (telefoon)kabel? Het gaat dan specifiek om de verbinding tussen de VOIP-poort op het modem (achterop) en het moedertoestel van de vaste telefoon. Vroeger was het namelijk gebruikelijk om de ISDN lijn (voorloper van DSL) te splitsen door een splitter. Deze splitter is niet van toegevoegde waarde en kan mede door ouderdom stuk gaan.
Splitters kunnen er zo uitzien (de kleur kan ook zwart zijn):
- Welk type Gigaset telefoons heb je?
- Probeer eens om de vaste lijn van VOIP-poort één naar VOIP-poort twee om te zetten (en vice versa).
- Zou je kunnen bellen naar 085-7732598 en dan tijdens het gesprek de toets <5> kunnen indrukken? Hoor je tijdens het gesprek “FIVE” uitgesproken worden?
Indien de laatste checks ook geen oplossing verschaffen, zet ik het door naar onze vaste lijn specialisten.
Ik heb aan de hand van het merk toestel nog even zitten neuzen en ik kom de volgende instellingen tegen voor de telefoon, dat zouden we nog kunnen proberen:
Je kan het type netwerk selecteren, als je deze instelling probeert welke opties worden er dan aangegeven?
- Druk op MENU/OK.
- Selecteer iServices] > Netwerktype] en druk vervolgens op MENU/OK.
- Selecteer een netwerktype en druk op MENU/OK.
- De instelling wordt opgeslagen.
De andere optie die ik heb gevonden gaat over de kiesmodus. Kies hier voor de optie ‘DTMF’.
- Druk op MENU/OK.
- Selecteer OServices] > eKiesmodus] en druk op MENU/OK om te bevestigen.
- Selecteer de kiesmodus DTMF en druk vervolgens op MENU/OK om te bevestigen.
- De instelling wordt opgeslagen.
@ Jason
Bedankt voor je reactie. Ik heb geen splitter. Het basis station zit op het modem aangesloten. Verder heb ik een glasvezel aansluiting met Huawei modem. De telefoon is een Gigaset A540.
Ik heb nogmaals alles gereset en wacht nu even af of het weer voorkomt. De storing is er niet altijd dat maakt het zoeken moeilijk.
Hi
Test eens met een ander toestel (inclusief basis station) als het probleem speelt op het basis station dan hebben alle 3 handsets er last van.
Na alles nogmaals gereset te hebben is de fout daarna niet meer opgetreden. Ik denk dus dat het is opgelost. 1x alles resetten was dus blijkbaar niet voldoende. Bedankt voor de aandacht.
Wat ontzettend fijn om te lezen
Het probleem dat de andere kant van de lijn mij niet kon horen is toch weer onregelmatig terug gekomen. Na weer alle genoemde tips en trucks uitgehaald te hebben blijft het probleem zich voordoen. Ik heb nu een aantal weken nieuwe telefoons maar ook dat helpt niet. Zijn er nog andere ideeën om uit te proberen anders ga ik maar over op mobiel.
Goedemiddag
Graag ruil ik de Huawei voor je om naar een Zyxel modem. Dat zal ervoor moeten zorgen dat je dit probleem helemaal niet meer hebt. Ik zou oprecht eventjes niet meer met zekerheid durven zeggen waar het euvel dan precies in zit, maar weet wel dat een bepaalde vorm van communicatie misliep tussen het Huawei modem en de Gigaset.
Indien je hiermee akkoord gaat, stuur ik het modem naar je toe. Deze ontvang je binnen ongeveer vijf werkdagen. Het Huawei modem mag, na aansluiting van de Zyxel, bij een milieustraat afgeleverd worden. Mocht je hulp nodig hebben bij de installatie van het Zyxel modem (in principe sluit je de Media Converter erop aan zoals deze ook op de Huawei aangesloten is), laat het alsjeblieft weten, dan stuur ik een expert langs die je erbij helpt óf lossen we het samen op afstand op.
Dat je een modem toe wilt sturen vind ik prima. Het modem verwisselen zal mij wel lukken denk ik.
Ik neem aan dat je mijn adres hebt. Alvast bedankt en je hoort het resultaat wel.
Hi
Ik heb het Zyxel modem direct geïnstalleerd en nog wel een weekje op vakantie geweest maar nu toch weer al twee keer hetzelfde probleem gehad. De andere kant hoort mij dan niet terwijl ik de andere kant wel hoor. Ik hou het verder in de gaten. De WIFI van het Zyxel modem is wel slechter dan van het Huawei modem. Bij mijn LG telefoon en Samsung tablet valt regenmatig het WIFI signaal weg. Op 1 tot 2 meter is het signaal goed -45 db en op 5 meter is dat al afgenomen tot -70db. De doorzet zakt dan al van 48 mbit/s naar ca 8,5 mbits/s. Het modem signaal staat op 100%. Ik heb er nu een vast kanaal ingezet en dat gaat iets beter. Ik hou het verder in de gaten en meld het hier weer wel.
Hoi
Om eventjes de verbinding door te meten en te kunnen analyseren, heb ik een lijnmeting uitgevoerd: wat me opvalt, is dat jouw LG tv (op de 2.4 Ghz) voor een lease time error zorgt. Dit betekent dat er uitval optreedt en dat je ruis op het draadloze netwerk krijgt. Dit kun je verhelpen door alle apparaten los te koppelen, zowel bedraad als draadloos en het modem te voorzien van een factory reset en dan alles weer één voor één te verbinden - vaak helpt het ook om de wifi op je apparaten te ‘vergeten’. Houd er alsjeblieft rekening mee dat bij een factory reset alles teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen en je de wifigebruikersnaam en het wifiwachtwoord achterop het modem dient te gebruiken.
Ik heb voor alle zekerheid ook nog een reprovisie uitgevoerd op het modem zodat het signaal opnieuw aangemaakt wordt.
Hi
2-4-2022 17:58
3-4-2022 20:17
13-4-2022 10:46
13-4-2022 10:47
13-4-2022 17:59
15-4-2022 13:35
Tussen 3 en 4 april ben ik met vakantie geweest toen heb ik dus niet gebeld. Ik zie er nog geen patroon in maar ik blijf het volgen.
Hi
Hi
Hi
Het probleem is nog niet helemaal over. Ik heb nog de volgende fout momenten:
24-4-2022 11:48 u
25-4-2022 18:27 u
27-4-2022 11:08 u
Prettige dagen, ik blijf het volgen.
Hi
- Wil je de stroomkabel uit het modem te halen?
- Wacht dan minimaal tien seconden.
- Nu mag je de stroomkabel weer terug in het modem doen. Het modem gaat nu opnieuw opstarten, dit kan enkele minuten duren.
Merk jij hierna verschil? Zo niet, dan ga ik er alles aan doen om je zo snel mogelijk te verblijden met een nieuwe update van het onderzoek!
Ik heb het modem gereset 5-5-2022 17:29u
Het probleem is sinds 27-4-2022 niet meer voorgekomen. Ik blijf het volgen.
Hi
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.