Vanmorgen (20-6-2022) was er een storingsmelding dat er niet gebeld kon worden met de vaste telefoon. De storingsmelding is weg maar ik kan nog steeds niet bellen. Kan wel gebeld worden. Is dezelfde storing weer actief?
Moderator Edit
Heb je nog steeds problemen met vaste telefonie, volg dan de stappen uit dit topic om de verbinding te herstellen:
Bladzijde 1 / 2
Hi @Jannie de Wee, hartstikke goed dat je dit hier aangeeft! Het klopt inderdaad dat er vanochtend een algemeen probleem bij ons speelde waardoor er eventjes niet gebeld kon worden. Dit zou in principe weer moeten werken, dus ik wil je vragen om het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom te halen voor zo'n tien seconden: Reset uitvoeren op modem van T-Mobile voor thuis | T-Mobile Community. Kan je na deze handeling weer bellen? Ik hoor het graag!
Hij doet het weer maar ik had al gereset. Nu weer twee keer dat de andere kant mij niet hoorde.
Ik haak even aan, heb exact hetzelfde probleem.
Modem resetten durf ik even niet meer aan, vandaag 2x gedaan en 2x was de provisioning weg (lampje Phone op de T-50 uit).
@Jannie de Wee en @Te Wierik Werkt het inmiddels weer volledig bij jullie? We hebben geen nieuwe meldingen meer ontvangen en kunnen daarmee voorzichtig concluderen dat het sinds gisteravond volledig verholpen zou moeten zijn. Indien dit toch nog niet zo is, voer ik graag een aanpassing uit met reprovisie op het modem. Daarmee zou het binnen een uurtje weer moeten werken!
@Jason
Bij mij werkt alles weer naar behoren. 21-6-2022 12.00u
@Jannie de Wee Helemaal top, dankjewel voor de herstelmelding!
@Jason
Ook hier schijnt het probleem nu verholpen te zijn.
Fingers crossed dat het ook zo blijft.
@Te Wierik Bedankt voor jouw herstelmelding! Het ziet er vooralsnog goed uit. Laten we inderdaad hopen dat het nu niet meer voorkomt. Mocht het onverhoopt toch weer eventjes offline gaan, geef me dan direct een seintje, alsjeblieft.
@Jason Bedankt ook voor het meedenken!
Dit probleem schijnt opgelost maar hier speelt nog wel een ander (iets ouder) probleem: DTMF komt niet altijd goed door bij keuzemenu’s (probleem is bekend bij T-M aldus klantenservice). Moet ik daar een apart topic voor openen?
@Te Wierik Als je inlogt op het modem en naar VoIP > Telefoon gaat, kom je op deze pagina:
Zou je hier eens kunnen proberen om bij ‘Beller-ID signaaltype’ expliciet voor DTMF te kiezen?
@TMTV gedaan maar maakt geen enkel verschil: failed.
(het is ook niet dat elke telefooncentrale aan de andere kant niet reageert, bij b.v. de Belastingtelefoon ging/gaat het wel goed)
@Te Wierik Ik las gisteren een melding van een collega van de Klantenservice die hier geloof ik klantnummers voor verzamelde. Ik zal die van jou naar mijn collega sturen zodat die toegevoegd kan worden aan het onderzoek. Hopelijk lossen ze het spoedig op!
UPDATE: er is al een onderzoek voor gestart, het verzamelen van voorbeelden is niet meer nodig, evengoed bedankt!
@Jason al iets meer bekend? Het probleem met DTMF herkenning is nog onverkort aanwezig.
O ja, ik ben niet benaderd voor een onderzoek en na mijn eerdere telefonisch contact met de Klantenservice (“Het is bij ons bekend, we zijn ermee bezig”) ook nooit meer wat vernomen of teruggekoppeld.
@Te Wierik Welke router heb je? Er zijn problemen bekend met DTMF in combinatie met de T54. Een oplossing met deze router is er nog niet, maar als (tijdelijk) alternatief kan een moderator een ouder model (T50) voor je regelen.
@TMTV de oude T50 hier.
Hi @Te Wierik, ik kan je gelukkig laten weten dat we een mogelijke workaround voor dit probleem aan het testen zijn. Zojuist heb ik aan één van onze specialisten gevraagd of hij mij hier iets meer over kan vertellen, zodat ik deze update met jou kan delen. Ik houd je op de hoogte!
Het klopt dat je niet persoonlijk bent benaderd voor dit onderzoek. Als wij zien dat er een algemeen probleem speelt, dan vliegen wij dat in zijn geheel aan en niet individueel. Hiervoor verzamelen wij in het begin altijd meerdere voorbeelden en dan kan de technische dienst ermee aan de slag.
Hi @Te Wierik, mijn collega heeft aangegeven dat de workaround zojuist helemaal is uitgevoerd bij jou! Zou je eens kunnen checken of je van het probleem af bent? Fingers crossed!
@Lisa@TMTV@Jason
YESSSSS! Check … doublecheck … fixed!
Mijn dank is groot!
Yay, super fijn om te lezen @Te Wierik! Heel graag gedaan en geniet nog van dit mooie weer.
Beste,
Wij hebben een router HG659 en ook een probleem met keuze menu's (niet bij elk telefoon nummer). Is er voor ons ook een work-around? Of moeten we wachten op het onderzoek en de aanpassing? Wanneer kunnen we iets verwachten?
Alvast bedankt!
Mvg,
Greet
Hi @JoostenGreet, heel goed dat je dit hier laat weten! Het onderzoek van de vorige keer is inmiddels al afgerond, dus ik wil dit heel graag individueel voor jou oplossen. Zou je het modem eens een zogenoemde powerflip kunnen geven? Dit kun je doen door de stroomkabel uit het modem te halen. Wacht dan minimaal tien seconden. Stop dan vervolgens de stroomkabel terug in het modem. Het modem gaat nu opnieuw opstarten, dit kan enkele minuten duren. Kan je aangeven of het probleem hierna verdwenen is?
Mocht dit niet hebben gewerkt, dan wil ik je vragen om indien mogelijk de stroom van het hoofdstation van de telefoon te halen. Meestal is dit de oplader van de dect set. Kun jij na deze twee stappen weer zonder problemen gebruikmaken van de keuzemenu’s? Ik hoor het graag, want ik wil dit voor je fixen!
Goedenavond,
Wij hebben ook een probleem met keuzemenu’s. Niet bij alle nummers. Wij hebben een T-50 Zyxel modem. Deze hebben we een powerflip gegeven en ook de stekker van het hoofdstation er minimaal 10 seconden uit gehad. Helaas werkt het nog steeds niet.
Meest vervelend is dat het keuzemenu van de huisarts niet functioneert!
@GHUTTEN Gebeurt het enkel bij servicenummers of nummers van instanties en bedrijven ook op bij nummers van particulieren zoals vrienden en familie?
Heb de stroom kabel uit het modem gehaald en even gewacht daarna er weer in gedaan, dit helaas niet .Daarna stroom van het hoofdstation van de telefoon gehaald ,maar ook dit hielp niet. Hoe lossen we dit op ,want het is heel vervelend dat het niet werkt.
Hi @JoostenGreet, super dat je deze handelingen hebt uitgevoerd - al had ik gehoopt dat dit zou helpen! Zou je voor mij nog een factory reset van het modem kunnen proberen? Hoe je dit doet, lees je in het onderstaande topic:
Als ook dit het probleem niet tackelt, dan ga ik een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst. Fingers crossed dat deze reset dé oplossing is!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.