Hoi E.Manolarakis,
Welkom op onze Community en bedankt voor je bestelling. Niet de gedroomde start begrijp ik, ik kijk snel mee om telefonie werkend te krijgen! Ik heb enkele vragen om te achterhalen wat het probleem kan zijn.
- First things first: kun je controleren of Vast Bellen in je pakket zit?
- In welke poort van het modem zit de vaste telefoon aangesloten? Controleer dat de kabel in PHONE 1 zit.
- Sluit de telefoon opnieuw aan. Haal vervolgens de telefoon voor 10 seconden van de stroom.
- Voer een fabrieksreset uit van het modem. Let op als je jouw Wifi-wachtwoord hebt gewijzigd, wordt deze weer teruggezet naar fabrieksinstellingen.
- Kun je testen met een ander toestel en een andere telefoonkabel?
- Welke lampjes branden op het modem? Wat zegt het Voip/Phone lampje?
Ik ben heel benieuwd wat hier uit komt. Als het hierna nog steeds niet lukt, wil je mij dan een privébericht sturen (klik op mijn naam) met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN. Vertel ook wat de uitkomst van bovenstaand rijtje is.
Goedendag,
Ik heb op 2 november al mijn diensten geïnstalleerd, alleen mijn vaste telefonie werkt nog niet. Ik heb verschillende telefoonkabels geprobeerd, de stroom eraf en het modem resetten, maar helaas werkt het niet. In mijn account staat wel dat alles geactiveerd is. Kan het zijn dat er nog iets omgezet moet worden in het systeem?
heb je nog mazzel. ik ben al 2 weken bezig om mijn telefoon aan de praat te krijgen. Nu blijkt er een storing in het netwerk te zitten :(
(
Hoi @JolindaCavia, leuk dat je nu van onze diensten gebruik kan maken! Ik ben direct in jouw dossier gedoken, en het lijkt erop dat je de vaste telefoon nu volledig kan gebruiken. Als je onverhoopt nog problemen ervaart, geef ons gerust een seintje. De reden waarom jouw telefoon niet direct werkte is dat de lijnbeheerder jouw eerder heeft opgeleverd dan gepland, alleen konden wij jouw nummerbehoudverzoek niet eerder uitvoeren dan die originele datum. Ik ben in ieder geval erg blij dat alles nu goed lijkt te werken!
Hi @B.oosterhout, excuus dat het nog niet is opgelost! Weet dat wij je zeker niet uit het oog verloren zijn, en dat wij nog steeds met man en macht werken om zo snel mogelijk met een oplossing te komen. Hopelijk kunnen wij daarin snel meer voor je betekenen!
Hi @B.oosterhout, excuus dat het nog niet is opgelost! Weet dat wij je zeker niet uit het oog verloren zijn, en dat wij nog steeds met man en macht werken om zo snel mogelijk met een oplossing te komen. Hopelijk kunnen wij daarin snel meer voor je betekenen!
Kan ok ook ergens zien aks de storing is opgelost?
Goedemiddag @B.oosterhout, we hebben ontdekt dat modems zich niet altijd goed provisionen op het ODF-netwerk (ons eigen Glasvezelnetwerk) van Vught, Rijen en Tilburg. Provisionen betekent zoveel als “het verlenen van telecomdiensten aan de klant". Dit zorgt ervoor dat het telefonieaccount niet geregistreerd kan worden op het modem/de aansluiting en je daardoor geen vaste telefonie ter beschikking hebt. Sorry voor het ongemak!
De meest recente update is dat onze netwerkspecialisten samen met alle betrokken partners bezig zijn om het probleem te onderzoeken. Zodra hier updates voor zijn, zul je op de hoogte worden gebracht.
is er meer bekend?
op jullie eigen paginas zie nl geen storing meer.
@B.oosterhout Bij een tweetal klanten uit de omgeving zijn de issues inmiddels verholpen en werkt de vaste lijn weer. Het is een lopende kwestie waar een kleine groep problemen mee ervaart, dat is de reden dat we het niet op een specifieke pagina hebben aangekaart.
Ik probeer nog wat te forceren vanuit deze kant, zou je morgen kunnen controleren of de vaste lijn ook bij jou weer werkt?
Ik zit al sinds 3 oktober zonder vaste telefonie en wordt al week na week met een kluitje in het reit gestuurd. Derde modemswap, allerlei onzin verhalen. Zojuist inderdaad te horen gekregen dat het een algemene storing betreft waar met amn en macht aan gewerkt wordt… een parttimer ga je bijna denken - want hoe kan zoiets weken duren?
Daarnaast wil ik graag een formele klacht indienen, maar die accepteren jullie gewoon niet. De klacht is niet over de storing, maar over de afhandeling van de storing - een storing die 6 weken duurt is absurd….
Ook wil ik graag weten of ik met nummerbehoud mijn telefonie over kan zetten naar een betrouwbare leverancier. De enige optie die ik zie is het opzeggen van de dienst, maar dan ben ik mijn nummer kwijt.
Heb zelden zo'n slechte ervaring gehad met een telecomprovider. Ik heb hier nu vele uren in zitten en er is nog geen oplossing in zicht. Dit is bar en bar slecht.
@Y-OK Je kan bij een andere aanbieder een nieuwe verbinding aanvragen, als je dit doet met nummerbehoud zeggen zij het nummer op bij T-Mobile, je moet dus niet zelf opzeggen.
Enige punt is wel, volgens mij kun je bij het T-Mobile modem geen andere telefoon provider invoeren, je zal dan of een VOIP adapter er naast moeten gebruiken, bijvoorbeeld de https://www.voipshop.nl/gigaset-n300a-ip-dect-basis-station/pid=26092 of een ander modem waar je zelf de voip kan instellen, bijvoorbeeld een Fritzbox omdat je die nogal makkelijk instelt op de T-Mobile verbinding, gewoon het TM profiel selecteren in de instellingen.
Let wel op, poort 5060 kan een probleem geven, bij mij werd die ook niet goed vrij gegeven voor de Cheap Connect VOIP, en ik gebruik de Fritzbox en was het nogal een lastig dingetje om de poort om te zetten naar 5070, je moet een back-up maken en deze aanpassen en dan terug zetten, waarbij je met een programmaatje de beveiligingssleutel moet aanpassen.
ik ben inmiddels zover dat er een aanvraag loopt om mijn abonnement te gaan ontbinden. ER is genoeg tijd geweest om eea aan te passen en is er nu dus sprake van een grove nalatigheid.
Hoi @B.oosterhout, ik heb nog één laatste poging gedaan om de vaste lijn actief te krijgen op jouw verbinding. Kun je zo alsjeblieft controleren of het gewerkt heeft?
WAAR vind ik mijn vast bellen inlog naam en password voor vast bellen?
ivm met testen vastbellen via FritzBox modem zonder Zyxcel T50 op glasvezel.
dank, F
Hi @fiddler, alle inloggevens zijn makkelijk te benaderen via My T-Mobile!
Log in op My T-Mobile en ga vervolgens naar Instellingen → Bellen → Bellen Instellingen. Hier kun je je gegevens vinden. Via deze link wordt uitgelegd hoe je de FRITZ!Box instelt. Kan je laten weten of het is gelukt?
@fiddler Er zit momenteel een bug in het instellen van het VOIP-wachtwoord voor een eigen router. Daarom heb ik hier een tijdelijke workaround geplaatst. Ik hoop dat het daarmee lukt!
Tommie, dank, e.a. werkt niet helaas, maar kon daar wel mijn SIP passw instellen.
TMTV, Dank, ik heb je link doorgestuurd naar t-mobile, omdat ze er me bezig zouden moeten zijn.Case loopt.
NB Heb een uitgebreide communicatie met AVM (fritzbox in Berlijn) gehad, en zij concluderen na verschillende tests en mijn error logfiles hetzelfde. Je workaround ga ik even niet proberen,
gaat ook een beetje boven mijn pet . mvg F