Skip to main content

Onze huis telefoon heeft na een update een vervelende echo gekregen bij elk gesprek.

Hebben meer mensen daar last van? en weet iemand een goed oplossing?

Niet aankomen met de stroom eraf halen van modem en of telefoon dit heb ik inmiddels vele malen geprobeerd. 

Hallo @paul_M 

Na een update van de modem? Indien glasvezel had je de mediaconverter ook al herstart en welke modem heb je?

Misschien wilt een andere telefoonkabel helpen indien je die hebt of misschien kan je de huistelefoon eens even resetten als dat kan in de instellingen.


Hallo Wagges,

we hebben een zyxel modem. bij de vorige provider hadden dit niet, dus kabel en telefoon zijn mijn inziens goed.

resetten van de telefoon is ook daar gewoon de batterijen eruit even wachten en dan ze er weer in stoppen, maar ook dit heeft niet geholpen.

glas van TM is niet zo best als dat zij beloven.

 


Goedemorgen @paul_M, top dat je het aan de Community vraagt, we helpen supergraag mee! 😄

Je hebt al wat stappen doorlopen, dat maakt het vinden van dé oplossing eenvoudiger. Wat me wel opvalt, is dat ik in de lijnanalyse zie dat het modem al 28 dagen onafgebroken online is. Er is iets niet helemaal goed gegaan met het stroomloos houden, vermoed ik. Geen probleem natuurlijk!

Haal het modem gedurende 20 seconden van de stroom en plug de stekker er vervolgens weer in. Herstart ook de Media Converter eventjes, dat zal ervoor zorgen dat het signaal opnieuw uitgestuurd wordt en lost in 99 van de 100 gevallen problemen met de vaste telefonie op. Ik heb een screenshot toegevoegd van de converter zodat je kunt zien om welk doosje het precies gaat:

https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/133b2b70-594d-4c3d-94ef-86df075fcb1b.png

Mocht bovengenoemde oplossing nog niet werken, geen zorgen! We stoppen niet voordat we een oplossing gevonden hebben, die zijn er namelijk altijd. Als we het niet direct kunnen uitdokteren, springen onze techneuten te hulp en zij kunnen nog net iets meer dan wij.


Beste Jason,

nog even nagekeken maar op 12 augustus en 26e na werkzaam heden TM[mail gehad] en 29 augustus op verzoek van: Ashantie Mahabier
Privacy & Complaints Specialist en Klachtenmanagement T-Mobile Thuis

zowel modem als tv kastje van stroom afgehaald en weer aan gezet.

Het tv kastje heeft geen dip switches. een media converter is mij niet geleverd

Dus wat jij ziet klopt niet met de werkelijkheid.

Wat mij ergert is dat de modem niet op een makkelijke plaats zit evenals het tv kastje, dus het van stroom afhalen is gewoon lastig, is het een idee om bij beiden het bij u wellicht bekende klikaan klikuit schakelaar te gaan monteren of kunnen ze daar niet tegen of wordt het niet goed functioneren dan daaraan geweten.

uw techneuten die het  Klachtenmanagement T-Mobile Thuis Team heeft ingeschakeld bakken er weinig van goede oplossingen komen er niet.

 


Hoi @paul_M, pardon dan heb ik het niet goed verwoord, mijn excuses! Resumé: tussen het witte modem en het ISRA-punt (hoofdaansluitpunt) in de meterkast (soms in de woonkamer) zit een Media Converter. Deze converter heeft de eerder benoemde dip switches, deze zitten aan de zij-/achterkant van de converter - vaak zit hier een witte/rode sticker overheen geplakt die de monteur heeft bevestigd. 

Bovenstaand de Media Converter: kun je deze nog eens gedurende 20 seconden uit het stopcontact laten? Ik begrijp heel goed dat het modem op een onhandige plek bevestigd is, dus ik zal deze op afstand voor je herstarten. Ga jij hiermee akkoord? Zo ja, geef aan wanneer dit het beste schikt, het opstarten kan namelijk maximaal tien tot vijftien minuten in beslag nemen. 

Welk type vaste telefoon gebruik je? De echo op de lijn kan namelijk ook veroorzaakt worden door een defect in het basisstation van de vaste telefoon. Zou je deze eens opnieuw willen opstarten door ook het basisstation van de stroom te halen? Indien je bijvoorbeeld de Gigaset gebruikt, dan ziet het basisstation er ongeveer zo uit:

Bedankt voor je medewerking en ik hoop oprecht dat we samen op de Community wel tot een oplossing komen!


Jason een goede morgen,

de media converter heb ik gevonden , die zat aardig verstopt in de meterkast en heb ik nog niet eerder van stroom afgehaald.

geef maar aan wanneer het je het beste uitkomt dan zal ik die converter van stroom afhalen en kan jij de rest doen, in de ochtend komt het meestal het beste uit.

het Gigaset basis station heb ik nu ook enige tijd van stroom afgehaald evenals de telefoons de batterijen uit gedaan en weer in gezet.

 


Goedemiddag @paul_M, top dat je de converter gevonden hebt. Ik zal het modem morgenochtend kort resetten. 

Bedankt dat je zo meewerkt, we komen er ongetwijfeld uit samen. Mocht ik je niet meer spreken: een geweldig weekend toegewenst!


Hoi @paul_M, ik wilde je laten weten dat het aan deze kant gelukt is. Merk je geen verschil, haal dan toch het modem kort van de stroom. Voor nu wens ik je een mooie zondag toe!


Hallo Jason en Chyenne,

we hebben de reset gemerkt vanochtend.

vraag moet ik nog de media converter van stroom halen?

en ook jullie een zonnige zondag.

 


Goedemorgen @paul_M, haal de Media Converter nog van de stroom, alsjeblieft. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit dé oplossing is.

Laat je ons weten of het gelukt is? Zo niet, dan schieten we weer te hulp. Indien noodzakelijk, laten we de techneuten hun blik erop werpen!


Jason de echo is niet uit de telefoon echter is nu na het uit en aan zetten van de mediaconverter het internet verkeer zeeer slecht valt steeds weg en de tv geeft ook steeds stilstaand beeld TV anywhere werkt ook niet goed meer, wat een zooitje.

de helpdesk heeft geen oplossing behalve een monteur van gudion maar dat duurt wel 10 dagen te gek voor worden ,

 


Hoi @paul_M, bedankt voor je terugkoppeling. Fijn dat de echo uit de telefoon gehaald is!

Ik heb wederom de verbinding geanalyseerd en kom geen afwijkende zaken tegen. Wel wil ik nog één laatste check met je doen voordat het helemaal in handen van de monteur ligt: mag ik de TV Box op afstand volledig resetten voor je? 


Jason,

morgen ochtend is oke,

vreemd dat jij niks vind momenteel werk ik met pinglogger en dan zie je steeds de verbinding wegvallen en weer opkomen, iets wat ene Ron van de helpdesk ook zag gebeuren, dus als jij de verbinding wat langer monitort zal je dat ook zien gebeuren. dit dus:

 


Goedemorgen @paul_M, ik wil je box resetten, maar het lijkt alsof deze ontkoppeld is, klopt dat? Wanneer de TV Box niet aangesloten is, kan ik geen gegevens uitlezen en ook geen reset uitvoeren. Zou je de box weer willen koppelen alsjeblieft?

Om te voorkomen dat ik helemaal niets kan doen, stuur ik je alvast de stappen om de factory reset zelf te voltooien:

Amino Aria (zonder opnamefunctie)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.

Laat me weten wat ik kan doen!


Jason, een goede morgen,

in mijn antwoord schreef ik dat de echo niet weg is bij de huis telefoon, zelf heb ik dit nu ook ondervonden in een gesprek met ene Ron van de helpdesk.

De tv box staat nimmer uit dus als jij hem niet ziet zit dit mijn inziens in het uitvallen van de verbinding naar buiten, waar we erg veel last van hebben.

Aangezien ik wat reuma aan mijn handen heb ga ik niet zitten prutsen met erg kleine dingen, het eruit halen van de voeding vind ik al een punt en dat heb ik al wat keren gedaan op verzoek van diverse mensen.

geloof in de monteur heb ik weinig die zal het wel weer richting kpn schuiven.

dat de verbinding naar buiten steeds wegvalt  heeft invloed op alle gebruik en gebruikers.

Ook videoland kunnen we niet meer ongestoord kijken en dat abonnement kost ook geld.

Probeer dit op te lossen of aan iemand door te geven waar de fout kan zitten, intern is mijn inziens de fout niet aanwezig het ligt duidelijk in de lijn naar buiten die valt steeds uit.

Als je iets doet doe het dan maandag zet ons dit weekend niet zonder de tv al hapert die wel eens

Paul.


Jason,, eindelijk gelukt dit antwoord te versturen je wordt er gek van als je iets wilt versturen en de verbinding is weer weg. 


Hoi @paul_M, excuses voor de verlate reactie. Ik zie dat je inmiddels contact gehad hebt met mijn collega Sjoerd en dat hij de zaak verder afhandelt met je. Ik wil graag nog een volledige reset proberen, dan heb je hopelijk in ieder geval een enigszins werkzame verbinding totdat je overstapt!


Reageer