Skip to main content

Ongeveer 8 maanden geleden had ik al een probleem met de kwaliteit van vaste telefoongesprekken. Er is toen een poging gedaan door ODIDO om het probleem op te lossen wat uiteindelijk heeft geleid tot het vervangen van het modem.

Dat heeft allemaal niet geholpen en ik vind nu dat de tijd dat ODIDO de kans had om het op te lossen wel voorbij is.

Meestal begin het geluid met ta-ta-ta om daarna helemaal weg te vallen, ik zou hier wel een voorbeelden willen laten horen maar ik kan geen geluidsfragment toevoegen.

En nee ODIDO het ligt niet aan hier. Het hele ritueel is al meerdere malen geprobeerd, modem vervangen, modem gereset, kabels loshalen, andere (bedrade) telefoon gebruiken, het wegvallen van halve zinnen blijft bestaan.

Ze vragen me hier nog wel eens advies over de overstap naar glasvezel van ODIDO omdat ze door de straten lopen om woningen aan te sluiten op het glasvezelnetwerk, maar ik raad het iedereen af vanwege de belabberde gesprekskwaliteit vast telefonie.

 

Hi @JanBe, mij taggen maakt niet zoveel uit. Wij werken de topics af van oud naar nieuw. Dus als je vaker in je eigen topic reageerd op 1 dag, kom je steeds achteraan te staan. Ik heb een ticket voor je aangemaakt, hopelijk kan de technische dienst het voor je oplossen!


@Tommie van Odido Het testgesprek vond 17-10-24 plaats tussen 14:15 en 14:30 uur.

Het  tweede gesprek was vandaag 18-10-24 plaats met ODODO 0800-0092 omdat de TV nu ook regelmatig wegvalt. Je collega voegt de verwijzing van dat gesprek toe aan het dosier zei ze. En aangezien de gesprekken opgenomen worden voor trainingsdoeleinden hebben ze een schitterende opname. Tijdens dat gesprek viel ook telkens het modem uit zei ze.
Overigens valt het modem niet uit. Zelfs de internetverbinding is niet weg. Alleen kunnen jullie het niet bereiken.

Ik had Pingplotter opgestart vanwege de TV uitval en die grafiek tijdens het gesprek met jullie adviseur plak ik hieronder. Een rood vlak is packet Loss. 16:09  tot 16:19 uur.

 

Ik heb ook tegen je collega gezegd dat dit verschijnsel, gemeten met pingplotter, ook voorkomt 5 huizen verder maar ook een ODIDO gebruiker. Geen telefoongebruiker maar wel af en toe uitvallende TV.


Reageer