Skip to main content

[GUIDE] VOIP-/SIP-inloggegevens achterhalen met de Zyxel


Toon eerste reactie

197 reacties

Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10739 reacties
  • 4 juli 2024

Hoi @BvdGraaf, we kunnen je een wachtwoord toesturen zodat het weer werkt. Stuur @Demi van Odido een privébericht, dan pakt zij het morgen met je op! 😊


  • Debutant
  • 9 reacties
  • 11 juli 2024

Ook ik ben op zoek naar de juiste gegevens om SIP te activeren op een softphone.


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 juli 2024
fanteplantje schreef:

Ook ik ben op zoek naar de juiste gegevens om SIP te activeren op een softphone.

Ik denk dat je momenteel het beste een privé bericht naar @Demi van Odido  kunt sturen zij is on staat om je SIP password te geven je username kun je online bij instellingen vinden. 


  • Debutant
  • 9 reacties
  • 13 juli 2024

Ben een apart topic begonnen om dit verder te debuggen. Inmiddels incoming werkend, maar uitgaand niet. Lijkt erop dat de odido kant de verbinding verbreekt.
 

https://community.ui.com/questions/Setting-up-unifi-talk-with-ODIDO-formerly-T-Mobile-Thuis-in-The-Netherlands/35e116ad-0646-47d2-8b28-b483afcad8ce

 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 25 juli 2024

Graag ontvang ik ook van een moderator de sip gegevens voor het instellen van telefonie op een eigen modem. Heb Demi bericht gestuurd maar zie dat die al tijdje niet actief is op het community forum, vandaar dit bericht. Alvast bedankt!


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 26 juli 2024

Heb inmiddels @Tommie van Odido bericht gestuurd, via het profiel van Demi werd dit gesuggereerd. Wellicht relevante informatie voor anderen die momenteel in deze situatie zitten


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13312 reacties
  • 26 juli 2024

Hi @fanteplantje & @AM52, ik heb jullie het SIP wachtwwoord doorgestuurd via privéberichten! 


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Odido Superuser
  • 1771 reacties
  • 8 augustus 2024

Goed nieuws! De problemen bij het instellen van een VOIP-wachtwoord zijn opgelost. Toegegeven, ze hebben er hun tijd voor genomen, maar het belangrijkste is dat het weer werkt. Je kunt nu dus zelf een wachtwoord instellen via Mijn Odido. Dat hoeft niet meer via een moderator. Eind goed, al goed. Hopelijk kan mijn script nu definitief met pensioen.


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 28 september 2024
TMTV schreef:

Goed nieuws! De problemen bij het instellen van een VOIP-wachtwoord zijn opgelost. Toegegeven, ze hebben er hun tijd voor genomen, maar het belangrijkste is dat het weer werkt. Je kunt nu dus zelf een wachtwoord instellen via Mijn Odido. Dat hoeft niet meer via een moderator. Eind goed, al goed. Hopelijk kan mijn script nu definitief met pensioen.

Slecht nieuws, ben de hele avond bezig geweest en krijg het niet aan de praat, nu werkt de zyxel modem ook niet meer en kan ik helemaal niet meer bellen of gebeld worden :(.

De script is nu ook offline, waardoor ik nu dus zonder telefoon zit. Hopen dat ze me morgen dan maar verder kunnen helpen.

@Tommie van Odido Kan jij mij morgen nog wachtwoord sturen? ik heb de telefoon echt nodig voor 1400 uur.


Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2086 reacties
  • 28 september 2024

@Dxue 

Waarschijnlijk is je modem behoorlijk in de war, heb je al eens een factory reset gedaan?

Door een factory rest worden alle eigen ingevoerde gegevens gewist, zodat je het eens vanuit een schone install kan proberen.


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 28 september 2024
Pieter_B schreef:

@Dxue

Waarschijnlijk is je modem behoorlijk in de war, heb je al eens een factory reset gedaan?

Door een factory rest worden alle eigen ingevoerde gegevens gewist, zodat je het eens vanuit een schone install kan proberen.

Dankjewel voor je snelle reactie!

De fritzbox heeft geen reset gehad, de zyxel ook niet. De zyxel was vanmorgen geïnstalleerd en heeft dus alleen wifi gegevens aangepast gehad. (En krijg er daarna ook geen wifi 6 signaal er meer mee, maar dat is een andere topic).

Ik wil de Fritzbox liever niet resetten  want ik heb geen zin om alles opnieuw in te stellen… teveel shit uit het verleden wat de huidige netwerk opstelling nodig heeft om goed te werken en vergeten waar ik wat heb moeten instellen. Maar goed, als er geen keus is, zal ik dat moeten doen, maar dan wil ik liever morgen eerst de zyxel aan de praat hebben met bellen, zodat ik later op een dag dat telefonie niet nodig is, verder kan klooien. Ik was er nooit aan begonnen als er ergens bijstond dat het niet werkt! Maar het zou nu juist moeten werken volgens de post hierboven, maar helaas was dat van erg korte duur :(

 

Edit: ben nu thuis en kan morgenochten pas weer proberen om instellingen aan te passen op de locatie waar vandaag de migratie tweak odido heeft plaatsgevonden


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 29 september 2024

Update, telefonisch contact gehad vanmorgen met de helpdesk, hij heeft een factory reset gedaan op de modem en het heeft niet mogen helpen, zal nu moeten wachten totdat iemand maandag er mee aan de slag kan. Heb wel via de website doorschakelen kunnen inschakelen, ben ik toch nog even bereikbaar.

De helpdesk was ook niet bekend met telefonie op eigen modem gebruiken, en kon niet 1, 2, 3 iets erover vinden. Ook niet raar aangezien ze waarschijnlijk andere prioriteiten hebben met problemen oplossen


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20374 reacties
  • 29 september 2024

Hallo @Dxue 

Brandt het telefonie lampje wel op de Zyxel en kan je de telefoonkabel eens in de andere PHONE testen?


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Odido Superuser
  • 1771 reacties
  • 29 september 2024

@Dxue Bij het instellen moet je minimaal één speciaal teken gebruiken, maar ik weet dat het systeem daar soms niet mee overweg kan. Een streepje (-) werkt wel, dus zou je eens kunnen proberen om een nieuw wachtwoord in te stellen met alleen een streepje als speciaal teken? Wat zegt de Fritzbox in de logs?


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 1 oktober 2024
TMTV schreef:

@Dxue Bij het instellen moet je minimaal één speciaal teken gebruiken, maar ik weet dat het systeem daar soms niet mee overweg kan. Een streepje (-) werkt wel, dus zou je eens kunnen proberen om een nieuw wachtwoord in te stellen met alleen een streepje als speciaal teken? Wat zegt de Fritzbox in de logs?

Oh mij god, dit was het probleem! Ik heb een andere teken gebruikt die werd genoemd (de $) en toen werkte het niet! 

 

Dankjewel voor je hulp. 

Wel raar dat ik niks meer van Odido zelf heb vernomen nadat ik zondag een ticket had aangemaakt. Beetje jammer dat ze me zo laten hangen.

 

vanavond maar kijken of ik direct de oude glasvezel kabel kan gebruiken en de mediaconverter ertussen uit kan halen

 

edit: te vroeg gejuicht, de verbinding is weer verbroken nadat ik de modem even van het stroom had gehaald en daarna de doorschakeling had uitgezet. 1 van de 2 heeft de verbinding weer onmogelijk gemaakt :(


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Odido Superuser
  • 1771 reacties
  • 3 oktober 2024

@Dxue Sorry voor de late reactie. De mails van de Community komen niet altijd binnen. Bedoel je met ‘de verbinding’ het gehele internet of alleen de telefoonlijn? En de doorschakeling was naar je mobiele nummer? Als je in de logs van de Fritzbox kijkt, zou daar een foutcode of reden moeten staan waarom het niet werkt. Kun je dat hier plaatsen? Dan kijken we van daaruit verder.


  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 3 februari 2025

@Demi van Odido 

Ik probeer al een tijdje de SIP gegevens te achterhalen zodat ik een nieuwe telefoon kan installeren. Ik heb mijn gebruikersnaam wel maar kan het wachtwoord niet vinden. Via de site en app bij Instellingen krijg ik al weken de melding “Er is een fout opgetreden...etc” en de truc via de ZYXEL modem is leuk maar het config bestandje is niet te openen…

 

Zou iemand mij kunnen helpen hiermee!?!


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 3 februari 2025

Voor mij hetzelfde verhaal eigenlijk. Net overgestapt, gebruik mijn fritzbox 7690 ipv het zyxel modem. Kan via de website geen nieuw SIP paswoord aanmaken, werkt niet. Heb contact met de klantenservice gehad maar die weten eigenlijk niet precies hoe dat moet en sturen me hierheen.

Zou graag mijn van een moderator mijn SIP wachtwoord ontvangen zodat ook mijn vaste telefoon het doet op mijn fritzbox.

 

Bij voorbaat dank,

 

Met vriendelijke groet,

 

Jacob Siebel


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Auteur
  • Odido Superuser
  • 1771 reacties
  • 4 februari 2025

@Timvanvliet4u en ​@Dozoman Ik begrijp dat jullie pas net klant zijn. Staat het abonnement wel als volledig opgeleverd in Mijn Odido? Werkt telefonie wel via de door Odido geleverde Zyxel-router?


  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 4 februari 2025
TMTV schreef:

@Timvanvliet4u en ​@Dozoman Ik begrijp dat jullie pas net klant zijn. Staat het abonnement wel als volledig opgeleverd in Mijn Odido? Werkt telefonie wel via de door Odido geleverde Zyxel-router?

Nee ik ben al tijd klant en probeer al maanden m'n sip password van de Odido website te halen bij de vast bellen instellingen pagina maar krijg altijd de foutmelding "er is een fout opgetreden, probeer het later opnieuw". Ja, ook als ik het via de app probeer. Nee, de odido technische hulp dienst kan me tot nu toe ook niet helpen als ik ze bel. Wordt er een beetje moedeloos van, zo moeilijk kan het toch niet zijn!

 

Momenteel werkt alles gewoon prima, daar gaat het niet om. Ik wil m'n oude analoge telefoon omwisselen voor een nieuw model, een sip toestel. Daar heb ik het sip password voor nodig. Gebruikersnaam heb ik al... JSI....P006


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 4 februari 2025

Op de zyxel modem doet ie het gewoon wat betreft telefonie. Heb gewoon het sip paswoord nodig omdat de functie op de website niet werkt. Zelfde verhaal als ​@Timvanvliet4u


Demy van Odido
Moderator
  • Moderator | Mobiel
  • 59 reacties
  • 5 februari 2025

Hey ​@Timvanvliet4u, zou je je profiel willen aanvullen met je klantnummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer? Dan kan ik inhoudelijk met je meekijken! Goed om te weten: andere community gebruikers kunnen deze gegevens niet inzien. Je vult de gegevens aan door rechtsboven op ‘Mijn profiel’ te klikken.

 

Hi ​@Dozoman, in Mijn Odido (Instellingen > Bellen > Vast Bellen Account) kan je dit nummer vinden. Ik zie hier echter dat Mijn Odido niet herkent dat je je eigen modem hebt aangesloten, daarom is dit wachtwoord niet zichtbaar. Heb je nu het Zyxel modem aanstaan? Sluit je modem aan en check Mijn Odido. Lukt het dan niet? Laat het mij weten! 


  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 5 februari 2025
Demy van Odido schreef:

Hey ​@Timvanvliet4u, zou je je profiel willen aanvullen met je klantnummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer? Dan kan ik inhoudelijk met je meekijken! Goed om te weten: andere community gebruikers kunnen deze gegevens niet inzien. Je vult de gegevens aan door rechtsboven op ‘Mijn profiel’ te klikken.

 

Hi ​@Dozoman, in Mijn Odido (Instellingen > Bellen > Vast Bellen Account) kan je dit nummer vinden. Ik zie hier echter dat Mijn Odido niet herkent dat je je eigen modem hebt aangesloten, daarom is dit wachtwoord niet zichtbaar. Heb je nu het Zyxel modem aanstaan? Sluit je modem aan en check Mijn Odido. Lukt het dan niet? Laat het mij weten! 

Zojuist gedaan👍


  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 5 februari 2025

gebruikersnaam ken ik inmiddels wel, dat is het klantnummer met P006 erachter. Het gaat om het wachtwoord wat ik niet kan achterhalen


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Timvanvliet4u, dankjewel! Ik heb zojuist intern navraag gedaan. Hou dit modem voor nu wel aangesloten. Ik kom zo snel als ik nieuwe informatie heb bij je terug!


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen