Wij zijn onlangs ook met vaste telefonie naar T-Mobile overgestapt. Voor het aanschaffen van onze telefoon hebben we bij T-Mobile geïnformeerd naar welk type VoiP-telefoon we het beste konden aanschaffen. Dit maakt niet uit volgens de klantenservice en we konden bijv gewoon een luxe set kopen, welke makkelijk aan te sluiten zou zijn op T-Mobile. Nu hebben wij een Gigaset Maxwell 10 in bezit.
Vorige week hebben we contact gehad met de klantenservice maar werd mij gemeld dat er geen mogelijkheden zijn behalve via de community een vraag stellen.
Mijn telefoon heeft een andere telefonieaansluiting dan in de Phone 1 poort van het modem. Het liefst wil ik hem op internetkabel aansluiten, omdat dit VoiP is en dit geadviseerd is door T-Mobile. Als ik dit doe krijg ik echter de melding dat er geen VoiP account gevonden kan worden.
Er is mij deze link toegestuurd: https://t.co/qb6V5fZSUJ?amp=1 waarmee het probleem opgelost zou moeten kunnen worden. Echter, dit stappenplan is verouders gezien een update van het modem en gezien het feit ik een ander type Gigaset heb dan in het stappenplan aangegeven. Als ik in de router van de telefoon kijk moet ik om een account toe te voegen de gebruikersnaam en wachtwoord voor VoiP van T-mobile gebruiken. Dit wordt echter, zoals ik ook lees in eerdere forumberichten, niet gegeven. De conclusie van de medewerkster van de klantenservice was dat als de telefoonkabel niet paste die in het modem kan, in verhouding tot mijn telefoon, ik dan mijn telefoon niet zou kunnen gebruiken en een andere zou moeten kopen. Dit terwijl ik juist voor aanschaf informatie heb gevraagd aan T-Mobile en dit geadviseerd werd.
Kan iemand mij de oplossing geven hoe ik de Gigaset via internetkabel kan installeren en gebruiken bij T-Mobile als vaste telefoon?