Skip to main content
Beantwoord

Geen Voip meer - aanmelding is mislukt

• June 13, 2026
  • 15 reacties
  • 253 Bekeken

Hartta

Sinds een aantal dagen werkt mijn VoIP niet meer. Onder de instellingen van mijn Siemens Gigaset S850A Go heb ik toegevoegde instellingen staan. Nu had ik hier qua servers ‘viop.t-modulethuis.nl’ staan, maar dat werkte ook niet meer. Op aangeven van de ODIDO servicedesk deze gewijzigd naar ‘voip.odido.nl’, maar dit resulteert ook in de status ‘aanmelding is mislukt!’.

Het lijkt iets te maken te hebben met de SIP-instellingen, want alle andere zaken werken wel naar behoren. De ping naar beide van bovenstaande servers werken gewoon, alleen mijn aanmelding niet. Nu stond er geen wachtwoord ingevuld en is ook niet aan te passen, noch op de iPad noch op de computer zelf.

Volgens de servicedesk van ODIDO hebben ze hier reeds een melding van gemaakt, maar nog niets mogen ontvangen. Heeft iemand anders een oplossing voor dit probleem? Ik zie wel meerdere mensen, die vrij recent hier issues mee hebben…

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi all, er loopt inmiddels een incident bij het juiste team om dit op te lossen. We werken er hard aan dit zo snel mogelijk te fiksen!

15 reacties

Hartta
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • June 13, 2026

Sinds een aantal dagen werkt mijn VoIP niet meer. Onder de instellingen van mijn Siemens Gigaset S850A Go heb ik toegevoegde instellingen staan. Nu had ik hier qua servers ‘viop.t-modulethuis.nl’ staan, maar dat werkte ook niet meer. Op aangeven van de ODIDO servicedesk deze gewijzigd naar ‘voip.odido.nl’, maar dit resulteert ook in de status ‘aanmelding is mislukt!’.

Het lijkt iets te maken te hebben met de SIP-instellingen, want alle andere zaken werken wel naar behoren. De ping naar beide van bovenstaande servers werken gewoon, alleen mijn aanmelding niet. Nu stond er geen wachtwoord ingevuld en is ook niet aan te passen, noch op de iPad noch op de computer zelf.

Volgens de servicedesk van ODIDO hebben ze hier reeds een melding van gemaakt, maar nog niets mogen ontvangen. Heeft iemand anders een oplossing voor dit probleem? Ik zie wel meerdere mensen, die vrij recent hier issues mee hebben…

En met het wijzigen van mijn SIP-wachtwoord krijg ik dus de melding, dat het wachtwoord niet voldoet en 15 karakters dient te hebben. Echter dit is wel het geval, bevat alle criteria en 1 echt leesteken, geen vreemde leestekens. Er is wat mis met deze controle… Waarom?

• June 13, 2026

Doe je het wachtwoord kopiëren en plakken? Of klop je het handmatig in?

Als je het wachtwoord plakt, verwijderd dan het laatste teken en tik dat in met je toetsenbord. 

Hartta
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • June 13, 2026

Als je het wachtwoord plakt, verwijderd dan het laatste teken en tik dat in met je toetsenbord. 

Nick, dank voor het meedenken. Het wachtwoord vul ik handmatig in. En dan krijg ik dus die melding. Hopelijk vindt Odido of ikzelf de oplossing. Echter, zie ik dat er meer mensen zijn waarbij de SIP-registratie niet meer werkt sinds kort. En het feit, dat Odido mijn melding getypeerd zou hebben als prio 1 is ook opmerkelijk. Dan zou het toch bij meerdere klanten fout moeten gaan. Lees wat over recentelijk onderhoud…

• is een Master Poster
  • June 15, 2026

Nick, dank voor het meedenken. Het wachtwoord vul ik handmatig in. En dan krijg ik dus die melding. Hopelijk vindt Odido of ikzelf de oplossing. Echter, zie ik dat er meer mensen zijn waarbij de SIP-registratie niet meer werkt sinds kort. En het feit, dat Odido mijn melding getypeerd zou hebben als prio 1 is ook opmerkelijk. Dan zou het toch bij meerdere klanten fout moeten gaan. Lees wat over recentelijk onderhoud…

ik ontdekte zojuist dat mijn VoIP op de Grandstream HT802 ook op mysterieuze wijze niet meer werkt, gegeven Port Status "Not Registered”, dus je bent inderdaad niet de enige...

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Hartta, bedankt voor het starten van dit topic! Ik heb dit meteen met een VOIP expert binnen onze organisatie besproken. Hij zal contact met jou opnemen om dit verder door te lopen. Ik heb je een privébericht gestuurd om de verificatie door te lopen. Geef daar antwoord en laat het mij weten als je deze gegevens hebt aangevuld!

​@Creater0822 voor jou geldt hetzelfde!

Hartta
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • June 16, 2026

Helaas werkt het alsnog niet. Zojuist wel een expert gesproken en de instellingen doorgenomen. Die waren al goed. Wel het wachtwoord gewijzigd. Dit is gelukt, echter ook nu nog steeds de foutmelding bij het aanmelden van de SIP-gegevens. Als suggestie geeft ODIDO het oorspronkelijke router te gebruiken en te kijken of dit wel werkt.

Ik gebruik een eigen router. Al zou het werken met het modem van ODIDO, wat ik heel vreemd zou vinden, dan is dat alsnog niet de oplossing; ik gebruik niet voor niets een eigen router… Maar goed, dit kan ik pas testen als ik de hele boel ga omzetten en niet hoef thuis te werken. Ik ga eens nadenken of dit wel gewenst is. Anders toch maar het vast bellen stopzetten.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Hartta, ik heb inderdaad begrepen dat je met iemand gesproken hebt. Ik snap wat je zegt, echter moet dit echt worden gecontroleerd. Laat het mij weten als je andere vragen hebt of toch in contact wilt komen met de collega die je gesproken hebt vandaag!

Hartta
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • June 18, 2026

Helaas is het nog steeds niet mogelijk om het wachtwoord voor het vast bellen te wijzigen in een 15-karakter tellend wachtwoord. Onder Safari noch Firefox op een mac gaat de validatie goed; ondanks 15 karakters blijf ik de melding krijgen, dat het 15 karakters moeten zijn.

Verder kloppen de instellingen volgens de expert due ik moet gebruiken voor SIP. Echter, omdat dit steeds niet lukt om hiermee sinds jullie onderhoud op aan te melden, is het advies het oude modem te plaatsen en aan te sluiten. Hierin zou ik dan de namen van de SIP-servers kunnen vinden. Beiden geprobeerd (voip.t-mobilethuis.nl en voip.odido.nl met poort 5060 en 5070); alle combinaties resulteren in het niet kunnen aanmelden! Er gaat dus iets fundamenteel fout, terwijl het voor het onderhoud nog flekkeloos werkte!

Mijn infrastructuur met eigen router is zeker het probleem niet en is geen optie om het router van Odido te gaan gebruiken. De instellingen kan ik op jullie site wel vinden, alleen dat zijn nog de oude en werken niet meer.

Graag een andere oplossing aandragen.

Hartta
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • June 18, 2026

ik ontdekte zojuist dat mijn VoIP op de Grandstream HT802 ook op mysterieuze wijze niet meer werkt, gegeven Port Status "Not Registered”, dus je bent inderdaad niet de enige...

​@Creater0822 Mag ik vragen of jouw VoIP inmiddels wel weer werkt?

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Hartta, ik heb opnieuw aan mijn collega gevraagd dit op te pakken. Dank voor al jouw uitzoekwerk zover!

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • Antwoord
  • June 19, 2026

Hi all, er loopt inmiddels een incident bij het juiste team om dit op te lossen. We werken er hard aan dit zo snel mogelijk te fiksen!

• is een Master Poster
  • June 19, 2026

​@Creater0822 Mag ik vragen of jouw VoIP inmiddels wel weer werkt?

Mijn VoIP probleem is zojuist opgelost, doordat ik eindelijk per mail door de Odido klantenservice werd geïnformeerd dat het SIP Proxy server adres van voip.t-mobilethuis.nl is veranderd naar voip.odido.nl , ofwel: Het PDF-bestand dat door Odido is gepubliceerd, is niet langer up-to-date met de correcte informatie.

Edit: Ik realiseerde me achteraf het beantwoorden om naar jouw screenshot te kijken en zag dat je voip.odido.nl al hebt ingevuld onder "Domein", maar je hebt "Proxy-server-adres" leeg gelaten. Misschien zal die ‘t doen als je daar ook voip.odido.nl invult, hoewel ik jouw VoIP converter uiteraard niet ken om dat met zekerheid te zeggen. Je kan 't in ieder geval wel even proberen.

• is een Top Poster
  • July 14, 2026

Ik kwam terug om te zien of er al meer bekend is. 
zie hier nog niks. Betekent dit ook dat er nog geen oplossing is?

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@peterz67, goede vraag! Het incident loopt inderdaad nog, het onderzoek is in volle gang. We lossen dit zo snel mogelijk op!

Update: dit staat op de planning om naar verwachting rond september opgelost te zijn. Dit staat nog niet vast!

• is een Top Poster
  • October 11, 2026

Hi ​@peterz67, goede vraag! Het incident loopt inderdaad nog, het onderzoek is in volle gang. We lossen dit zo snel mogelijk op!

Update: dit staat op de planning om naar verwachting rond september opgelost te zijn. Dit staat nog niet vast!

Het is bijna half oktober. Hoe staat het er mee?