Beantwoord

BOG in VOIP gedeelte website

  • 21 November 2023
  • 6 reacties
  • 76 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb odido-thuis met twee vaste telefoonnummers. Nu wil ik deze nummers uit laten komen in een vaste VOIP telefoon. Hiervoor moet ik op de okido website muhb vol wachtwoord wijzigen. Echter, op de site staat 2 maal mijn eerste nummer om te wijzigen maar het tweede nummer niet. 

Ik ga er vanuit dat dit een bug in de website is maar heeft wel tot gevolg dat ik niets kan aanpassen. 

 

gr/ 

Erik-jan

 

icon

Beste antwoord door eric 21 November 2023, 22:10

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

2e telefoonnummer is inderdaad een mogelijkheid, maar zit denk ik niet in de portals. Op de supportpagina wordt verwezen naar de telefonische klantenservice. Wellicht kunnen je die verder helpen.

Reputatie 2

Zo oud is deze optie niet hoor. Ik ben pas bij T-Mobile na overgang van xs4all. 
Waar het om gaat is dat ik mijn VOIP wachtwoord moet kunnen aanpassen / hebben om deze naar een digitaal toestel te kunnen zetten en niet via een analoge uitgang op het modem dit aan te bieden aan telefoons die niet meer verkocht worden. 

Overigens met een pedicure-praktijk aan huis wil ik echt een tweede nummer hoor… Mogelijk dat jullie graag alles via 4G doen maar dat wil ik als klant dan weer niet (Er zijn nog veel klanten die liever een 078 nummer bellen dan een 06)

 

Erik-Jan

Reputatie 7
Badge +6

Je kunt nog steeds twee vaste telefoonlijnen nemen, al is er bij het bestellen en in de portal maar een mogelijkheid voor één. Daarvoor zou je moeten bellen (met de eerste lijn natuurlijk 😉). Ik heb er maar één, dus ik weet niet hoe Mijn Odido eruit ziet als je er twee hebt, maar er zit sowieso een bug in het instellen van het wachtwoord, ook als je maar één lijn hebt. Daarom kun je mijn handleiding gebruiken en als ik het me goed herinner, heb je dat al eens met succes gedaan. Daarom verwacht ik dat het nu ook wel zal lukken. Succes!

Reputatie 2

Je kunt nog steeds twee vaste telefoonlijnen nemen, al is er bij het bestellen en in de portal maar een mogelijkheid voor één. Daarvoor zou je moeten bellen (met de eerste lijn natuurlijk 😉). Ik heb er maar één, dus ik weet niet hoe Mijn Odido eruit ziet als je er twee hebt, maar er zit sowieso een bug in het instellen van het wachtwoord, ook als je maar één lijn hebt. Daarom kun je mijn handleiding gebruiken en als ik het me goed herinner, heb je dat al eens met succes gedaan. Daarom verwacht ik dat het nu ook wel zal lukken. Succes!

Dank je wel TMTV. Ik heb alleen het probleem dat ik geen route heb naar het 10.12 IP adres in de code. Moet ik ergens iets toevoegen?

In het modem staat ook alleen een 10.66/16 ip adres maar geen 10.12.

Erik-Jan

 

Reputatie 7
Badge +6

@erikjanRog Gebruik je de Zyxel? Daar hoef je geen route toe te voegen, die staat er namelijk al in, ook al is het niet zichtbaar. Je moet wel een IP-adres op VLAN 100 hebben. Dat valt ook in de 10.x.x.x-reeks, maar hoeft niet in de 10.12.x.x-range te vallen. Daarom zou het script zo moeten werken. Mocht dat niet zo zijn, kun je een screenshot sturen van de foutmelding? Misschien is hier iets uit af te leiden.

Reputatie 2

@erikjanRog Gebruik je de Zyxel? Daar hoef je geen route toe te voegen, die staat er namelijk al in, ook al is het niet zichtbaar. Je moet wel een IP-adres op VLAN 100 hebben. Dat valt ook in de 10.x.x.x-reeks, maar hoeft niet in de 10.12.x.x-range te vallen. Daarom zou het script zo moeten werken. Mocht dat niet zo zijn, kun je een screenshot sturen van de foutmelding? Misschien is hier iets uit af te leiden.

Thanks TMTV. Via de Zyxel werkte het niet lekker. Ik heb ook een Mikrotik aan de glasverbinding hangen (als tweede modem) en daar VLAN 100 met DHCP op gezet. Hiermee werkte het. Dank je wel

 

Reageer