Ik wordt vrijwel dagelijks gebeld door een buitenlands nummer (waarschijnlijk oplichters) en wil dit graag laten stoppen.
Zoals ook in dit topic (https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-telefonie-494/vaak-gebeld-door-oplichters-die-zich-voordoen-als-microsoft-280351) wordt genoemd heeft het overlast-formulier weinig zin omdat jullie geen buitenlandse nummers kunnen onderzoeken.
Overigens moedigt de helpdesk aan het toch maar gewoon in te vullen, want als 100 mensen dat doen dan helpt dat misschien.... ik weet niet zo goed wat ik met dat advies moet.
Gelukkig hier een praktischere oplossing: als ik het goed begrijp, ondersteunt het Draytek Vigor (2132fvn) modem wel 'call barring' (bron: https://www.draytek.nl/files/Vigor%202132FVn.pdf) waarmee je specifieke nummers kan blokkeren (handleiding: https://www.draytek.com/en/faq/faq-voip/voip.sip-gateway/how-to-use-call-barring/).
Helaas zit dat ergens in het 'admin' deel verstopt waar ik met mijn user account niet bij kan. Voor jullie moet dat echter geen probleem zijn.
Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn +447364527355 daar te blokkeren, of mij de accountgegevens te verstrekken opdat ik het zelf kan doen?
Beste antwoord door Sander
Bekijk origineel