Zyxel modem upgrade + mesh netwerk DECO (glasvezel)

  • 12 October 2023
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

Goedemorgen!

Wij hebben sinds kort glasvezel, en gisteren zijn de laatste werkzaamheden gedaan door de monteurs.

Deze gaven aan dat er inmiddels een nieuwe versie van de Zyxel modem uit is. Wij hebben nog een T50, terwijl er nu standaard bij glasvezel een T54 door jullie geleverd wordt. Vanzelfsprekend zouden wij ook graag de nieuwe modem willen ontvangen.

Hoe kunnen we dit in orde maken?

Als tweede hadden wij al 3 DECO S7 units staan, deze heb ik opnieuw aangesloten en ik merk een enorm verschil in snelheid wanneer we hiermee verbonden zijn.

Wanneer ik direct op de Zyxel verbind via WIFI krijg ik snelheden rond de 500 Mbit/s down en 150 Mbit/s up, maar op het DECO netwerk krijg ik niet meer dan 90 Mbit/s down en hetzelfde up.

Ik heb geprobeerd uit te dokteren of deze niet geschikt zijn voor hogeren snelheden, maar ik kon dit niet zo snel vinden. Heeft iemand een idee hoe ik hier verder mee kom?

Bedankt!

Waqqas 9 maanden geleden

Hallo @MichaelVDijk 

Zijn de Deco units bekabeld aangesloten of alleen de eerste bekabeld en de andere draadloos?

Volgens mij zit er een internetkabel of switch tussen die maar 100 Mbps toelaat dus misschien kan je eerst is 1 Deco bekabeld verbinden met de Zyxel en dan de snelheid testen, vervang eventueel de internetkabel en vervolgens kan je verder kijken.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MichaelVDijk 

Zijn de Deco units bekabeld aangesloten of alleen de eerste bekabeld en de andere draadloos?

Volgens mij zit er een internetkabel of switch tussen die maar 100 Mbps toelaat dus misschien kan je eerst is 1 Deco bekabeld verbinden met de Zyxel en dan de snelheid testen, vervang eventueel de internetkabel en vervolgens kan je verder kijken.

Hallo @MichaelVDijk 

Zijn de Deco units bekabeld aangesloten of alleen de eerste bekabeld en de andere draadloos?

Volgens mij zit er een internetkabel of switch tussen die maar 100 Mbps toelaat dus misschien kan je eerst is 1 Deco bekabeld verbinden met de Zyxel en dan de snelheid testen, vervang eventueel de internetkabel en vervolgens kan je verder kijken.

Hi @Waqqas, thanks voor het meedenken!

Na je suggestie te proberen komt de installatie ineens met een ander type tevoorschijn, het is een E4 en geen S7 zoals hij hem de vorige keer herkend had, stom dat ik dit niet eerder opgemerkt had. Ik zie dat deze maar tot 100mbps gaat dus dat verklaart alles, ik ga kijken voor een beter systeem 😊

Blijft alleen nog de vraag aan de Odido mods wat ik moet doen om de nieuwe Zyxel te krijgen.

Reageer