Na een uitstapje van een jaar naar een andere provider zojuist weer T-Mobile Thuis aangevraagd.
Tijdens de aanvraag kreeg ik de keuze: een vroege datum, waarbij ik zelf moest opzeggen, of een latere datum waarbij T-Mobile dat voor me regelt. Daar heb ik toen gekozen voor de vroege datum: 7 april. Aanvraag afgemaakt en daarna de oude provider gebeld en opgezegd. So far so good.
Daarna mijn e-mail geopend om te kijken wat beide providers mij toesturen. In de e-mail van T-Mobile staat vervolgens een link naar een status pagina waar verteld wordt dat een glasvezel aansluiting op z’n vroegst pas 3 weken na de bedenktijd wordt opgeleverd. Oh no!
Dat is behoorlijk veel later dan 7 april, en mogelijk langer dan de opzegtermijn bij de oude provider. Kans is nu dus zeer groot dat ik straks tijdelijk zonder Internet zit. Iets wat in deze thuiswerktijd echt een probleem is.
Waarom is deze tijd zo lang? Is dat omdat glasvezel een monteur vereist?
Als dat het geval is, is dat misschien niet nodig. Ik heb de vorige provider destijds gevraagd alle T-Mobile bekabeling zo te laten als het was. (Ik gebruik mijn eigen router.) Alles hangt dus exact zo als de T-Mobile monteur dat in 2017 heeft gedaan. Wat mij betreft hoeft de monteur dus niet langs te komen en kan ik op 7 april gewoon over naar T-Mobile.
Is dat te regelen? Zoniet, wat raden jullie mij aan?