Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik stap weer over (ga weer terug naar Odido thuis). Vandaag is de glasvezelkabel door door de netwerkpartner (KPN) van geïnstalleerd in de meterkast. Omdat het onduidelijk was wanneer KPN zou komen kon ik geen gebruik maken van de overstapservice. Nu krijg ik net een melding van DHL dat morgen de apparatuur binnen komt. Per wanneer gaat mijn contract bij Odido in? Kan ik zelf een datum doorgeven? Want ik heb natuurlijk wel een opzegtermijn van een maand bij Ziggo en wil niet met dubbele lasten zitten.

Hallo @Buakaw89 

Als het goed is ontvang je snel een email om een afspraak te maken met Guidion voor de installatie van de router en mediaconverter.

Op de dag dat de monteur komt en je hebt werkend internet van Odido dan zal ook je contract van start gaan.

Ik denk dat je het beste Ziggo kan opzeggen wanneer je een afspraak hebt gemaakt met Guidion.

Hallo @Buakaw89 

Als het goed is ontvang je snel een email om een afspraak te maken met Guidion voor de installatie van de router en mediaconverter.

Op de dag dat de monteur komt en je hebt werkend internet van Odido dan zal ook je contract van start gaan.

Ik denk dat je het beste Ziggo kan opzeggen wanneer je een afspraak hebt gemaakt met Guidion.

Dus gewoon op de dag van installatie (of dag erna) opzeggen bij Ziggo?

Het hangt een beetje van de situatie af. Soms komt tijdens het monteurbezoek nog iets bovenwater met de nieuwe glasvezel.  Dan kan het die dag niet worden opgeleverd. Als je erg van internet afhankelijk bent kun je het voor de zekerheid ziggo ook wat langer laten doordraaien.

Hallo @Buakaw89 

Zodra je via de mail een afspraak hebt ingepland, zoals Eric aangeeft kan het handig zijn om Ziggo nog even als back up te hebben.

Gisteren kwam de Guidion monteur langs. En helaas een rood LOS lampje zoals zovelen. Timing natuurlijk beroerd want mijn contract loopt morgen bij Ziggo af.

Hallo @Buakaw89 

Zodra je via de mail een afspraak hebt ingepland, zoals Eric aangeeft kan het handig zijn om Ziggo nog even als back up te hebben.

Gisteren kwam de Guidion monteur langs. En helaas een rood LOS lampje zoals zovelen. Timing natuurlijk beroerd want mijn contract loopt morgen bij Ziggo af. Ik nam de gok dat de installatie wel goed zou verlopen om dubbele kosten te verkomen maar het zal natuurlijk eens niet.

Gisteren gebeld met Ziggo en ze moesten maar kijken of ik het met een een week of meer kon uitstellen. Hier word ik nog over teruggebeld. Hoe gaat het nu verder? Een KPN monteur zou volgens de man van Guidion komen. Stel die dag komt die en het internet werkt moet ik vanaf die dag betalen? Terwijl ik dus ook mijn Ziggo heb laten doorlopen? En wie gaat die dubbele kosten betalen? Ik kon immers om nog onduidelijke redenen geen gebruik maken van de overstapservice.

En mijn thuisvoordeel op mijn mobiel (dubbel GB en 2,50 korting) is al wel actief zie ik? Maar dit heeft geen gevolgen voor de ingangsdatum van mijn thuisabo neem ik aan.

@Buakaw89 

Zodra Odido werkt begint de facturering en betaal je even dubbel voor een tijdje.

Het kan een veilige optie zijn want misschien komt de KPN monteur niet direct na het weekend.

Een andere optie is Ziggo toch laten beëindigen en dan zou je een voucher voor 7 dagen onbeperkt internet kunnen krijgen die je met een Odido of Ben simkaart kan gebruiken, prepaid mag ook.

Hoi @Buakaw89 ,

Je abonnement gaat in zodra de router online komt. Ook dan gaat klantvoordeel in omdat je dan voor 2 producten gaat betalen.

@Buakaw89

Zodra Odido werkt begint de facturering en betaal je even dubbel voor een tijdje.

Het kan een veilige optie zijn want misschien komt de KPN monteur niet direct na het weekend.

Een andere optie is Ziggo toch laten beëindigen en dan zou je een voucher voor 7 dagen onbeperkt internet kunnen krijgen die je met een Odido of Ben simkaart kan gebruiken, prepaid mag ook.

Die voucher heb ik al ontvangen. Hier een paar dagen mee werken moet nog wel lukken. Maar het is voor de lange termijn natuurlijk geen doen. Ik heb het meer over de situatie als het weken gaat duren. Stel het is echt een kabelbreuk onder de grond (wat ik soms lees) dan kan ik mij niet voorstellen dat ik binnen een week up and running ben.

@eric volgens MijnOdido is het wel actief. Mijn GBs zijn verdubbeld.

@Buakaw89

Je hebt nu thuis alleen Odido thuis en mobiel, geen ander abonnement van Odido of Ben?

Dan is de router wellicht kort online geweest en is de facturering gestart. Achteraf kun je dan wel een compensatie krijgen voor de dagen dat je geen internet had.

Ziggo even als back-up aanhouden is beter dan zonder internet zitten maar na een week kan je ook weer een nieuwe voucher krijgen.

@Buakaw89

Je hebt nu thuis alleen Odido thuis en mobiel, geen ander abonnement van Odido of Ben?

Dan is de router wellicht kort online geweest en is de facturering gestart. Achteraf kun je dan wel een compensatie krijgen voor de dagen dat je geen internet had.

Alleen mobiel inderdaad, geen ander product. Tot een jaar terug al wel 7 jaar bij Odido gezeten (met thuisvoordeel).

Zou het bijzonder vinden als ze toch af gaan schrijven zonder werkend product. Blij ik hannesen met dubbele kosten en creditnotas. Dat is nou niet de vlekkeloze overstap waar ik op zit te wachten.

@Buakaw89

Alleen mobiel inderdaad, geen ander product. Tot een jaar terug al wel 7 jaar bij Odido gezeten (met thuisvoordeel).

Zou het bijzonder vinden als ze toch af gaan schrijven zonder werkend product. Blij ik hannesen met dubbele kosten en creditnotas. Dat is nou niet de vlekkeloze overstap waar ik op zit te wachten.

Dit is overigens ook de reden dat ik vorig jaar naar Ziggo ben gegaan. Omdat ik geen gebruik kon maken van de overstapservice omdat glasvezel nog niet was aangelegd. Installatiedatum werd continue met weken verplaatst. Dus had mijn abo maar geannuleerd. Mocht dit weer zo'n drama worden moet ik toch maar overwegen om bij Ziggo te blijven.

@Buakaw89 

Hmm, er staat abonnement in oplevering dus dan lijkt het abonnement nog niet ingegaan te zijn.

Kan iemand nakijken hoelang dit nog gaat duren? Ik zou binnen 3 dagen worden teruggebeld?

@Tommie van Odido kan iemand mij van info voorzien?

Hi @Buakaw89, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de monteur een ticket heeft aangemaakt voor onze technische dienst. Zij hebben het doorgezet naar de onderaannemer. Hopelijk kan de onderaannemer snel een monteur langssturen om de wijkcentrale te onderzoeken en ben je spoedig online! 

Hi @Buakaw89, ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de monteur een ticket heeft aangemaakt voor onze technische dienst. Zij hebben het doorgezet naar de onderaannemer. Hopelijk kan de onderaannemer snel een monteur langssturen om de wijkcentrale te onderzoeken en ben je spoedig online! 

Hoi Tommie, bedankt voor je reactie. Begrijp ik dan goed dat jullie technische dienst het al wel heeft doorgezet naar KPN?

Het is doorgezet inderdaad @Buakaw89, nu moet het opgepakt worden! 

Het is doorgezet inderdaad @Buakaw89, nu moet het opgepakt worden! 

Ik hoop wel dat ik deze week iets hoor.  Vind het allemaal maar moeizaam gaan. Net ook gebeld met Odido of ik gebruik kan maken van die nieuwe actie omdat mijn abonnement nog niet is ingegaan en dan krijg ik weer dat bureaucratisch gedoe van dat ik mijn spullen moet inleveren en opnieuw de spullen toegestuurd krijg. Mijn hele afspraak met KPN vervalt dan uiteraard waardoor ik dat hele proces weer opnieuw in moet. Mocht ik deze week niks vernemen dan wil ik graag dit hele zaakje annuleren. Dan ga ik naar KPN of terug naar Ziggo.

@Tommie van Odido zojuist gebeld met KPNnetwerk op 0884444360. Zij hebben geen ticket ontvangen van Odido. Wat is hier van waar? Het is nu bijna 2 weken sinds die monteur van Guidion kwam. Wat gaat hier mis? 

Hi @Buakaw89, ik zie dat er inmiddels een afspraak gemaakt is voor 02-09, klopt dit? 

Hi @Buakaw89, ik zie dat er inmiddels een afspraak gemaakt is voor 02-09, klopt dit? 

Hoi Tommie dat klopt, ben die dag teruggebeld. Hopen dat het maandag wordt opgelost.

@Buakaw89, super dat je inmiddels al bent teruggebeld! Houd ons zeker op de hoogte hoe het is gegaan en of het is opgelost. Mocht er onverhoopt toch nog iets aan de hand zijn, dan staan we hier uiteraard voor je klaar om je verder te helpen! 

@Buakaw89, super dat je inmiddels al bent teruggebeld! Houd ons zeker op de hoogte hoe het is gegaan en of het is opgelost. Mocht er onverhoopt toch nog iets aan de hand zijn, dan staan we hier uiteraard voor je klaar om je verder te helpen! 

Vandaag heeft KPN het opgelost. Ik heb werkend internet. Bedankt voor de hulp!

@Buakaw89 Super fijn om te lezen je nu kan genieten van onze diensten! 😀

Mocht je in de toekomst hulp nog hebben, dan weet je ons te vinden. We staan klaar om verder te helpen! 

Reageer